Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ehh nei, fra der jeg kjørte på i 60 sona til skiltet som varsler slutt på 60 sone er det ca 75m.... Ehh jo - når du vet de ligger i 75 i 60 sone, så må du ha dette målt via at du ligger bak de. Hvordan kan du klare dette uten å ligge over i hastighet? Problemet her er ikke 75 i 60, men 50 i 80 Ehh nei, fra der jeg kjørte på i 60 sona til skiltet som varsler slutt på 60 sone er det ca 75m.... Ehh jo - når du vet de ligger i 75 i 60 sone, så må du ha dette målt via at du ligger bak de. Hvordan kan du klare dette uten å ligge over i hastighet? Jeg lå over hastigheten fordi det blir en 80 sone ca 75m etter på kjøringen. Det jeg ikke regnet med var at han skulle bremse ned fra 75 til 50 i overgangen fra 60 til 80. Jeg har ingen problemer med folk som bryter ulogiske fartsgrenser slik som 60 her på stedet er, jeg har heller ingen problemer med å ligge bak de som holder 60 siden det er den faktiske fartsgrensen. Problemet mitt er de som går fra 60+ til 50 +- i en 80 sone, og holder denne hastigheten 10km til de er på e18. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg skjønner hva du mener - Men om de kan skiltene eller ei og burde følge de, blir litt selvmotsigende når du selv bryter ditt eget argument i samme setning. 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Handler nok ikke om de kan det eller ikke KarpeSkrotum. Skjønner de ikke at det er 80-sone så har du vel ingenting på en bilvei å gjøre? Endret 2. september 2014 av Lami Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Handler nok ikke om de kan det eller ikke KarpeSkrotum. Skjønner de ikke at det er 80-sone så har du vel ingenting på en bilvei å gjøre? Det er vel de færreste som ikke vet at opphevelse av 60 gir 80. Hva som er grunnen til at de holder 15km/t over i 60, for så å velge 30 under i 80 blir gjetting. Kan like godt være at bil bak ligger så nærme at de velger å senke hastigheten til at det er mer forsvarlig. De rakk sikkert ikke dette på de 75 m i 60 sonen. 2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. september 2014 Del Skrevet 4. september 2014 Møtt på en del rare folk den siste uka: En eldre kar som kjørte den klassiske 10 kmt under i 80-sonen. Bak han var to andre biler og videre meg. Han blinker ut i en lomme for å slippe forbi, men gidder ikke bremse så mye. Første bilen kjører forbi greit, men siden lomma begynner å ta slutt så starter han å drifte ut i veien igjen, mens han fortsatt blinker til høyre. Bilen foran meg måtte bråbremse for å ikke kjøre i han. Så var det en svær tankbil/vogntog som MÅTTE forbi den tyske turistbilen som kjørte litt sakte i oppoverbakkene mot Hardangervidda. Hadde ikke tyskeren hevet seg i busslomma så tankbilen fikk svingt over i riktig felt igjen kunne det fort bli pannekake av de bilene som kom imot. Siste var en luring i en Leaf. Kjørte i 30-sone med sadistiske humper, så jeg måtte ned i 15-20 for å ikke skrape bilen under. Ga på for å komme i 30 igjen mellom humpene. Det var da hele 4-500m med humper igjen, men det gikk for seint, så han skulle kjøre forbi i et gatekryss i boligområde med halvparten av hjulene godt ute på gresset. Tiden han sparte er nok i området 1min +/- 1 min, så jeg håper inderlig at den ble brukt til noe fornuftig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Diskusjon rundt fotgjengere og mangel på refleks, og hvilket ansvar dette medfører, har blitt splittet ut til en egen tråd. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ligge 5 cm fra hengerfestet mitt når vi er midt i fredags-køa? Som om jeg får køa til å løses opp på et magisk vis... 1 Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ligge 5 cm fra hengerfestet mitt når vi er midt i fredags-køa? Som om jeg får køa til å løses opp på et magisk vis... Jo nærmere de ligger, jo fortere du kjører. Selv om det er kø og du ikke kan noe for det. Dette er allmennkunnskap. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Bare å justere nakkestøtta og trå på bremsen! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Bare å justere nakkestøtta og trå på bremsen! Jeg hadde trolig gjort dette selv om det ikke var fordi jeg ofte har to barn på snart to år i baksetet , en kraftig støt bakifra kan gi dem whiplash. Har satt opp et "falskt" kamera bak som lyser rødt når jeg trykker på en bryter og det fungerer knall , bilene bak roer seg ned og holder seg langt unna når jeg setter på lyset (er et kraftig rødt led lys) når de kommer nærme bilen , eneste problemet er at kvaliteten er laber så jeg har allerede måttet lime det. Kommer trolig til å bytte det ut med et ordentlig kamera snart. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Er for tiden i Tyrkia og fikk for første gang oppleve ordentlig trafikk i forrigårs. Konklusjonen er - for å si det mildt, at trafikk-kulturen er ganske annerledes en det man er vant til fra trygge Norge. Har vært noen ganger i Russland og til og med kjørekulturen der virket trygg og bedaglig i forhold til det jeg opplevde for noen dager siden! Og ille nok var kjørestilen til drosjesjåføren vi satt på med den vel timeslange kjøreturen til Antalya. Ligge i 100km/t + med fronten klint inntil motorsyklene og bilene foran, avskjære andre bilister i halsbrekkende høy fart og med cm klarering, slalomkjøring og bråbremsing i tett trafikk - i en gedigen mercedes minibuss! På motorveien var det ikke uvanlig å se opptill 5 personer på samme motorsykkel uten hjelm eller annet sikkerhetsutstyr. Jeg er ateist, men jeg kjente at fristelsen til å ta en fadervår ikke lå langt fra. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Nettopp en syklist som mente det var en god ide å passere meg på min høyre side mens jeg forsiktig holdt på å legge meg nærmere bilene som var parkert på den siden for å kunne passere møtende lastebil. Av og til elsker jeg syklister. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Nettopp en syklist som mente det var en god ide å passere meg på min høyre side mens jeg forsiktig holdt på å legge meg nærmere bilene som var parkert på den siden for å kunne passere møtende lastebil. Av og til elsker jeg syklister. Man kan vel ikke snakke om å passere motgående trafikk? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Nettopp en syklist som mente det var en god ide å passere meg på min høyre side mens jeg forsiktig holdt på å legge meg nærmere bilene som var parkert på den siden for å kunne passere møtende lastebil. Av og til elsker jeg syklister. Man kan vel ikke snakke om å passere motgående trafikk? Hva mener du @hermosa? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Man kan vel ikke snakke om å passere motgående trafikk? Det er kanskje vanligst å si at man passerer noe som beveger seg i samme retning som en selv, eller noe som står stille, men jeg synes ikke det er noe problem å si at man passerer en møtende lastebil. Man kunne eventuelt sagt at man lot en møtende lastebil passere, men da signaliserer man at man selv har stoppet, og det er ikke sikkert det var tilfellet her. 1 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Man kan vel ikke snakke om å passere motgående trafikk? Det er kanskje vanligst å si at man passerer noe som beveger seg i samme retning som en selv, eller noe som står stille, men jeg synes ikke det er noe problem å si at man passerer en møtende lastebil. Man kunne eventuelt sagt at man lot en møtende lastebil passere, men da signaliserer man at man selv har stoppet, og det er ikke sikkert det var tilfellet her. Med å passere mener jeg det uthevede. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Lastebilen som kom i mot hadde stanset fordi det var jævlig trangt, men best plass der han stoppet. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 På E6 i går. Personbil i venstre felt ligger og demler. Bilen har plass til å flytte seg. Jeg blinker til den med langlysene. Ingen reaksjon. Jeg blinker igjen.....blinker hele veien gjennom en tunnel. Ingen reaksjon!! Det åpner seg omsider plass til at jeg kan legge meg i høyre felt, slik at jeg kjører forbi bilen til høyre for den. Inne i bilen ser jeg en dame i 50-årene, som ser ut til å sitte behagelig plantet i sin egen lille verden. Satt sikkert og funderte på hva hun skulle lage til middag. Det virket som hun ikke hadde lagt merke til blinkingen med lysene. Er dette mulig??! 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 blinker hele veien gjennom en tunnel. Fløtt deg! Fløtt deg! Fløtt deg! Fløtt deg! Så var det dette med folkeskikken da! 4 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 blinker hele veien gjennom en tunnel. Fløtt deg! Fløtt deg! Fløtt deg! Fløtt deg! Så var det dette med folkeskikken da! Folkeskikk? Tror heller dama må lære seg folkeskikk og slippe andre forbi, når det ikke er lov å kjøre i venstre felt unødvendig en gang... 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå