Snylter Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 I dag møtte jeg på ei dame i en Skoda. Hun var ikke oppmerksom på at hun hadde kun ett nærlys.. Som jeg sa er dette noe man skal sjekke hver gang man legger ut på kjøretur. (Jeg sjekker selv alle lys på min bil før jeg starter turen..) Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) I dag møtte jeg på ei dame i en Skoda. Hun var ikke oppmerksom på at hun hadde kun ett nærlys.. Som jeg sa er dette noe man skal sjekke hver gang man legger ut på kjøretur. (Jeg sjekker selv alle lys på min bil før jeg starter turen..) Nørd. Jeg er glad bilen min forteller meg om det er noe som er galt. Jeg gidder ikke gå runden rundt bilen hver gang jeg skal bruke den. Endret 29. september 2015 av johanf Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 I dag møtte jeg på ei dame i en Skoda. Hun var ikke oppmerksom på at hun hadde kun ett nærlys.. Som jeg sa er dette noe man skal sjekke hver gang man legger ut på kjøretur. (Jeg sjekker selv alle lys på min bil før jeg starter turen..) Nørd. Jeg er glad bilen min forteller meg om det er noe som er galt. Jeg gidder ikke gå runden rundt bilen hver gang jeg skal bruke den. Det gjør min også, men jeg stoler ikke på slik automatikk i den grad en del andre gjør.. Siden jeg er parkert i garasje er dette veldig greit, starter opp bilen i garasjen (kjører med fronten inn), og rygger ut mens jeg samtidig ser at lysene foran lyser som de skal (garasjen har ikke lys). Etter å ha kommet ut må jeg kjøre bilen litt forover igjen for å ikke blokkere gata, så parkerer jeg med bilen i SBC-H (Hold-funksjon på bremsene), samt trykker inn fotbrekket og lar den stå i Drive. Da ser jeg også kjapt bak bilen at alle bremselys funker.. Baklampene er sjekket ved opplåsing av bilen og det samme er samtlige blinklys. Det koster meg nok to sekunder å gå bak bilen for å sjekke bremselys, til gjengjeld er dette en sikkerhet jeg mener det er verdt å bruke litt tid på. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Sjekke lysene hver gang er for drøyt synes jeg. Jeg går derimot en runde kanskje annenhver måned, som er nok til å kunne avlaste automatikken sin troverdighet. Jeg har dessuten bare xenon, halogen og LED i bilen min, og de brenner stort sett ikke ut. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg er glad bilen min forteller meg om det er noe som er galt. Jeg gidder ikke gå runden rundt bilen hver gang jeg skal bruke den. Det gjør min også, men jeg stoler ikke på slik automatikk i den grad en del andre gjør.. Nei, det viser seg at man ikke alltid kan stole på tyskere ... 4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg stoler på computeren, mange år siden sist jeg var ute av bilen og sjekket manuelt. Skulle noe være galt så får jeg nok beskjed fra mine medtrafikanter. Lenke til kommentar
Nikky Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 *rant* - Møtende biler som kjører forbi syklister i svinger (er det verdt å bli drapsmann for å spare 15 sekunder?) - De som blinker inn i rundkjøringen og kjører med venstreblinken ut. - De som kjører ut av gårdsplass/parkeringsplass uten å se seg for eller bry seg om at det kommer en bil imot (forbeholdt småbarnsmødre som er "stresset") - Venstrefilryttere som kjører 10-15 km/h under fartsgrensen (og som bare sjekker speilene hver 20. kilometer) - Møtende biler som kutter svinger sånn at man har 0.5 cm til grøftekanten/autovern/fjellvegg. ("stressede" småbarnsmødre/menn i midtlivskrise med SUV/Tesla/premiumbil laget i Tyskland) *rant over* 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Nei, det viser seg at man ikke alltid kan stole på tyskere ... Shiggidy rekt son! Endret 29. september 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 - Møtende biler som kutter svinger sånn at man har 0.5 cm til grøftekanten/autovern/fjellvegg. ("stressede" småbarnsmødre/menn i midtlivskrise med SUV/Tesla/premiumbil laget i Tyskland) *rant over* Jeg har alltid tenkt at de selv tror de er 3 meter brei og holder på å kjøre av veien. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Kjørte mellom to rundkjøringer over E18, også kom det akkurat to politibiler imot, og den siste kjørte ganske sakte og blinket på meg med fjernlyset i 2-3 sekunder, altså hadde det på, tenkte han skulle snu og stoppe meg at det var det han mente, for han kjørte ganske nærme kanten og bremset, men forsatte rett fram, og bort over rundkjøringa..? Skjønte ikke mye nå jeg, eller så må jeg si det ikke er så mange som bruker nødblinken ved nødbrems ofte nok, selv om en del gjør det. Kjørte akkurat Oslo-Stavanger-Oslo i et stykke og rundt Kristiansand er det en del plutselige køer rundt hjørnet der man må vente 10-20min på ledebil/grønt, turte ikke gå ut av bilen før det var en annen bil bak meg og satt klar til å skru på nødblinken for kom jo lastebil rundt hjørnet rett bak i 90kmt mot køen Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Nødblink ved kraftige oppbremsinger eller saktegående trafikk er vel ikke standard kotyme i norge. Mer vanlig på fastlandet, tror jeg. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Er nærmest muskelminne hos meg, nødblink, brems, og følge med i speilet hva som skjer bak Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Forstår meg ikke på damer som kjører mannens Mercedes og likevel har på tåkelys bak - du må faktisk vri OG trekke i bryteren for å få de på. Hvordan klarer de det ubevisst? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Forstår meg ikke på damer som kjører mannens Mercedes og likevel har på tåkelys bak - du må faktisk vri OG trekke i bryteren for å få de på. Hvordan klarer de det ubevisst? Mannen har latt de stå på? 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Det er VELDIG lett at den "knepper" to hakk på bryteren når du drar i den. Det er det iallfall på min bil. Det er sjelden det skjer, men det har hendt. Klart, jeg legger merke til det med en gang. Tydeligvis ikke alle som gjør det da. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Forstår meg ikke på damer som kjører mannens Mercedes og likevel har på tåkelys bak - du må faktisk vri OG trekke i bryteren for å få de på. Hvordan klarer de det ubevisst? Mannen har latt de stå på? Nei, da hadde det stått på fulle lys og pepet som et uvær når man forlater bilen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Det er VELDIG lett at den "knepper" to hakk på bryteren når du drar i den. Det er det iallfall på min bil. Det er sjelden det skjer, men det har hendt. Klart, jeg legger merke til det med en gang. Tydeligvis ikke alle som gjør det da. Poenget er vel så mye at man ikke skal dra i den i det hele tatt - ett knepp er tåkelys foran, to er bak - og hvis lysene står i auto/0 må man først vri til nær- eller parklys for at det skal være mulig å trekke den ut. Altså en fullstendig uintuitiv ting å gjøre. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg kjører med parklys/tåkelys. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg kjører med parklys/tåkelys. Foran er det lov på dagtid - ikke på kveldstid. Tåkelys bak er aldri lov, utenom i tett tåke. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Forstår meg ikke på damer som kjører mannens Mercedes og likevel har på tåkelys bak - du må faktisk vri OG trekke i bryteren for å få de på. Hvordan klarer de det ubevisst?Mannen har latt de stå på? Nei, da hadde det stått på fulle lys og pepet som et uvær når man forlater bilen. Da setter de seg vel ikke inn i hva hendler og knapper gjør før de kjører, og så prøver de alt i panikk mens de holder på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå