Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

 

Vel, husk at din sikkerhet er DITT ansvar. Det vil forsikringsselskapet også si. Nytter ikke å si at "men vi bare gjorde det sånn" når du er skada for livet og vil ha erstatning.

Kjører på landet så det går greit. Største faren er nok å skli av og få litt skrubbsår.
Du risikerer nok mer enn noen skrubbsår om du sklir av i 80 kmt..

Det går nok greit. Sjåføren sier jo det er trygt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Vel, husk at din sikkerhet er DITT ansvar. Det vil forsikringsselskapet også si. Nytter ikke å si at "men vi bare gjorde det sånn" når du er skada for livet og vil ha erstatning.

Kjører på landet så det går greit. Største faren er nok å skli av og få litt skrubbsår.
Du risikerer nok mer enn noen skrubbsår om du sklir av i 80 kmt..
Det går nok greit. Sjåføren sier jo det er trygt.

 

Jeg kan ikke huske å ha sagt at sjåføren sier det er trygt. Kan ikke huske jeg selv har sagt det er trygt.

 

Det er sjeldent vi er oppe i 80kmt. Det er noen ganger det er en 80 sone med noen jus etter hverandre, altså stopper hver 10. meter og hopper av. Så er det plutselig 100 meter, så da er vi oppe i 40-50kmt litt. Så er det plutselig noen hundre meter før det igjen er mange hus langs veien. Jeg/vi gidder da ikke bruke tid på å løpe inn og klatre opp i bilen, og sjåføren kjører selvsagt ikke 30 hele veien dit.

 

Som jeg sa tidligere er det ingenting å diskutere her, er det vel? Ja, farlig kan det nok være, men jeg synes det er tryggere å stå bakpå i 80kmt, enn at vi kjører 30 i små strøk! Når jeg står bakpå er det bare å holde seg fast, men når vi kjører i nabolag må jeg passe på trær og busker som kan slå meg i ansiktet, biler som kommer forbi uten å dempe farten, at bilen rygger, pluss at i lav fart så kan bilen svinge utrolig brått.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske å ha sagt at sjåføren sier det er trygt. Kan ikke huske jeg selv har sagt det er trygt.

 

Du har bagatellisert bort det å stå bakpå lastebil i høye hastigheter i flere innlegg her inne nå. Inkludert det jeg siterer nå. (Hvor du plutselig mener det er farligere å stå bakpå en bil i 30km/t enn i 80km/t).

 

Tja, har vært helt greit. Første uken min var jeg ferdig etter 2-3 timer, så neste uke 5-6 timer, så 4 timer igjen og har vært litt rundt der. Har egentlig aldri jobbet mer enn 8 timer om dagen maks, så for min del som sommervikar er lønna jo ekstremt bra. Hva mener du hva gjør jeg når jeg er ferdig tidlig? Hvis jeg er ferdig etter 2 timer jobbing drar jeg hjem, tar meg en iskald pils og tenker over at nå er klokken 8, jeg har tjent 1200kr idag på 2 timer, og vanligvis ville jeg forsatt ligger i senga nå.

 

 

Om du allikevel bare ligger hjemme og drar deg med en øl etter endt arbeidstid, hadde det ikke vært smartere å bruke et kvarter ekstra på jobb og gjort en sikrere (og antakeligvis bedre) jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får fastlønn om dagen så vi bestemmer selv om vi bruker 1 time ekstra eller ikke, med samme lønn.

Du bestemmer selv om du beholder jobben også. Like greit for deg å miste den, så har du større sjanse til å overleve uskadd, og mye bedre tid til å ligge hjemme og dra deg med en iskald pils og tenke på hvor greit det hadde vært med jobb og lønn til å betale pilsen med...

 

(Manglende bruk av personlig verneutstyr, eller brudd på bedriftsinterne sikkerhetsrutiner, kvalifiserer så vidt jeg vet til oppsigelse, men først etter skriftlig advarsel.)

Lenke til kommentar

Men holdningen din sier alt - den er forkastelig.

Alle kan kjøre raskere, men det går da på sikkerheten løs.

 

Samme som idiotene her, håper de blir tatt.

Holdningen min er forkastelig? Prøv deg en dag som søppelmann så skjønner du fort at det er lettere å stå bak enn å klatre inn i bilen gang på gang.

Lenke til kommentar

Holdningen min er forkastelig? Prøv deg en dag som søppelmann så skjønner du fort at det er lettere å stå bak enn å klatre inn i bilen gang på gang.

Helt klart riktig det du sier der, men da må sjåfør kjøre deretter. Det å stå bak og godta at h*n kjører slik på sikkerheten løs og bortforklare det, det er forkastelig.

 

Har stått bak selv to perioder på sommer, så ja, jeg kjenner kjente bransjen. Å nei, sjåføren kjørte ikke slik, og har han gjort det, så hadde jeg helt klart sagt ifra.

 

Edit: endel år siden jeg hadde sommerjobbene, så endret 'kjenner' til 'kjente'

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Holdningen min er forkastelig? Prøv deg en dag som søppelmann så skjønner du fort at det er lettere å stå bak enn å klatre inn i bilen gang på gang.

Helt klart riktig det du sier der, men da må sjåfør kjøre deretter. Det å stå bak og godta at h*n kjører slik på sikkerheten løs og bortforklare det, det er forkastelig.

 

Har stått bak selv to perioder på sommer, så ja, jeg kjenner kjente bransjen. Å nei, sjåføren kjørte ikke slik, og har han gjort det, så hadde jeg helt klart sagt ifra.

 

Edit: endel år siden jeg hadde sommerjobbene, så endret 'kjenner' til 'kjente'

 

 

Tja, som sagt er det ikke ofte det skjer. Som regel hvis det er lange nok strekninger til å i det hele tatt kunne kjøre 80 hopper jeg inn for å få tatt litt vann og pause fra å stå bak.

 

Men dersom jeg virkelig hadde hoppet inn hvert hus eller hver gang sjåføren er over 30kmt, tror jeg ikke jeg hadde hatt jobben særlig lenge. Da tror jeg neppe tilbakemeldingen fra sjåføren til sjefen hadde vært noe særlig positiv hvis du skjønner.

 

Jeg har aldri sagt det er trygt, men hittil har jeg ikke opplevd noe problemer. Kjører ikke på særlig trafikkerte strekninger, og er ikke ofte sjåføren er oppe i høy fart. Som regel er det uansett polakkene som kjører fort og gale med noen bakpå.

Lenke til kommentar

Tror han vet det er farlig, men driter i det. Tror ikke du kommer til å overbevise han uansett og tviler på han blir tatt med mindre de får inn en haug med klager. Har du lyst å redde liv? Meld deg heller inn i politiet der du faktisk kan gjøre noe med det.

 

Hater forøvrig å kjøre bak trege kjøretøy som traktorer, sykler og mopeder i 80/70 sonen. Spesielt når de gang på gang kjører forbi en lomme. Merkelig at jeg irriterer meg mer når jeg sitter på med noen enn når jeg kjører selv.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Tror han vet det er farlig, men driter i det. Tror ikke du kommer til å overbevise han uansett og tviler på han blir tatt med mindre de får inn en haug med klager. Har du lyst å redde liv? Meld deg heller inn i politiet der du faktisk kan gjøre noe med det.

 

Hater forøvrig å kjøre bak trege kjøretøy som traktorer, sykler og mopeder i 80/70 sonen. Spesielt når de gang på gang kjører forbi en lomme. Merkelig at jeg irriterer meg mer når jeg sitter på med noen enn når jeg kjører selv.

 

Selvfølgelig skjønner jeg det er farlig, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Enten så gjør jeg det eller så har får jeg slutte jobben, så enkelt er valget for meg.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skjønner jeg det er farlig, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Enten så gjør jeg det eller så har får jeg slutte jobben, så enkelt er valget for meg.

Kontakt HMS ansvarlig der du jobber og nekt å stå bakpå når sikringer er koblet ut!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror han vet det er farlig, men driter i det. Tror ikke du kommer til å overbevise han uansett og tviler på han blir tatt med mindre de får inn en haug med klager. Har du lyst å redde liv? Meld deg heller inn i politiet der du faktisk kan gjøre noe med det.

 

Hater forøvrig å kjøre bak trege kjøretøy som traktorer, sykler og mopeder i 80/70 sonen. Spesielt når de gang på gang kjører forbi en lomme. Merkelig at jeg irriterer meg mer når jeg sitter på med noen enn når jeg kjører selv.

 

Selvfølgelig skjønner jeg det er farlig, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Enten så gjør jeg det eller så har får jeg slutte jobben, så enkelt er valget for meg.

 

 

Slutte i jobben? Tipper arbeidsgiver ligger syltynt ann om de sparker deg fordi du følger HMS-prosedyrene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tror han vet det er farlig, men driter i det. Tror ikke du kommer til å overbevise han uansett og tviler på han blir tatt med mindre de får inn en haug med klager. Har du lyst å redde liv? Meld deg heller inn i politiet der du faktisk kan gjøre noe med det.

 

Hater forøvrig å kjøre bak trege kjøretøy som traktorer, sykler og mopeder i 80/70 sonen. Spesielt når de gang på gang kjører forbi en lomme. Merkelig at jeg irriterer meg mer når jeg sitter på med noen enn når jeg kjører selv.

 

Selvfølgelig skjønner jeg det er farlig, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Enten så gjør jeg det eller så har får jeg slutte jobben, så enkelt er valget for meg.

 

 

Slutte i jobben? Tipper arbeidsgiver ligger syltynt ann om de sparker deg fordi du følger HMS-prosedyrene.

 

AtW

 

 

Tja, akkurat nå er jeg kun sommervikar, og dette blir min siste uke. Har ikke opplevd noen farlige situasjoner, og har som sagt sjeldent kjørt i høy fart eller svingete veier, men dersom det hadde oppstått noen farlige situasjoner hadde jeg selvfølgelig sagt ifra og nektet.

 

For min del er det en 50/50 blanding nå, det kan være farlig og jeg skjønner det, men har hittil ikke opplevd farlige situasjoner eller opplevd ubehag, og ikke sett noe særlig grunn til å ta dette videre.

Lenke til kommentar

Var på langtur igår. Strålende solskinn og midt på dagen. Kjørte lange strekninger der gatebelysningen var tent, både på Europavei og mindre smågater.

 

Kan ikke si meg helt fornøyd med hvordan kommunen forvalter skattekronene mine!!

 

Hva er det som feiler...lyssensor eller tidsinnstilling som regulerer gatebelysning?

Lenke til kommentar

Var på langtur igår. Strålende solskinn og midt på dagen. Kjørte lange strekninger der gatebelysningen var tent, både på Europavei og mindre smågater.

Det hender gatebelysning slås på på dagtid for å finne lamper som ikke fungerer. De som jobber med å bytte ut lamper vil helst jobbe med dette på dagtid. Denne typen vedlikehold av gatebelysingen er det vanlig å utføre på sensommeren/tidlighøsten, for at gatebelysningen skal være mest mulig i orden utpå høsten når den trengs mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...