Konto brukes ikke Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 I guess, umulig å se på videoen hvor nærme bilen egentlig var når han skiftet felt. Det er det samme det, for han sjekka ikke engang - han bare sykla forbi og skifta felt uten å sikre seg i det hele tatt om det var noen der. Så helt perfekt karma det der 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Jeg synes det kommer frem på filmen at bilen reduserer hastigheten betraktelig fort og at den og at den ser ut til å være forholdsvis nære når kameraet snur seg. Derfor tror jeg at bilen var farlig nærme når sykelisten byttet felt. 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Personer som kjører på vilt uten å melde fra til Viltnemda. Syke, syke mennesker. Endret 12. juni 2015 av Quote Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Slutt nå folk, vi vet vel alle at myke trafikanter, spesielt syklister, aldri tar feil? Eller så var det bare noen her som tror det... 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Mye vits med blinklys når man ikke følger med det. Er det noe rart det blir kø. Å stå der og se at den forran deg kunne kjørt inn på vei xx antall ganger(store luker ... hvis man har fulgt med blinklysene) og for flere min siden .... det er ikke morsomt. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jepp.Sikkert mange som vil påpeke at det er dårlig køkjøring fra min side , men jeg lar det alltid være nok rom mellom meg og bilen foran meg sånn at det er rom til 1 bil , unntaket er når det er nedbremsing og køen stopper helt opp da kjører jeg rolig opp til bilen foran. Irriterer meg av og til grønn når jeg ser tendensen til bilene i høyre feltet som på død og liv presser seg foran i noen områder der kun venstrefil fører til innkjørselen til motorveien og høyre felt greiner av til andre plasser, og passerer mange luker der de har kunnet smette inn for å så stoppe hele køen når de så og si tvinger / presser seg fram helt foran i køen. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!? BMW drittsekkene har gått over til Tesla. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!? BMW drittsekkene har gått over til Tesla. Neida.. Det er de, med komplekser, som kjenner seg så igjen i andres påstander som rett og slett kjente seg igjen så mye at de gråt litt før de prøvde å legge skylda over på noen en annen gruppe bilfolk.. Skjedde med å dra "alle" under en kam da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Ja. Det er jo teit å generalisere alle BMW-eiere. Det er jo selvsagt Audi-drittsekkene som kjøper seg Tesla. 8 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Synes det har vært et stort frafall av drittsekker hos alle bilmerker de siste årene jeg.. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg tror det som irriterer meg aller mest i trafikken, er el-biler som sniker i køen. Du har ikke betalt mva, du har ikke betalt engangsavgift, du slipper å betale bompenger, du får ladet bilen din gratis utallige steder, du får kjøre i kollektivfeltet, og til tross for alt dette skal du likevel være en jævla pikk ovenfor andre trafikanter!?BMW drittsekkene har gått over til Tesla. Neida.. Det er de, med komplekser, som kjenner seg så igjen i andres påstander som rett og slett kjente seg igjen så mye at de gråt litt før de prøvde å legge skylda over på noen en annen gruppe bilfolk.. Skjedde med å dra "alle" under en kam da? Mente selvfølgelig ikke alle som kjører BMW bare BMW-dritsekkene er en undergruppe av de oppgående og seriøse og flinke bmw eierne. Men du vet hva de sier blir man stødt av en påstand så gå i seg selv først. hehe Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Er det ett sted jeg kjenner meg utrygg på hva jeg burde gjøre i trafikken er det når to filer snevres til én på grunn av f.eks. vegarbeid. I USA lærte vi alltid å flette der du ikke kommer lenger. Min danske venn lærte det samme der. Men her er det visse som legger seg inn tidlig (fordi de snart må det) og visse som fletter i enden (og som derfor "sniker" fra alle andres ståsted). Hva gjør dere? Tanker? Endret 15. juni 2015 av Alecs Lenke til kommentar
hightow Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Det har vært diskutert tidligere. De fleste fletter tidlig for å være sikker på å komme seg inn i køen uten å framstå som køsnikere. Jeg gjør litt begge deler, men ideelt sett burde alle kjørt fram til der det skal flettes for å utnytte veienes kapasitet. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor grensa går for hvor tidlig en bør flette for å ikke framstå som en køsnikere, men for å skape minst mulige konflikter bør en flette når bilen foran fletter, selv om dette skjer 1-2 km før innsnevringen - ellers er en helsikes egoist. 1 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten. Hvorfor er det trafikkfarlig å ikke slippe inn folk på slutten? Det er tåpelig å flette eller feltskifte helt til slutt, det er inneffektivt, fordi det hindrer maks pakking og best mulig flyt akkurat i innsnevringen, som er det dimensjonerende punktet. AtW Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Dette har vært diskutert ørten ganger før. Trenger ikke enda en runde. 3 Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten. Hvorfor er det trafikkfarlig å ikke slippe inn folk på slutten? Det er tåpelig å flette eller feltskifte helt til slutt, det er inneffektivt, fordi det hindrer maks pakking og best mulig flyt akkurat i innsnevringen, som er det dimensjonerende punktet. Ja, det er slike som deg som utgjør trafikkfaren her. Tenk glidelås. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Ingen lov sier at du må flette inn i køen før du må! Så kjør til enden av feltet ditt, tilpass farten og flett (annenhver bil er en grei tommelfingerregel). Folk som "nekter" slippe deg inn etter fletteskiltet er egoister og regelbrytere. Man har nemlig ikke vikeplikt / forkjørsrett v/ feltskifte etter fletteskiltet. Men det er det mange som har litt problemer med å forstå. For noen er det tydeligvis viktigere å beholde sin plass i køen fremfor å vise hensyn og drite i trafikksikkerheten. Hvorfor er det trafikkfarlig å ikke slippe inn folk på slutten? Det er tåpelig å flette eller feltskifte helt til slutt, det er inneffektivt, fordi det hindrer maks pakking og best mulig flyt akkurat i innsnevringen, som er det dimensjonerende punktet. Ja, det er slike som deg som utgjør trafikkfaren her. Tenk glidelås. En glidelås er en mekanisk sak som fletter perfekt, for biler så er det om å gjøre å ha tettest mulig med biler og høyest mulig fart akkurat der det snevres, man oppnår ikke maks pakking og stabil fart om man fletter helt i siste liten. Ellers er jeg interessert i høre hva jeg gjør som utgjør en trafikkfare? AtW 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Hvor mange meter før tvunget fletting er "siste liten"? 100m? 200m? 300? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå