Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp.
Sikkert mange som vil påpeke at det er dårlig køkjøring fra min side , men jeg lar det alltid være nok rom mellom meg og bilen foran meg sånn at det er rom til 1 bil , unntaket er når det er nedbremsing og køen stopper helt opp da kjører jeg rolig opp til bilen foran. 

 

Irriterer meg av og til grønn når jeg ser tendensen til bilene i høyre feltet som på død og liv presser seg foran i noen områder der kun venstrefil fører til innkjørselen til motorveien og høyre felt greiner av til andre plasser, og passerer mange luker der de har kunnet smette inn for å så stoppe hele køen når de så og si tvinger / presser seg fram helt foran i køen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!?

Lenke til kommentar

Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!?

BMW drittsekkene har gått over til Tesla. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!?

BMW drittsekkene har gått over til Tesla.

Neida.. Det er de, med komplekser, som kjenner seg så igjen i andres påstander som rett og slett kjente seg igjen så mye at de gråt litt før de prøvde å legge skylda over på noen en annen gruppe bilfolk..

 

Skjedde med å dra "alle" under en kam da?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!?

BMW drittsekkene har gått over til Tesla.

Neida.. Det er de, med komplekser, som kjenner seg så igjen i andres påstander som rett og slett kjente seg igjen så mye at de gråt litt før de prøvde å legge skylda over på noen en annen gruppe bilfolk..

 

Skjedde med å dra "alle" under en kam da?

 

Mente selvfølgelig ikke alle som kjører BMW :p bare BMW-dritsekkene :p er en undergruppe av de oppgående og seriøse og flinke bmw eierne. 

 

Men du vet hva de sier blir man stødt av en påstand så gå i seg selv først. hehe

Lenke til kommentar

Er det ett sted jeg kjenner meg utrygg på hva jeg burde gjøre i trafikken er det når to filer snevres til én på grunn av f.eks. vegarbeid. I USA lærte vi alltid å flette der du ikke kommer lenger. Min danske venn lærte det samme der. Men her er det visse som legger seg inn tidlig (fordi de snart må det) og visse som fletter i enden (og som derfor "sniker" fra alle andres ståsted). Hva gjør dere? Tanker?

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

Det har vært diskutert tidligere. De fleste fletter tidlig for å være sikker på å komme seg inn i køen uten å framstå som køsnikere. Jeg gjør litt begge deler, men ideelt sett burde alle kjørt fram til der det skal flettes for å utnytte veienes kapasitet.

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor grensa går for hvor tidlig en bør flette for å ikke framstå som en køsnikere, men for å skape minst mulige konflikter bør en flette når bilen foran fletter, selv om dette skjer 1-2 km før innsnevringen - ellers er en helsikes egoist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten. 

Lenke til kommentar

Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten. 

 

Hvorfor er det trafikkfarlig å ikke slippe inn folk på slutten? Det er tåpelig å flette eller feltskifte helt til slutt, det er inneffektivt, fordi det hindrer maks pakking og best mulig flyt akkurat i innsnevringen, som er det dimensjonerende punktet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten.

 

Hvorfor er det trafikkfarlig å ikke slippe inn folk på slutten? Det er tåpelig å flette eller feltskifte helt til slutt, det er inneffektivt, fordi det hindrer maks pakking og best mulig flyt akkurat i innsnevringen, som er det dimensjonerende punktet.

 

Ja, det er slike som deg som utgjør trafikkfaren her. Tenk glidelås.
Lenke til kommentar

 

 

Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten.

 

Hvorfor er det trafikkfarlig å ikke slippe inn folk på slutten? Det er tåpelig å flette eller feltskifte helt til slutt, det er inneffektivt, fordi det hindrer maks pakking og best mulig flyt akkurat i innsnevringen, som er det dimensjonerende punktet.

 

Ja, det er slike som deg som utgjør trafikkfaren her. Tenk glidelås.

 

 

En glidelås er en mekanisk sak som fletter perfekt, for biler så er det om å gjøre å ha tettest mulig med biler og høyest mulig fart akkurat der det snevres, man oppnår ikke maks pakking og stabil fart om man fletter helt i siste liten. Ellers er jeg interessert i høre hva jeg gjør som utgjør en trafikkfare?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...