gxi Skrevet 10. august 2007 Rapporter Del Skrevet 10. august 2007 Etter noe sånt er det mulig jeg ville tatt en titt bakpå bilen om venstre blinklys fungerer. Blinklyspærer, parklyspærer, etc. er sånt de færreste ser etter om fungerer noe særlig ofte. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. august 2007 Rapporter Del Skrevet 10. august 2007 Såvidt jeg veit så funker det. Skulle den alikevel ikke ha funket synes jeg at det er betenkelig at man ikke tenker seg om når en bil sakker ned farten rett før en avkjøring og legger seg ut mot venstre. Mulig det bare er meg, men det ville slått meg at vedkommende kanksje har tenkt seg til venstre. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 23. august 2007 Rapporter Del Skrevet 23. august 2007 Fikk akkurat en bot på 2800 for 45 i 30 sone. Er egentlig ikke irritert for det. Glad jeg fikk den påminnelsen om at det ikke lønner seg å kjøre for fort. Svir litt i student-budsjettet da men. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. august 2007 Rapporter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Etter to måneder begynner det å forbause meg at folk ENDA ikke klarer dette krysset. Det gjelder tilogmed yrkessjåfører som f.eks taxisjåfører og bussjåfører som kjører igjennom her flere ganger daglig. Problemsituasjon beskrevet her for to måneder siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=777396&hl= De fleste som kommer ut fra vikepliktveiene og treffer på noen som vet de har forkjørsrett virker like forbauset hver eneste gang de må låse hjulene fordi noen kommer fra forkjørsveien. Busser, taxier, osv. som kjører igjennom her hele tiden bare peiser igjennom krysset forbi vikepliktskiltet (det er faktisk to av dem) uten å i det hele tatt legge merke til dem. Var endel tuting i starten.. dvs. alle ble tutet på, både de som ikke fulgte reglene og mest de som fulgte dem (av irriterte bilister bakover i køen), men jeg tror folk som kjører her mye har gitt opp tutingen.. hjelper bare ikke. Nå for ikke lenge siden ble en ny gate et annet sted i byen stengt av, også der en forkjørsvei, og minst ett nytt slikt kryss har oppstått (har ikke sett fra andre siden). .. og gjett hva.. det samme skjer der også. Selv om de mest tydelige vikepliktsliktene i hele byen omtrendt står der. Bare venter på et storsmell her. Det må ha skjedd en del smell her, som partene selv internt har ryddet opp i.. det er rett og slett umulig at det ikke har skjedd. Daglig ser jeg innlegg og kommentarer i lokalavisa om dette. Mange mener at man bør oppheve forkjørsretten fordi folk ikke klarer å følge den.. jaja, oppheve trafikkreglene fordi mange ikke skjønner hvordan man følger dem. Har også sett typen "Jeg bruker forkjørsretten, jeg stopper IKKE!", så før eller senere må det smelle skikkelig her. For å si det sånn.. det er litt irriterende, men jeg synes det er direkte morsomt å kjøre i disse kryssene. Hver eneste gang jeg kjører noe sted, så legger jeg turen innom der Da selvsagt for å se irriterte og forbausde bilister som må låse hjulene midt inni krysset Endret 23. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Folk som ikke klarer å holde flyten i trafikken og MÅ lage kø! Syklister som legger seg helt til venstre i veibanen, og ikke slipper forbi biler! Syklister som sykler ved siden av hverandre(vurderer å anmelde dem, de skal følge samme regler som vi bilister, er ikke lov med 2 Mc`er ved siden av hverandre heller! Eldre folk! Er det mulig å kjøre så sakte sier jeg bare! De som skal peise forbi i hundre og helvete der det er skole/barnehage. Norsk veistander Herregud for en skam. Norske fartsgrenser, burde heves fra 80 til 100 og fra 90 til 110, pluss 30 km/h ekstra der det er 100 og 110 sone. De som ikke klarer å kjøre pent der det er mye folk/trafikk. De som ikke bruker blinklys! Idioter som lar vær å bruke bilbelte fordi det skal være tøft(gjelder de som ikke bruker det av andre grunner også) Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 7. september 2007 Rapporter Del Skrevet 7. september 2007 Syklister som sykler ved siden av hverandre(vurderer å anmelde dem, de skal følge samme regler som vi bilister, er ikke lov med 2 Mc`er ved siden av hverandre heller! 9449629[/snapback] Ok, mulig jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt at syklister skal sykle ved siden av hverandre, fordi det da er mindre sjans for at noen prøver seg på forbikjøring der det ikke egner seg. Ikke skyt meg om jeg tar feil da Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 8. september 2007 Rapporter Del Skrevet 8. september 2007 (mye bra) 9449629[/snapback] Kunne ikke vært mer enig i det du sier her. Må også legge til folk som ikke klarer å plassere seg riktig i kryss og rundtkjøringer, hender vel flere ganger for uken at jeg ser folk som ligger i innerste feltet når de skal rett fram i rundkjøringer, og forårsaker nesten-kollisjoner og farlige situasjoner. Senest for et par dager siden stod jeg og ventet på grønt lys i et kryss man kan kjøre rett fram eller til venstre i. Jeg lå da på høyresiden av kjørenbanen siden jeg skulle rett fram. Kommer en bil opp på siden av meg, tenker ikke noe mer over det, siden ha la som om han skulle kjøre til venstre. Så blir det grønt da, og jeg kjører, men ser at han tullingen også kjører rett fram, og ligger rett ved siden av meg. dette er da en vei med ett felt hver vei. forbanna tulling sier jeg bare... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. september 2007 Rapporter Del Skrevet 10. september 2007 Hva er det egentlig med folk og ulykker. Var en av de første som kom til en ulykke i helga. Heldigvis var det ikke skikkelig alvorlig. Det første jeg la merke til var at bilen foran snudde. Jeg gikk selvfølgelig bort til de som stod rundt den skadete personen og fant fort ut at de hadde vedkommende under oppsikt samt at de ringte etter ambulanse. Siden det var ingen som dirigerte trafikken fikk jeg med meg en til og startet med trafikkdirigering slik at området rundt den skadde ble mer sikrere, samt at ambulanse fikk fri vei. Det jeg derimot reagerte sterkest på var han som var foran meg og snudde. Det var klart at de trengte folk på skadestedet. Jeg reagerte også på de som absolutt skulle snu når de måtte stå littegrann i kø. ( Var snakk om maks fem min, slik at trafikkavviklingen begge veier gikk nogenlunde likt). Slike ting kan jo skape uheldige hendelser slik som kollisjon, påkjørsler, hindirng av uttrykningskjøretøy m.m. Det er forkastelig at mange trafikanter faktisk oppfører seg på den måten mener jeg ihvertfall. Men jeg vil jo også rose de først som stoppet og spurte om vi trengte hjelp. (Før vi fikk trafikkdirigeringen i gang.) Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Idioter som lar vær å bruke bilbelte fordi det skal være tøft(gjelder de som ikke bruker det av andre grunner også) 9449629[/snapback] Jeg er i alle fall glad for at jeg slipper å ta av og på bilbelte hundrevis av ganger mens jeg jobber. Endret 21. september 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Tror ikke du hadde vært like glad for det etter en front mot front kollisjon i 50km/t, en typisk hastighet å holde i byen. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Natt ,30 soner, fartsdumper og ødelagte veier beskytter meg Det er rimelig tettbygd så det er ikke langt unna hver postkasse(avisbud). Men det er sikkert fint å ha på seg bilbelte hvis det skulle skje noe. Edit: Iritterer meg over folk som: kjører unødvendig sakte holder for kort avstand leker racerbil Endret 24. september 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. september 2007 Rapporter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) I går kjørte jeg i det som var den desidert største køen jeg noen gang har sett og vært i, langs E6 nord for Fauske. Køen var så lang at jeg så aldri, og da aldri, de fremste i køen. Den var så lang at jeg etterhvert aldri så den bakerste heller. Det må sies at dette var langt utenfor normal rushtid. Normal trafikk på denne veien er bare en og annen bil, somoftest ikke noen som helst form for kødannelse. De største køene jeg tidligere har sett her har vært ca. 10 biler. Dette må ha vært snakk om 100+. Fikk høre fra noen som var lengre frem i køen, dvs. langt frem, at det var snakk om en lastebil og en polsk campingbil som lå fremst. Lastebilen hadde forsøkt å få campingbilen forbi, uten lykke, men ville altså ikke kjøre ut. Campingbilen ville vist ligge der, så de få som kom seg forbi måtte kjøre forbi i en smell en campingbil og en lastebil, i 90km/t. Køen lå i 60-70 i svingene, og rett opp i 90 på alle rettstrekninger. Det finnes ikke fartsgrenser høyere enn 80 på hele strekningen, og strekningen består stort sett av svinger og bakker med to felt. Så.. jeg kan ikke helt skjønne hva føreren av lastebilen fremst i denne køen egentlig tenkte på. Når selv jeg, langt bak i køen, ikke kunne se den bakerste i køen, så måtte jo han ha vært ganske grundig klar over hvilken situasjon han satte de lengre bak i køen opp i. Greit nok, han rett bak ville ikke kjøre forbi, men det burde vært et krav at han lastebilføreren faktisk her kjørte ut av veien, fordi det er desidert lettere å kjøre forbi en campingbil enn en campingbil + en lastebin. Arg! Endret 24. september 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Bruk av blinklys er noe merkelig greier. Et fåtall klarer å bruke det korrekt. Jeg har kommet frem til at man kan dele inn folk i følgende grupper: "Nå skal jeg snart svinge!". Ja, det er takk og pris fortsatt noen som bruker blinklysene korrekt. Gruppen kjennetegnes av at man blinker tidlig og medtrafikanter får derfor ingen overraskelser e.l "Jeg skal straks svinge!". Disse blinker i det minste før man svinger, men dessverre for seint. Medtrafikanter kan fort få seg en overraskelse, spesielt hvis blinkingen starter etter at man bremser. "Jeg svinger akkurat nå!". Dette er første ordentlig idiot-gruppe. Disse bruker blinklysene til å vise når man dreier på rattet. Det er rart enkelte av de ikke kobler blinklyset direkte til rattet så de har hele greia automatisert "Jeg har svingt!". Dette er vel noe av det mest irriterende jeg ser når det gjelder blinklys. De blinker ikke før, ikke mens de svinger, men altså etter de har svingt! Hva er poenget? Vi har faktisk sett at du har svingt "Blinklys er for pyser" (eller ev. ekstrautstyr). Trenger vel ingen videre kommentar. Endret 26. september 2007 av Ernie 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Hater også slike folk som ikke klarer å bruke blinklyset. Skjønner ikke helt åssen det går ann å blinke først etter at man har bremset, litt av poenget er da borte etter min mening. Huff. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Kan jo begynne å lure ja. En ting jeg av og til lurer på er hva sånne sier hvis jeg hadde hugget ordentlig i bremsen og så blinket rett før jeg svinger. Mon tro om de ikke hadde blitt sure Vel, vel, har forøvrig sett en Mercedes blinke i god tid før h*n skulle av E6. Fikk nesten sjokk Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Du glemte de som blinker til venstre og brått svinger til høyre. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 26. september 2007 Rapporter Del Skrevet 26. september 2007 Når jeg må bremse opp og nesten blir nedkjørt av folk som kommer i motsatt kjørefelt, bare på grunn av at dem ikke klarte å holde seg bak en syklist/traktor i 5-10 sekunder før dem kjører forbi. patetisk rett og slett Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Taxier irriterer meg. Bare i dag så har jeg blitt forbikjørt av en med alt for stor fart, og en annen prøvde å presse seg forran meg da den skulle kjøre ut fra et busstopp. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2007 Irriterer meg over lastebiler som kjører tett i tett.. Da helst 5-6 stykker.. Slik at man ikke får kjørt forbi... Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 11. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2007 Folk som slavisk følger fartsgrenser og ikke forhold! (80 på svingete gruslandevei) (80 på rett fin asfaltvei) Folk med tyske biler laget for autobhan, som kjører i den farten midt i byene (altså foretningsjæ**er) Pensjonister som aldri kjører annet enn 40-50 (gjelder både i 30 og 80 sone) Folk som kjører forbi hverandre i mellom 2 ferger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå