Konto brukes ikke Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg synes nå iallefall fortsatt at det er meningsløst å klandre vedkommende her. Med 5 sekunder hadde han muligens sluppet å truffet bilen. (klandrer han ikke, bare kommenterer hvilken feil han ev måtte ha gjort her) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Kommer iallefall nesten til "1003" jeg, men mulig at han ligger i nærmeste laget ja. Tror dog ikke han ville blitt stoppa i Norge for å kjøre med denne avstanden. Tja, denne er vel nesten samme - du sier du klarte å telle til 2002(+), så ikke langt ifra. Her ble det altså stopp og med bot som resultat Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Politiets «instruks for kontroll av avstand til forankjørende» sier følgende om avstand til bilen foran: Det bør reageres strengt overfor overtredelser av bestemmelsene om avstand til forankjørende. Politiet kan gi informasjon, reagere med forenklet forelegg, anmeldelse eller anmeldelse med førerkortbeslag. Videre listes de ulike reaksjonene: Informasjon/muntlig advarsel Dette virkemiddel bør nyttes mot fører av kjøretøy med tillatt totalvekt ikke over 3500 kg, som kjører med en jevn tidsavstand til forankjørende på 2 sekunder eller mindre. For fører av kjøretøy med tillatt totalvekt over 3500 kg, er tidsavstanden 3 sekunder eller mindre. Forenklet forelegg eventuelt anmeldelse Forenklet forelegg eventuelt anmeldelse bør nyttes mot fører av kjøretøy med tillatt totalvekt ikke over 3500 kg, som kjører med en jevn tidsavstand til forankjørende på 1 sekund eller mindre. For fører av kjøretøy med tillatt totalvekt over 3500 kg, er tidsavstanden 1,5 sek eller mindre. Anmeldelse med førerkortbeslag Anmeldelse med førerkortbeslag bør nyttes mot fører av kjøretøy med tillatt totalvekt ikke over 3500 kg, som kjører med en jevn tidsavstand til forankjørende på 0,5 sekunder eller mindre. For fører av kjøretøy med tillatt totalvekt over 3500 kg, er tidsavstanden 1,0 sekund eller mindre. Kort oppsummert: Små kjøretøy skal ligge mer enn 2 sekunder bak bilen foran, mens tyngre kjøretøy skal ligge mer enn 3 sekunder bak. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Den siste uka har jeg vært så uheldig å havne bak retards som kjører I 40 og 30 I 80 sona 4 av 5 dager >< jeg hater sånne folk så utrolig mye. Men det gode med det er at hu ene kjørte ut idiotkjerring med sommerdekk! 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hvis noen vil lese hele instruksen er den med i GP 4027 som kan lastes ned her.. Dette er en offisiell versjon fra 2013. GP 4027 versjon februar 2013.pdf Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Tja, denne er vel nesten samme - du sier du klarte å telle til 2002(+), så ikke langt ifra. Her ble det altså stopp og med bot som resultat Hmm, ja, da tok jeg kanskje feil der. Har forresten sett en trailersjåfør (bare trekkvogn) miste lappen for å ligge for nærme kjøretøyet foran. Da var det ett sekund som var grensa (for å miste lappen altså, ikke bare bot). Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Den siste uka har jeg vært så uheldig å havne bak retards som kjører I 40 og 30 I 80 sona 4 av 5 dager >< jeg hater sånne folk så utrolig mye. Men det gode med det er at hu ene kjørte ut idiotkjerring med sommerdekk! Prøvde jo i det minste å kjøre etter forholdene da? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hvis bilen eller sjåføren er i så dårlig stand at man må kjøre 30 i en 80 sone har man ikke noe på veien å gjøre. Gitt at det ikke er helt sinnsykt ekstreme forhold da, men det pleier vel å være greit i 80 soner. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hvis bilen eller sjåføren er i så dårlig stand at man må kjøre 30 i en 80 sone har man ikke noe på veien å gjøre. Gitt at det ikke er helt sinnsykt ekstreme forhold da, men det pleier vel å være greit i 80 soner. Hu kjørte ut mens hun lå i 40. Rimelig glatt da? 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg leste også at hun kjørte med sommerdekk? Kan ikke forvente noe særlig annet da... 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg leste også at hun kjørte med sommerdekk? Kan ikke forvente noe særlig annet da... Men det var jo tydeligvis ekstreme forhold, ettersom hun kjørte ut i så lav hastighet. Altså rart å whine over lav hastighet. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Er du helt idiot eller? Hu hadde sommerdekk! jeg med vinterdekk hadde null problemer! Var da faen ikke ekstreme forhold. Eneste ekstreme her var hvor tilbakestående kjerringa var. 7 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Eneste ekstreme her er hvor hissig du er. 9 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Men det var jo tydeligvis ekstreme forhold, ettersom hun kjørte ut i så lav hastighet. Altså rart å whine over lav hastighet. Forholdene trenger nødvendigvis ikke å være ekstreme når en person begir seg ut på sommerdekk en vinterdag for at det skal gå galt. 5 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Jeg prøvde å kjøre min tidligere Audi 100 Quattro på helt vanlig vinterføre med sommerdekk en gang, og jeg kan bekrefte at forholdene trenger absolutt ikke å være ekstreme på noen som helst måte for at en må kjøre som en snegle med gikt. Da jeg bytta til piggfritt og kjørte på samme strekninga 20-30 minutter senere kunne jeg fint kjøre i fartsgrensa. Så jeg håper Sexylubb1 troller..? Endret 22. februar 2015 av Sleggefett 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Han troller nok dessverte ikke... trenger bare være litt is/frost på veien før man sitter fast eller sklir ut med sommerdekk, det kan jeg som er fra Nederland der få har vinterdekk bekrefte... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 En eldre mercedes 123 serien jeg hadde, der hadde jeg bedre feste med sommerdekk enn vinterdekkene. Var umulig å komme opp en bakke med vinderdekkene, så skiftet til sommerdekkene og klarte å ta løs i bakken til og med. Så det fullt mulig. Kommer an på dekkene og hvor gamle de er. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Det sier jo bare om hva slags tilstand vinterdekkene du hadde var i. Intet annet. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Det sier jo bare om hva slags tilstand vinterdekkene du hadde var i. Intet annet. Tja, de hadde godt mønster og 'så' bra ut. Du kan vel si; hadde jeg kollidert med de(sommerdekkene), så hadde jeg fått svi, men hadde jeg kollidert med vinterdekkene, så hadde man ikke reagert på de. (selv om de i realiteten var dårligere) Endret 22. februar 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Gode vinterdekk handler om mer enn utseende og mønster. Bl.a handler det om at gummi er ferskvare, dess eldre dekkene er dess stivere og dårligere blir gummien. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå