Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 I USA (hvorvidt det gjelder alle stater skal jeg ikke uttale meg om) dobles boten hvis man blir tatt i en vegarbeidssone. En slik regel hadde jeg gjerne sett her i landet også. Vet ikke om dette er en generell regel, men ser dette ofte skiltet, og har sett det i mange stater. Varierende hvor god effekt dette har, spesielt i helgene. Blir litt malplassert når det er 30 mph i en vanligvis 80 mph sone, med god vei og ingen som jobber der blir respekten lav for denne skiltingen. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Hvis jeg har forstått reglene rett så er det korrekt å benytte seg av venstre felt når man skal ut andre avkjøring. Denne armen går lenger enn "midten" av rundkjøringen og da skal venstre felt alltid benyttes. Du har forstått det feil. Mange diskusjoner på dette, også her på forumet, så du får finne i de . Tja, jeg tror fremdeles jeg har tolket det rett, men korriger meg gjerne.. Oi oi oi, dette er jo greit å vite... Jeg var veldig nøye på å få med meg hva som var rett og galt i rundkjøringer mens jeg hadde kjøretimer den gang det var, og ble fortalt at det var antallet utkjørsler av rundkjøringa som avgjorde om du skulle legge deg til høyre eller venstre. Tydeligvis avhenger det altså av utfominga på utkjørslene. Da skjønner jeg jo mye enklere hvorfor folk har ulike metoder akkurat her. Takk for kommentarene Og når det gjelder vegarbeidssoner så holder jeg med at det burde være bedre overholdt. Syns det er ubehagelig å kjøre på E6 når det spriker mellom 50 km/t og 110 km/t fordi visse tilpasser seg vegarbeidsfartsgrensa mens andre blåser rett igjennom. Ofte så er det jo ikke noe vegarbeid sjøl om skilta er oppe og det får jo naturligvis/uheldigvis folk til å miste litt respekten. For moro: slike skilt hadde vi mye i USA nettopp for å avskrekke på ekte amerikansk vis. Endret 11. januar 2015 av Alecs Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 En av de mest trafikkerte gatene her i byen ble nylig gjort enveiskjørt. Det oppleves som unaturlig når man kommer ovenfra, der det tidligere var lov å fortsette rett frem, og da det «alltid» har vært lov å kjøre videre er det fortsatt mange som gjør det, til tross for fire ganske tydelige innkjøring forbudt-skilt samt gule skilt som varsler om endret kjøremønster. I dag ble noen litt fattigere (vel fortjent) da de helt uvitende om omgivelsene kjørte rett frem ned bakken, og møtte en politibil. En god start på dagen. 2 Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hvorfor bruker folk påkjøringsfeltet som ei utskytningsrampe? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hvorfor bruker folk påkjøringsfeltet som ei utskytningsrampe? Mener du at folk akselerer for mye? Ser ikke det trafikale problemet. AtW 4 Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Hvorfor bruker folk påkjøringsfeltet som ei utskytningsrampe? Mener du at folk akselerer for mye? Ser ikke det trafikale problemet. AtW Hvis fartsgrensa er 90 km/t så kjører en ikke inn på veien med 130 km/t. Virker som folk er livredde for å slippe en bil forbi seg........ Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg opplever aldri det problemet. Mitt problem er at folk bruker påkjøringsfeltet som krabbefelt. 5 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Og at de som allerede ligger i høyre felt ikke legger seg over i venstre felt dersom det er mulig. Det er riktignok fletteregel som gjelder, men å bytte felt gjør det så mye enklere for begge parter der det er mulig. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Mitt store problem med påkjøringfelt er de som har mye selvtillit i det de runder svingen eller kommer nedover bakken før selve feltet og gir på, før all selvtillit forsvinner og de begynner å redusere farta. Gjerne etter jeg har tilrettelagt min egen fart slik at de kan kjøre inn forran meg.. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Mitt store problem med påkjøringfelt er de som har mye selvtillit i det de runder svingen eller kommer nedover bakken før selve feltet og gir på, før all selvtillit forsvinner og de begynner å redusere farta. Gjerne etter jeg har tilrettelagt min egen fart slik at de kan kjøre inn forran meg.. Elsker det! Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Mitt store problem med påkjøringfelt er de som har mye selvtillit i det de runder svingen eller kommer nedover bakken før selve feltet og gir på, før all selvtillit forsvinner og de begynner å redusere farta. Gjerne etter jeg har tilrettelagt min egen fart slik at de kan kjøre inn forran meg.. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Biler som ikke stanser i gangfelt. De ser at du er på vei til å krysse gangfeltet, men velger heller å gli forbi ett par cm foran deg. *Rude* Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Biler som stanser i gangfeltet og blokkerer det. Man får av og til lyst til å gjøre som denne karen http://youtu.be/G6FqvKVh4Ro Endret 15. januar 2015 av SeaLion 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Folk som kjører i venstre felt på motorvei og får panikk i det de merker at bilen innenfor dem er en politibil og således senker farten til godt under 80... 4 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Og at de som allerede ligger i høyre felt ikke legger seg over i venstre felt dersom det er mulig. Det er riktignok fletteregel som gjelder, men å bytte felt gjør det så mye enklere for begge parter der det er mulig. Det er fire handlinger man kan gjøre dersom en bil kommer på høyre side via et påkjøringfelt. Det skal vurderes is stigende rekkefølge, da førstnevnte er tryggest, og sistnevnte er farligst. (statistisk sett) 1. Ikke gjør en "#¤%& 2. Brems 3. Aksler 4. Bytt felt Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg bytter felt om det er mulig om han som skal inn på veien ikke klarer å time akselerasjonen sin til min fart. Å bremse har jeg sluttet med med mindre det er en veldig aggressiv fyr som skal ut. Ender ofte bare i at begge parter bremser og de bak og må bremse. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Og at de som allerede ligger i høyre felt ikke legger seg over i venstre felt dersom det er mulig. Det er riktignok fletteregel som gjelder, men å bytte felt gjør det så mye enklere for begge parter der det er mulig. Det er fire handlinger man kan gjøre dersom en bil kommer på høyre side via et påkjøringfelt. Det skal vurderes is stigende rekkefølge, da førstnevnte er tryggest, og sistnevnte er farligst. (statistisk sett)1. Ikke gjør en "#¤%& 2. Brems 3. Aksler 4. Bytt felt Vel, det er i de fleste tilfeller skiltet som flettefelt. Dvs. at begge skal samarbeide for å gjøre hva som er best for sikkerheten og trafikkflyten. Å ikke gjøre noen ting er ikke å samarbeide. Hva med heller å være grei? Er venstre felt ledig så er det ikke akkurat store tiltaket å bytte felt... Hvorfor skal det være farligst? Endret 15. januar 2015 av CFM Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Folk som ikke går over gangfelt før jeg har stoppet opp helt 100% selv om jeg kjører 2 km/t en god 20-30 meter unna. Og sååå må jeg begynne å rygge ned den ganske gode bratte bakken til jeg finner et sted uten is så jeg får fart til å komme meg opp... Piggfrie dekk FOR THE WIN 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Og at de som allerede ligger i høyre felt ikke legger seg over i venstre felt dersom det er mulig. Det er riktignok fletteregel som gjelder, men å bytte felt gjør det så mye enklere for begge parter der det er mulig.Det er fire handlinger man kan gjøre dersom en bil kommer på høyre side via et påkjøringfelt. Det skal vurderes is stigende rekkefølge, da førstnevnte er tryggest, og sistnevnte er farligst. (statistisk sett)1. Ikke gjør en "#¤%& 2. Brems 3. Aksler 4. Bytt felt Vel, det er i de fleste tilfeller skiltet som flettefelt. Dvs. at begge skal samarbeide for å gjøre hva som er best for sikkerheten og trafikkflyten. Å ikke gjøre noen ting er ikke å samarbeide. Hva med heller å være grei? Er venstre felt ledig så er det ikke akkurat store tiltaket å bytte felt... Hvorfor skal det være farligst? Personlig er jeg uenig, for meg er det desidert lettest om folk ikke gjør noe som helst (dvs bare holder farten som den er) og lar meg ta hånd om å plassere meg greit, eneste unntak er om feltet er helt stappfullt. AtW Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Folk som ikke går over gangfelt før jeg har stoppet opp helt 100% selv om jeg kjører 2 km/t en god 20-30 meter unna. Tips: Vink dem over, så veit de at du har sett dem. Sjør irriterer jeg meg mer over fotgjengere som gambler på at bilistene har sett dem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå