Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun påpekte tidligere at det var en gågate.

 

Det er ikke sånn jeg har tolket det.

 

Uttalelsene har vel vært "Det var ikke lov å kjøre bil i den gaten han kom ifa. Den var smal og egnet til syklister eller gangfelt. "

 

" Gaten han kom ifra var en gang-gate eller hva jeg skal si."

 

Det høres ikke ut for meg som noen skiltet gågate, selv om det selvfølgelig kan har vært det. Gågater er til vanlig ganske breie. Ikke høres det ut som hun vet om det var en gågate heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Var 20cm unna å bli påkjørt oh bli klemt mellom søppelbil og en bil i 60 sone idag. For deres informasjon, så betyr de roterende og blinkende oransje lys på f.eks søppelbil at søppelbilen JOBBER og du skal passere VARSOMT og vise HENSYN, med tanke på at jeg for eksempel står bak på, eller søppeldunker løsner i det jeg tar dem ned og flyr 4 meter i lufta til motsatt kjørefelt. Råder altså folk å ikke kjøre forbi i 80 selv om det er f.eks 80 sone...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn jeg har tolket det.

Nei, det er vel mulighet for at det ikke er skiltet gågate akkurat der, men slik hun har presisert dette ved flere anledninger og på flere måter så er det ikke en vei for kjørende, men gående. Så sant ikke noe nærmere beskrivelse av stedet viser seg at hun har tatt feil så står de paragrafene jeg har sitert til ganske sterkt i hennes favør vedr. skyldspørsmål.

 

 

Var 20cm unna å bli påkjørt oh bli klemt mellom søppelbil og en bil i 60 sone idag. For deres informasjon, så betyr de roterende og blinkende oransje lys på f.eks søppelbil at søppelbilen JOBBER og du skal passere VARSOMT og vise HENSYN, med tanke på at jeg for eksempel står bak på, eller søppeldunker løsner i det jeg tar dem ned og flyr 4 meter i lufta til motsatt kjørefelt. Råder altså folk å ikke kjøre forbi i 80 selv om det er f.eks 80 sone...

Folk vet dessverre ikke hva gule blinkende/roterende lys betyr.

Andre folk greier jo ikke å respektere folk som faktisk står i veien for å stoppe trafikken.

 

Jeg hadde et tilfelle når jeg drev å pumpet betong i forbindelse med fjellsikring kant i kant med veibanen. En ganske så ny mercedes ignorerte han ene som stod og stoppet trafikken og kjørte forbi. Siden jeg alt hadde satt i gang arbeidet hørte jeg ingenting over radioen om dette så jeg fikk jo ikke stoppet arbeidet heller før det var for sent.

Og der skjer det. Slangen der betongen ble ført igjennom i et høyt trykk røyk og spruten stod og sauset ned hele bilen.

Ut spretter det da en kar i 40 åra, fly forbanna og hylte og skrek som en drittunge og skjelte meg ut etter alle kunstens regler. Jeg greide ikke å gjøre noe annet enn å smile bredt og flire av karen der han står og er mer opptatt av å gi meg kjeft enn å få betongen av bilen sin.

Endret av Hansien
  • Liker 6
Lenke til kommentar

En idiot med utenlandske skilter bestemte seg for å dryle til gasspedalen rett før tofeltsveien ble slått sammen. Resultatet var at jeg måtte bremse kraftig ned i 100-sonen og han/hun måtte kjøre over det avgrensede området og over i mitt felt.

 

Hvem enn du er så kan du takke meg for at jeg var oppmerksom nok til å hindre en kollisjon i 130-150 km/t. Har du lyst til å gi meg en gave for å være så snill så kan du stikke hodet ditt opp i ræva di sammen med kjørekunnskapene dine.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

Hun påpekte tidligere at det var en gågate.

 

Det er ikke sånn jeg har tolket det.

 

Uttalelsene har vel vært "Det var ikke lov å kjøre bil i den gaten han kom ifa. Den var smal og egnet til syklister eller gangfelt. "

 

" Gaten han kom ifra var en gang-gate eller hva jeg skal si."

 

Det høres ikke ut for meg som noen skiltet gågate, selv om det selvfølgelig kan har vært det. Gågater er til vanlig ganske breie. Ikke høres det ut som hun vet om det var en gågate heller.

 

AtW

 

Vikeplikten til kjøretøy fra høyre gjelder kun om de kommer ut fra offentlig/kommunal vei, merket med gatenavn.

Utkjørsler fra parkeringer, private veier, og gangveier/andre umerkede veier har vikeplikt for all annen trafikk.

 

Dette er hva jeg lærte på trafikkskolen for 5-6 år siden.

Lenke til kommentar

Vikeplikten til kjøretøy fra høyre gjelder kun om de kommer ut fra offentlig/kommunal vei, merket med gatenavn.

 

 

Utkjørsler fra parkeringer, private veier, og gangveier/andre umerkede veier har vikeplikt for all annen trafikk.

 

Dette er hva jeg lærte på trafikkskolen for 5-6 år siden.

 

 

Tror ikke noen er uenig i det?

 

AtW

Endret av Quote
Fjernet siteringspyramide. Quote, mod.
Lenke til kommentar

Ta rundkjøringtesten hos Gjensidige. Ganske klare regler.

5296.png?_encoded=2f66666666666678302f30

 

Noen som husker da vi diskuterte dette i mars 2013? Jeg sa da at fører av Bil A er en idiot pga feltvalget sitt, men at han likevel IKKE har vikeplikt for B. Gjensidige mener derimot at A har skylden. Nå er det flere stemmer som snakker Gjensidige i mot.

 

- "Gjensidige: Bil A har skylden. Kjørelærer og advokat: - Det er feil!"

http://www.tv2.no/2014/08/01/broom/forsikring/gjensidige/rundkjoring/5862411

Lenke til kommentar

Atter en gang en lengre kø dannet, og oppretthold, på grunn av disse sportsyklistene som ikke evner å følge trafikkreglene. Ikke hjelper det på at det er motbakke heller, trafikk begge veier og periodevis for dårlig sikt fremover til å kunne kjøre forbi en gruppe på 7-8 syklister.

Før de vanlige sykkelfantastene inne her begynner å sutre på atter et innlegg rettet mot deres likesinnede så sier forskriften om kjørende og gående trafikk, §12.4 dette:

Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse

Endret av Hansien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...