Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Hater mest av alt fartsgrensene, de er helt sykt lave. Skulle vært lov og doble dem på natters tid, når små skole barn har lagt seg.

Netopp fått lappen og er verdens mester? Var verdensmester i å kjøre når jeg tok lappen jeg også.... med de komplikasjoner det førte med seg.

Hva var de (komplikasjoner)?

Noen tilfeller av overmodig kjøring og legge bilen pent? i grøft. KJørte for fort og klarte ikke å bremse -> grøfta. Drev å kjørte å sladda litt og mistet kontrollen. Fartsbøter osv. Samt et par tilfeller av å velte litt. Skummle greier som jeg lerte av, det tok tid da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo ikke no galt med og kjøre over fartsgrensen av og til spesielt nor det er på øde plasser midt på natta og sånt ...

selvfølgelig.. tror det er få som klarer å ligge etter farstsgrensen 100%..

Men du bør også tenke på at om natten.. så er det mye farligere å kjøre enn om dagen..

Hvorfor? jo.. du er trøtt.. selv om du ikke merker det selv så er ikke sansene dine 100%.. og ligger du da f.eks i 70 i en 50sone.. og det kommer en elg, som da da IKKE ser pga av mørket som ofte er om natten.. og pang.. de 20 km kan avgjøre din skjebne.. tenk på det..

 

Verdensmester er vi alle, bare i forskjellig grad.. og det er slik uvitenhet som dreper..

Så det er ikke noe lurere å kjøre fort om natten enn om dagen.. men selvfølgelig.. sjansen for politi er mye mindre om natten.. men det er jo det eneste dere tenker på.. desverre :no:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og jeg skal seriøst lage et klistremerke til bakruta hvor det står: "Hvis du kan lese dette kan jeg bråbremse og så saksøke deg."

Jeg "bomgirer" bare jeg, ingen bremselys og fra 5 til 2 så bruker det å bli ganske kraftig motorbrems ;) Så dersom du kjører i Trondheim bak en blå buick stasjonsvogn eller en rød ascona BØR du holde litt avstand.

 

De eneste som får lov til å ligge i rumpa på meg er trailere, dersom de prøver å komme opp i fart, skifte felt, whatever. Har kjente som kjører lastebil og har full forståelse for at jeg ikke bør gjøre det vanskeligere enn det er for de.

Lenke til kommentar
De eneste som får lov til å ligge i rumpa på meg er trailere, dersom de prøver å komme opp i fart, skifte felt, whatever. Har kjente som kjører lastebil og har full forståelse for at jeg ikke bør gjøre det vanskeligere enn det er for de.

 

Ja, det kan kanskje være litt dumt å bråbremse med en trailer i ræva.

 

:)

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Og jeg skal seriøst lage et klistremerke til bakruta hvor det står: "Hvis du kan lese dette kan jeg bråbremse og så saksøke deg."

Jeg "bomgirer" bare jeg, ingen bremselys og fra 5 til 2 så bruker det å bli ganske kraftig motorbrems ;) Så dersom du kjører i Trondheim bak en blå buick stasjonsvogn eller en rød ascona BØR du holde litt avstand.

 

De eneste som får lov til å ligge i rumpa på meg er trailere, dersom de prøver å komme opp i fart, skifte felt, whatever. Har kjente som kjører lastebil og har full forståelse for at jeg ikke bør gjøre det vanskeligere enn det er for de.

Hey ser du en dimmling i hvit passat i trondheims trafikken, så ikke brå brems, jeg skvetter så jævlig av slike uforutsette ting.

Lenke til kommentar

Hater unger og voksne som tror at vi kjørende har vikeplikt når de sykler over fotgjengerfeltet! :nei:

Har hatt et par tilfeller hvor folk nesten har sykla inn i sia på bilen min, gleder meg til den dagen det skjer for da kan jeg endelig tjene litt penger på forsikringa :p

Lenke til kommentar

- Er denne nevnt tidligere? Folk som kjører foran deg og som holder god fart, og som bråsvinger inn en avkjøring til høyre uten å blinke. Dette er antageligvis jyplinger med sosial intelligens nær frysepunktet, som oftest i trimma, slitte eller dårlig stylete biler.

 

- Ellers burde jo folk som ikke bruker blinklyset, eller som driter i fletteregelen, bli fratatt førerkortet på ubestemt tid. Makan til egoister, burde holde seg til offentlig kommunikasjon :thumbdown:

 

- Folk i Tahoe, Excursion eller lignende som ligger opp i ræva uansett hva du foretar deg.

 

Sånn, det skulle holde for en liten stund ;)

Lenke til kommentar
Hater unger og voksne som tror at vi kjørende har vikeplikt når de sykler over fotgjengerfeltet!  :nei:

Irriterte meg lenge over dette, men så har jeg kommet til at det raskere for begge parter at de sykler over fremfor å gå av sykkelen og gå over.

Ikke hvis du bare kjører på slik at de må stoppe akkurat nå du kjører over fotgjengerfeltet :tease:

Lenke til kommentar

Personer som åpenbart ikke burde ha rett til å føre motorkjøretøy ->

* de som ikke gir signal

* de som ikke klarer å flette

* de som ikke skjønner at man har vikeplikt fra venstre i rundkjøringer

* de som ikke klarer å plassere seg rett og svinger i hytt og gevær.

* sykelister som på død og liv må sykkle midt i kjørefeltet opp en lang bakke med mye trafikk bak :devil:

* Eiere av stor dyre fine biler som ikke har hatt råd til å kjøpe blinklys til de fancy bilene sine.

* de som på død og liv må ligge en cm unna hekken på bilen din og som samtidig tuter villt og lager rare bevegelser hvis du bremser opp når det skifter til rødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

* Eiere av stor dyre fine biler som ikke har hatt råd til å kjøpe blinklys til de fancy bilene sine.

 

 

* de som på død og liv må ligge en cm unna hekken på bilen din og som samtidig tuter villt og lager rare bevegelser hvis du bremser opp når det skifter til rødt.

1. Blinkelys oljen er dyr

2. Er bare å brå bremse som faen når du har noen nært bak deg.. de får skylden uansett.. og passer bra visst du har en bak fanger som må byttes

Lenke til kommentar

Ok, her om dagen så kjørte jeg meg en liten tur ned til sentrum (Moss) og tror du ikke jeg holder på å kjøre over en hund a?

sjukdame.JPG

Dumme dama som gikk "gjennom" bygget hadde hundebåndet på det slakkeste og tenkte ikke over at bikkja gikk alene over en av byens mest trafikkerte veier. Håpløst.

Lenke til kommentar

hehe tok nesten en hund på samme måte med bussen for en stund siden me da var det en dame som gikk av bussen med en hund i band på det slakkeste .. sånn pitteliten sak som jeg ikke så i speile ... jeg bare så at dama var ute av bussen og lukket døren ... plopp så smatt det en hund ut bakdøre rett før den klappet igjen .. (kunne se den i ytter speilet)

 

dette hadde jo sett ganske dumt ut hvis jeg bare kjørte mens hunden var igjen i bussen og dama holdt i bandet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der har du meg. Rygga ut fra en parkeringsplass da jeg så en politibil, følte meg rimelig beskuet og stoppet derfor opp, trippelsjekka det meste før jeg rygga helt ut, men følte at noe var galt, så *wups*, b e l t e t. Nå tror jeg ikke at fyren i politibilen så spesielt på meg, var vel heller min paranoia som ga utslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...