Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Til deg som dundra forbi meg i 40-sona på Kleiva her om dagen: Jeg har ikke lyst til å hoppe over de krappe dumpene som er der, også er det en grunn til at de er der, nemlig mange små barn! Du kan bli forbanna å tute, men når du legger deg opp i r*** mi for å prøve å dytte meg over dumpene å gi meg fingeren pluss å skrike ting ut av vinduet går du for langt! Når du til slutt får henta nok fart til å kjøre forbi i de små gatene med biler på begge sider er det ikke nødvendig å prøve å presse meg av veien, for så å bremse ned bare for å poengtere at jeg kjørte sakte blir jeg sur! Når jeg omsider legger meg ut for å kjøre forbi på ei slette et godt stykke etter å du prøver å presse meg av veien der å, så er du bare dum i huet! Det er bare å skubbe borti bilen min, for den lille Colt´en du kjørte, full av smågutter og småjenter du skulle bøse deg for, har ikke mye å si mot min relativt store Accord!! Når du etterpå skal følge meg hjem og ned i de smågatene uten å tørre å bli med inn til huset er du pinglete også, men: Nå skal du vite det din lille 18-årige tulling! Jeg vet hvem du er, jeg vet hvor du bor og jeg kjenner mora di, så: Jeg vet at du ikke har lappen Du vil bli annmeldt for den oppførselen hvis du ikke kommer på døra mi og ber om unnskyldning Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 For de av dere som bor i Bærum så vet dere nok at en ikke kan kjøre inn på bussområdet på Sandvika stasjon, likevel er det forbausende mange idioter i privatbiler, eldre og spesielt kvinner som kjører inn der. Nå skal en normalt ikke berømme folk for at de evner å forstå hvilket felt de skal kjøre i, men jeg blir forbauset over de som evner å kjøre i motgående felt, altså der bussene skal kjøre ut. (Praktisk forklaring; Venstre del forbi hovedinngangen er riktig innkjøringsretning, mens høyre siden dette er en sirkel, er for bussene som kjører ut, men det evner ikke enkelte å se) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du vil bli annmeldt for den oppførselen hvis du ikke kommer på døra mi og ber om unnskyldning Anmeld han uansett, vær så snill. Lenke til kommentar
deinteil Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Helt enig. eg syntes d e veldig viktig at du anmelder han uansett. med en gang. hadde vært tilfredsstillende:P Endret 1. januar 2009 av deinteil Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Alle dere blinde personer der ute som på død og liv ikke klarer å se at lysene mine fungerer helt fint, kan fra nå av slutte å blinke på en mørkeblå Seat Cordoba som stort sett farter rundt i Oslo-området og nordover til Lillehammer, så kan dere heller holde dere til å varsle meg om kontroller. Takk Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Alle som bremser ned uten grunn for så å begynne å svinge og "ta med seg" blinklyset på veien, altså blinker midt i svingen kan gå å dø sakte i veikanten. Og dere som ikke kan bruke blinklyset i en forbanna rundkjøring kan gjøre det samme. Og til de som PÅ DØD OG LIV må forbi en som øvelseskjører selv om han ligger 5 kmt over fartsgrensa.. Whats the point ? Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) - Endret 22. august 2008 av marlboro! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Og alle de som tror de får bonus når de kjører 10 km/t under fartsgrensa forbi en fotoboks... Og de som kjører forbi, ligger foran og bestemmer farten og gir gass hver gang det er en forbikjøringsmulighet... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvis jeg skulle ned til Lerkendal ville jeg ihvertfall syklet i veien der. For da kommer man seg gjerne raskere og mer beint over krysset enn om man skulle syklet og måtte bruke fotgjengerfeltene. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Denne mannen syklet til høyre i krysset, mot eberg... Hvor han skulle eller hvor han kom fra var dessuten ikke poenget. Hvorfor sykle i veien når det står en tom sykkelsti rett til høyre? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Arg, møtte på en av de på sykkel i veien her om dagen. Han var tydelig hobbymosjonist av utstyr, men han syklet svært sakte og hadde offroad-dekk, ikke slike tynne landeveisdekk, og han valgte å legge seg midt i veien og seke farten enda mer der jeg ikke kunne kjøre forbi, da jeg diskret tutet på han da han lå i godt under 30 i 60-sona på en plass med fin sykkelsti ved siden av veien og uten forbikjøringsmuligheter i et par kilometer. Jeg var allerede sent ute så om du leser dette skal du ha takk for at du samarbeidet og ikke lagde kø. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Nå har jeg irritert meg i flere dager over at vegvesenet har laget flere fartsdumper på forskjørsveien ved madla leiren, og fartsgrensen er satt ned fra 50 til 40kmt. De stygge fartsdumpene krever at du må kjører i 10-20kmt for å ikke ødelegge forstillingen på bilen Snakk om miljøvennelig, fartsdumpene skaper kø og kurvekjøring! Endret 15. august 2008 av Kenneth199 Lenke til kommentar
spyfluen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hvis jeg skulle ned til Lerkendal ville jeg ihvertfall syklet i veien der. For da kommer man seg gjerne raskere og mer beint over krysset enn om man skulle syklet og måtte bruke fotgjengerfeltene. Å herregud e d mulig... man kommer raskere og mer beint fram hvis man lar vær å svinge unna den gigantiske vannpytten i veikanten rett ved siden av den gammel damen, og spyler henne ned. Men istedet bruker man noe kallt hjerne til å tenke med og viser hensyn til andre. e d mulig å være en så egoistisk og lat sykklist at man må kuke ting til i bilveien fordi at man skal "komme litt raskere og beinere fram"?? når du e så godt i gang så kan du jo begynne å kutte rundkjøringene og. er jo vanskelig å svinge heeelt rundt hvis man skal ut den siste armen? Lenke til kommentar
deinteil Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nå har jeg irritert meg i flere dager over at vegvesenet har laget flere fartsdumper på forskjørsveien ved madla leiren, og fartsgrensen er satt ned fra 50 til 40kmt. De stygge fartsdumpene krever at du må kjører i 10-20kmt for å ikke ødelegge forstillingen på bilen Snakk om miljøvennelig, fartsdumpene skaper kø og kurvekjøring! Er så utrolig enig. Når man lager fartsdumper så burde de være sånn at man kan kjøre over de mens man holder fartsgrensen. men ikke mye mer. Her ved kringsjåveien har de satt ned fartsgrensen fra 50 til 30, og laget noen fartsdumper som man må under 20 for å kjøre på. Det hele var dessuten totalt unødvendig, d var ingen problemer på denne strekningen. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ut fra klostergarasjen: Det er RØD MANN og en gammel dame bestemmer seg for å gå over veien. Hun er ca 1/4 på vei (nesten oppå en trafikkøy av noe slag) da det blir grønt lys og bilen foran meg nekter å kjøre.. Jeg tuter og blir jævlig provosert, man skal jo følge lysene. Jeg tuter mer og idioten vinker faen meg den gamle damen videre. Når hun har kommet over veien skifter lysene, og bilen kjører ut og det blir rødt lys på meg. HVA FAEN!?! ÉN BIL over når det er grønt lys. Fy faen, her må folk skjerpe seg. Jeg fatter ikke hvorfor personen ventet på den gamle damen når hun var en halv evighet unna. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Grusomt irriterende at jeg kan bli bøtlagt for å tryne på skuteren og brekke kragebenet... Gikk kun utover meg selv og skuteren, ingen andre kjøretøy involvert. Jeg har lappen, ja. Hvis jeg virkelig får bot, da skal jeg faen meg rive den i stykker... Vil ikke lenger la politiet ha makt over meg hvis de er så verdiløse mennesker. Driter i hvilke konsekvenser det får, så lenge det ikke vil gå utover foreldrene mine eller noe. Politi-slaskene får ikke til å ta meg uansett... Endret 21. august 2008 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det er feil bruk av ressurser, det har du rett i, men, det vil kun gå ut over deg selv hvis du ikke betaler.. De i SI (Statens Innkrevningssentral) er sinnsyke på innkreving, med ville renter!! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hvis jeg skulle ned til Lerkendal ville jeg ihvertfall syklet i veien der. For da kommer man seg gjerne raskere og mer beint over krysset enn om man skulle syklet og måtte bruke fotgjengerfeltene. Haha, denne er en klassiker bortover mot ØB Edit: Jeg refererer til bildet i posten over den jeg siterer fra. Jeg har syklet denne sletta nå i over 10 år og jeg mener det er lettere å ligge i sykkelfeltet på gangveien også flette meg inn på bilveien når jeg nærmer meg krysset. Da slipper bilene å ligge bak meg (som ikke holder 50+ km/t). Eneste minuset med å ligge i sykkelfeltet er alle bilistene som kommer fra Rema, Hank og Tøh som kjører ut til krysset uten å se seg om etter sykkelister. Disse kan tidvis være et problem når man kommer i litt fart, men endel av de er faktisk i stand til å slippe fram de på sykkel. Endret 22. august 2008 av Ciryaher Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 *snipp*HVORFOR??????? Nå gjelder det jo ikke alltid det jeg sier, men som daglig syklist selv er det noen grunner for å gjøre som han gjør: 1. Bedre vei (Uten hull og grus) 2. Rettere vei (Mange sykkel/gangstier har ofte kanter hver gang den krysser en annen vei) 3. Ikke fare for å sykle på noen som går med ørepropper og i egne tanker. Velger man å sykle på sykkel/gangsti er det mange folk som blir redde, for når en holder høyt tempo tar det ikke lang tid fra en ringer med klokka til man er forbi, noe fotgjengere ikke alltid syns er like gøy! Uansett hva vi syklister gjør og hvor vi er, forblir vi hatet. Beklager! Det jeg selv hater er bilder som ikke viser hensyn ved forbikjøring av myke trafikanter. Enten det benyttes sykkel, rulleski eller bein. De suser forbi opp mot fartsgrensen(om det er 50-60 eller 80 har ikke så mye å si) uten å legge seg så veldig mye ut. Vinddraget kan til tider bli litt stort, og når blikket samtidig er retter fremover er det en litt ubehagelig opplevelse når noe stort og tungt suser forbi i en avstand av 40-80 cm. Men så klart: Takk til alle som bremser ned og har god klaring! (Dere er heldigvis flest, selv om dere dessverre ikke huskes like godt som motpolen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå