Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utveier hadde han ikke, men han hadde mulighet til å kline inn bremsen tidligere enn han gjorde.

Man 'kliner' ikke inn bremsen ved feltskifte. Med tanke på at dette er større kjøretøy, så er det også lengre påløpstid.

Men han hadde for liten avstand til lastebil forran seg.

Lavere hastighet ved impact gir mindre skader.

Nettopp, det har vi forklart deg i uendelige tider, så godt at du skjønner det nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kommer iallefall nesten til "1003" jeg, men mulig at han ligger i nærmeste laget ja. Tror dog ikke han ville blitt stoppa i Norge for å kjøre med denne avstanden.

Fæl ulykke var det i uansett!

Ble opplært til 5 sekunder da jeg kjørte opp. Men det er vanskelig å holde på tett traffikert vei. Han burde sakket av litt mer litt tidligere for å gjøre plass i fall bilen skulle legge seg i hans felt, men det hele går så fort at han knapt rekker å reagere uansett. Tåpelig måte å kjøre av veien på av dama. Har jo null oversikt over feltet hun bytter til.

Lenke til kommentar

Lastebiler bør vel egentlig ha langt større avstand mellom seg som jeg forstår det enn vanlige biler , det er jo tross alt snakk om at en fulllastet lastebil vil ha en bremselengde som er opp til 5x lengre enn det en vanlig personbil har avhengig av føre , sikkert noen som kan faktisk pressisere nøyaktig hva regelen er.

Lenke til kommentar

Det overrasker mer litt at det er mer fokus på avstanden i mellom to lastebiler i denne situasjonen enn den regelrett idiotiske manøvreren fra bilen som skapte det hele..

Joda, du har fullstendig rett i at det var idiotisk av bilføreren, man kan jo si at hans manøver tok nesten livet av ham.

Dette er dog noe jeg har sett flere ganger , sjåfører som tror de er verdenseksperter og bytter felt i hytt og pine og kjører forbi på høyre side. Bare flaks mange ganger som hindrer at det skjer en kjedekollisjon.

Lenke til kommentar

Det overrasker mer litt at det er mer fokus på avstanden i mellom to lastebiler i denne situasjonen enn den regelrett idiotiske manøvreren fra bilen som skapte det hele..

Joda, du har fullstendig rett i at det var idiotisk av bilføreren, man kan jo si at hans manøver tok nesten livet av ham.

Dette er dog noe jeg har sett flere ganger , sjåfører som tror de er verdenseksperter og bytter felt i hytt og pine og kjører forbi på høyre side. Bare flaks mange ganger som hindrer at det skjer en kjedekollisjon.

Har jo ingenting å gjøre med forbikjøring på høyre side her? Problemet er at vedkommende feltskifter inn i ett felt uten å vite hva som er der.

AtW

Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at bilføreren plutselig ser avkjørselen han skulle av på i siste liten, vrenger over to felt for å rekke det, og hadde ingen anelse om at det var kø på avkjørselen. Han kunne umulig se det(og burde derfor heller aldri gjort det i den farten).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har jo ingenting å gjøre med forbikjøring på høyre side her? Problemet er at vedkommende feltskifter inn i ett felt uten å vite hva som er der.

AtW

Nei , det var ikke kommentar på video , men på at jeg har sett at sjåfører gjør manøvrer i hytt og pine uten å tenke seg om eller se seg ordentlig for, men det kom vel ikke klart nok fram?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål litt på siden. Hvorfor skal man telle 1001, 1002, 1003 osv.? Hva betyr det egentlig?

Det tar ca ett sekund å si tusen-og-ett etc. Dette er bare en regle for å greie å måle tid uten å se på en klokke.

Det skjønner jeg. Men for rytmens skyld kunne man like gjerne ha sagt 101, 102 osv. :)

Lenke til kommentar

Et spørsmål litt på siden. Hvorfor skal man telle 1001, 1002, 1003 osv.? Hva betyr det egentlig?

Det tar ca ett sekund å si tusen-og-ett etc. Dette er bare en regle for å greie å måle tid uten å se på en klokke.

Det skjønner jeg. Men for rytmens skyld kunne man like gjerne ha sagt 101, 102 osv. :)

Ingen som hindrer deg.

Lenke til kommentar

Ingen som hindrer deg.

Selvfølgelig ikke. Det jeg egentlig lurte på, var vel heller hvem som fant på denne tellemåten, hvor den kommer fra. Den blir jo stadig henvist til når det gjelder trafikk. Jeg ligger ikke våken om nettene og grubler, altså :).

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...