Darkbill Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Akkurat nå (etter en tur på butikken) irriterer jeg meg over folk som ikke forstår at trafikkregler/vikeplikt også gjelder på en parkeringsplass. Parkeringsplass er jo lekeplass, ingen regler Fra spøk til alvor; irriterer meg veldig over folk som noen ganger absolutt må følge trafikkregler på en parkeringsplass. Forkjørsrett fra høyre funker jo dårlig noen ganger, fordi man kan jo ikke kjøre ut av parkeringsplassen uansett fordi bilen som har vikeplikt for deg står i veien. Men det verste jeg vet er når jeg eller noen rygger, også kjører en bil bak i full fart, eller folk går bak for den saks skyld. Ja, man har vikeplikt når man rygger, men har dere så dårlig tid at dere ikke kan vente 20 sekunder til jeg har kjørt? Det er ikke så lett å se noen når man rygger og de absolutt må snike seg forbi i siste sekundet mens jeg rygger. Og faktisk farlig for dere som bare går bak. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Akkurat nå (etter en tur på butikken) irriterer jeg meg over folk som ikke forstår at trafikkregler/vikeplikt også gjelder på en parkeringsplass. Parkeringsplass er jo lekeplass, ingen regler Fra spøk til alvor; irriterer meg veldig over folk som noen ganger absolutt må følge trafikkregler på en parkeringsplass. Forkjørsrett fra høyre funker jo dårlig noen ganger, fordi man kan jo ikke kjøre ut av parkeringsplassen uansett fordi bilen som har vikeplikt for deg står i veien. Men det verste jeg vet er når jeg eller noen rygger, også kjører en bil bak i full fart, eller folk går bak for den saks skyld. Ja, man har vikeplikt når man rygger, men har dere så dårlig tid at dere ikke kan vente 20 sekunder til jeg har kjørt? Det er ikke så lett å se noen når man rygger og de absolutt må snike seg forbi i siste sekundet mens jeg rygger. Og faktisk farlig for dere som bare går bak. For ordens skyld så kjørte (kjører) jeg bil selv. Jeg er spesielt oppmerksom på ryggende biler. Endret 7. november 2014 av Hermosa Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Det er ikke så lett å se noen når man rygger og de absolutt må snike seg forbi i siste sekundet mens jeg rygger. Og faktisk farlig for dere som bare går bak.Snakk om ansvarsfraskrivelse. Rygg inn i parkeringslomma fra nå av, så slipper du det problemet. 6 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Møtte en dust på veg ut fra parkeringsplass på sin venstre side av midtrabatten. Altså der jeg skulle kjøre inn! Heldigvis var det plass ved siden men det bør da være grenser... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Det er ikke så lett å se noen når man rygger og de absolutt må snike seg forbi i siste sekundet mens jeg rygger. Og faktisk farlig for dere som bare går bak.Snakk om ansvarsfraskrivelse. Rygg inn i parkeringslomma fra nå av, så slipper du det problemet. Om jeg rygger inn opplever jeg også at utålmodige billister bare måååå kjøre 2cm bak meg MENS jeg rygger, de forventer jeg ser dem umiddelbart og stopper for dem. Det handler ikke om at jeg har vikeplikt, det handler om at de kan tenke litt. Selv om man HAR forkjørsrett betyr det aldri at man SKAL ha forkjørsrett. Ryggende biler er et godt eksempel. Eller lastebiler for den saks skyld. Ja, en ryggende lastebil skal også stoppe for deg, men tror du det er spesielt smart å kjøre bak den, for den skal jo stoppe for deg? Nei, det er jo ikke det for han kan jo ikke se deg. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Det er ikke så lett å se noen når man rygger og de absolutt må snike seg forbi i siste sekundet mens jeg rygger. Og faktisk farlig for dere som bare går bak.Snakk om ansvarsfraskrivelse. Rygg inn i parkeringslomma fra nå av, så slipper du det problemet. Om jeg rygger inn opplever jeg også at utålmodige billister bare måååå kjøre 2cm bak meg MENS jeg rygger, de forventer jeg ser dem umiddelbart og stopper for dem. Det handler ikke om at jeg har vikeplikt, det handler om at de kan tenke litt. Selv om man HAR forkjørsrett betyr det aldri at man SKAL ha forkjørsrett. Ryggende biler er et godt eksempel. Eller lastebiler for den saks skyld. Ja, en ryggende lastebil skal også stoppe for deg, men tror du det er spesielt smart å kjøre bak den, for den skal jo stoppe for deg? Nei, det er jo ikke det for han kan jo ikke se deg. Så uheldig du alltid er da. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Fatter ikke at så mange lar være å rygge inn. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Eller lastebiler for den saks skyld. Ja, en ryggende lastebil skal også stoppe for deg, men tror du det er spesielt smart å kjøre bak den, for den skal jo stoppe for deg? Nei, det er jo ikke det for han kan jo ikke se deg. Joda, vi fleste har ryggekamera. (heldigvis iom man har slike tankeløse tomsinger) btw: Alle bør rygge inn på plassen - statistikken viser at det å kjøre med front inn øker kollisjoner/bulking. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Joda, vi fleste har ryggekamera. (heldigvis iom man har slike tankeløse tomsinger)btw: Alle bør rygge inn på plassen - statistikken viser at det å kjøre med front inn øker kollisjoner/bulking. Sikkert fordi dårlige sjåfører foretrekker å kjøre inn! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Dårlige sjåfører burde rygge inn. En har mye bedre kontroll på bilen. Både ut og inn. Og bedre oversikt ut. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Problemet med å rygge inn er at da er plutselig bagasjerommet ganske utilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Problemet med å rygge inn er at da er plutselig bagasjerommet ganske utilgjengelig.Du har lov til å kjøre frem bilen og laste på varene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Sistnevnte løsning funker ganske dårlig for oss som har hunder og slikt som kanskje skal ut/inn av bil. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Sistnevnte løsning funker ganske dårlig for oss som har hunder og slikt som kanskje skal ut/inn av bil. Jammen jeg påpekte jo varer. Ikke dyr.. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Problemet med å rygge inn er at da er plutselig bagasjerommet ganske utilgjengelig. Om du har en absurd stor bil og skal handle store ting er man på steder hvor man kjører til utlevering vil jeg tro? Og hva skal du med bikkja di på handlesenteret? Det finnes helt sikkert en del særeksempler som du nevner noen av som gjør det best å kjøre inn. Men det endrer ikke det faktum at det er lettere og sikrerer å rygge inn. Skråparkeringer er en grei løsning og, forøvrig. Bedre oversikt når man rygger. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Parkeringsplasser er det pussig nok også andre steder enn på handlesentre.. Pendlerparkering, utfartsparkeringer ved marka, osv.. Noen av oss har til og med parkeringsplass hjemme, for min del har jeg garasje og er nødt til å kjøre med fronten inn nettopp pga hundene. Det medfører at jeg ved utkjøring fra garasjen min må rygge.. 1 Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Om jeg rygger inn opplever jeg også at utålmodige billister bare måååå kjøre 2cm bak meg MENS jeg rygger, de forventer jeg ser dem umiddelbart og stopper for dem. Det handler ikke om at jeg har vikeplikt, det handler om at de kan tenke litt. Har havnet i situasjonen du beskriver selv. Føler meg noen ganger som en magnet når jeg rygger ut fra parkeringsplasser. Merker biler bakfra setter opp farten og kjører så nærme de klarer. Litt sånn "stå på krava" mentalitet. -"Du rygger! Din skyld! Du har ansvar!" Lenke til kommentar
K N Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Sånn tror jeg det er mange som opplever det, og har tatt meg selv litt i at jeg kanskje står litt for nært billisten som rygger. Dog ikke for nært så billisten kan klare å rygge i meg, men så nært at billisten kanskje blir stresset. Så nå bremser jeg opp i god tid så billisten ser det at jeg har god tid og at han/hun ikke behøver å stresse Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Problemet med å rygge inn er at da er plutselig bagasjerommet ganske utilgjengelig. Kommer helt an på plassen. Men det er å lage seg problemer å tenke slik. Har selv alltid rygget inn og aldri opplevd problemer med det. Har også 2 hunder som skal ut/inn av og til. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Sånn tror jeg det er mange som opplever det, og har tatt meg selv litt i at jeg kanskje står litt for nært billisten som rygger. Dog ikke for nært så billisten kan klare å rygge i meg, men så nært at billisten kanskje blir stresset. Så nå bremser jeg opp i god tid så billisten ser det at jeg har god tid og at han/hun ikke behøver å stresse Jeg mener ikke å kjøre for nærme og vente, jeg mener at folk faktisk kjører forbi bak meg MENS jeg rygger. Det er bare X antall sider jeg kan se samtidig mens jeg rygger, og blikket er som regel bakover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå