Pluggen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har litt av hvert å klage på i dag: Til en av de mindre smarte her i byen: Størs først er ikke et utrykk noen kjørelærere vil komme med til en elev som tar klasse C-førerkort, så det å si det allerede FØR du har lov til å kjøre lastebil sier jo sitt om hva som bor i huet ditt! Der mutter´n bor smalt jeg for 3 uker siden den ene bilen min, men i løpet av de siste 3 ukene har jeg lagt igjen 5 sett med bremsespor med den andre bilen min som følge av folk som plutselig svinger rett over veien uten å blinke eller se seg for, spesielt når det ser ut som de svinger av til høyre side for så å vrenge brått over til venstre når jeg er på siden av de (vanskelig å forklare, men dere hadde skjønt hva jeg mente om dere visste hvordan veiene er her) Folk som kutter en sving så mye at du som står å venter på å komme ut på veien de kommer fra, må begynne å rygge for at de ikke skal kjøre i deg! Ikke minst du som aspirant, bøtela meg for varsling av kontroll når jeg egentlig bare blinket på en møtende bil på parklys! Fikk et godt råd av kjørelæreren min som jeg vil dele med dere: Uansett hvor flink DU er til å kjøre, så kan du tenke som så, at alle som befinner seg på veien er noen tidsinnstilte bomber.. Vent det uventede Takk for akkurat nå, men plutselig tilbake Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 En ting som irriterer meg er det at folk slakker ned som faen mot ett lyskryss, selv om det lyser grønt! Slik at de kjører gjennom krysset i 20 (60 sone) og gjør at de som kommer bak dem får rødt lys, og det blir kø! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg bare må.. Fotgjengere som stopper på fortauet, rett overfor et fotgjengerfelt, for å prate sammen. Kan dere ikke gå tre meter til, så slipper jeg som kommer kjørende å lure på om dere har tenkt dere ut i veien eller ikke? Smått irriterende å stoppe for noen som bare ser dumt på deg.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Eller de som skal gå over veien en halv meter fra fotgjengerfeltet.. Gå på stripene, så er dere litt lettere å oppdage Lenke til kommentar
Teig Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Til deg i svart Mercedes i rundkjøringen ovenfor Triaden i Lørenskog idag kl 15.00; du er en idiot. Veit ikke hvor du tok lappen, men jeg tror virkelig ikke at du lærte at bilen din faktisk har en brems som kan være nyttig å bruke for å forhindre å nesten meie ned folk på scootere. Hvis jeg noen gang ser deg igjen, så... Lenke til kommentar
tommyher Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Gamle menn som kjører med hal cluch burde blitt stengt ute for lengst, de er rett å slett blitt for gammmel !! Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Folk som åpenbart ikke har skjønt poenget med blinklys! Folk som stopper 10 cm bak deg når du må stoppe foran kryss eller lignende i oppoverbakke! >.< Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Folk som stopper 10 cm bak deg når du må stoppe foran kryss eller lignende i oppoverbakke! >.< Lær deg bakkestart Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Til deg i svart Mercedes i rundkjøringen ovenfor Triaden i Lørenskog idag kl 15.00; du er en idiot. Veit ikke hvor du tok lappen, men jeg tror virkelig ikke at du lærte at bilen din faktisk har en brems som kan være nyttig å bruke for å forhindre å nesten meie ned folk på scootere. Hvis jeg noen gang ser deg igjen, så... Så kjører du etter'n med scooteren? :!: Endret 29. mai 2008 av CBP Lenke til kommentar
Teig Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Til deg i svart Mercedes i rundkjøringen ovenfor Triaden i Lørenskog idag kl 15.00; du er en idiot. Veit ikke hvor du tok lappen, men jeg tror virkelig ikke at du lærte at bilen din faktisk har en brems som kan være nyttig å bruke for å forhindre å nesten meie ned folk på scootere. Hvis jeg noen gang ser deg igjen, så... Så kjører du etter'n med scooteren? :!: Morsom du Har billappen og, så blir nok litt lettere å få "gjort noe" Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Forby scooterkjøring, de lager ikke annet enn problemer likevel. Og hvem var det som laget reglene for at en 16-åring HAR RETT PÅ scooterlappen etter å ha deltatt i et fåtall kjøretimer? Latterlig opplegg spør du meg. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Dette hører kanskje mer med i en form for "idiotiske ting du ser i trafikken". Greia er at her i Bodø er hovedinnfartsveien til byen en 3-felts vei hvor midtfeltet switches kjøreretning på avhengig av hvilken retning det går mest trafikk (switcher typisk 2-4 ganger i døgnet). For hver 1-2 km er det et lyskryss. Alle lyskryss har minst to felt som går rett frem (hvor ene er kombinert høyresvingefelt og rettfremfelt). De fleste ligger naturligvis i høyrefeltet. Disse er skilt med hvite linjer og er altså ikke en del av 3-feltsopplegget. Det er dermed to ledige felt i hver retning på strekninger på ca. 100 meter for hvert kryss. I dag kjørte jeg med rødt midtfelt (tror det var under switching akkurat da, så det var rødt i begge retninger, men jeg sjekket ikke, bare så rett etter at det var grønt den veien da jeg kjørte tilbake samme veien). I et lyskryss stopper jeg i høyre felt for rett frem som nummer 3 mener jeg å huske. Da har selvsagt en utelandsk bil plassert seg i venstre felt og er nødt til å komme seg over i høyre felt på en eller anenn måte basert på å presse seg inn (det er ikke noe flettingskilt, og dermed er det feltskifte med vikeplikt for de som ligger i venstre felt). Den bilen klarte å presse seg inn et par biler foran meg uten store problemer (dog litt for langt). Greia var bare at bak den kom en annen bil, som da måtte gjøre det samme. Siden det var ganske langt ut fra krysset, så lagde jeg et rimelig greit mellomrom mellom meg og bilen foran. Den bilen som lå som nummer to i venstre felt hadde tydeligvis bestemt seg for hvor han skulle inn, og det spilte ingen rolle om det var bare å bremse litt, og legge seg inn foran meg. Han lå videre i midtfeltet paralellt med bilen foran meg, og gjentatte ganger prøvde på "presse ut"-taktikk hvor han til slutt endte opp med at den som lå i høyre felt faktisk kjørte ut av veien i ren panikk, og vedkommende i venstre felt presset seg inn foran. Jeg så flere ganger han presset seg mot høyre, for så å slenge seg tilbake igjen med bilen på høyre side av seg. En liten sjekk i speilet, så hadde vedkommende sett at det var en god luke rett bak. Dette var altså langt etter krysset og vedkommende kjørte rett og slett mot rødt lys på en meget trafikkert vei (skal nok være glad for det jeg nevnte om at sansynligvis var det rødt i begge retninger). Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Til den gamle dama i rushet i dag: Dersom du ligger under fartsgrensa i forbikjøringsfila, og jeg blinker på deg med lysene bakfra, betyr det at du er for treg, og du må se og komme deg tilbake i høyre felt. Filskift er så skummelt sier du? Du vil helst bare bli liggende i venstre felt fordi du må ligge i det feltet 5 km senere? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Usj, folk som kjører i motoriserte rullestoler på hovedveier er de verste. Jeg skulle krysse en sterkt traffikert vei og jeg endte jo selvfølgelig med å måtte vente i 10 minutter på at det skulle bli en ledig luke. Og akkurat da det blir en og jeg gjør meg klar til å kjøre så kommer det en tjukk dame i en motorisert rullestolaktig sak og seiler saaaakte over veien og hindrer meg i å krysse veien siden jeg ville revet henne med meg hvis jeg skulle ta svingen. Da holdt det på å renne over. Jeg ble oppriktig lei meg over at folk kunne være så fæle. Det hadde jo ikke vært så mye forlangt at hun hadde brukt gangstien som lå parlellt med veien. Men neida, du skal krysse en av kommunens mest traffikerte veier i den lille rullestolen din og hindre en haug vanlige bilister i å komme frem. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vi trenger en seriøs oppussing på veiene, men blant annet hit går skattepenger og avgifter!! "Bare" 1578 rom? Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Vi trenger en seriøs oppussing på veiene, men blant annet hit går skattepenger og avgifter!! "Bare" 1578 rom? So true! Wtf Lenke til kommentar
deinteil Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Utrolig bratte fartsdumper som du må ned i 15 km/t for å kjøre over i 30-40 sone er en smule irriterende når d blir mange av de etter hverandre en helt annen sak satt en gang i taxi med en dude som var en smule kvinnediskriminerende og mente at kvinner ikke hadde noe i trafikken å gjøre. på turen kjørte vi sikkert igjennom 5-6 rundkjøringer og selv brukte ikke duden blinklys en j**** gang. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 på turen kjørte vi sikkert igjennom 5-6 rundkjøringer og selv brukte ikke duden blinklys en j**** gang. En selv er jo verdens beste sjåfør, mens alle andre skulle vært bura inne for lengst. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 på turen kjørte vi sikkert igjennom 5-6 rundkjøringer og selv brukte ikke duden blinklys en j**** gang. En selv er jo verdens beste sjåfør, mens alle andre skulle vært bura inne for lengst. Gjør det at det blir noe mer greit at andre ikke bruker blinklys, når en selv alltid gjør det i rundkjøringer? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg snakket om holdningen til taxisjåføren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå