Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

hei kristian

 

 

karpeskrotum: nei jeg skjønner egentlig ikke helt hva jeg sier som du klager på, men okei får vel ta sjansen å gjøre som dere sier neste gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at omtrent verden over så var det en uskreven regel å ligge i høyre felt når du ikke kjører forbi noen. Dette gjelder ikke i USA?

Har møtt på flere titalls som rett og slett parkerer i venstrefeltet, langt under fartsgrensen. Og de nekter å flytte seg. Det blir så til at man må kjøre forbi på høyre, noe som går i mot alle mine kjøreferdigheter :p

Har også prøvd å blinke med fjernlys litt forsiktig for at de skal legge seg ut, men ser ikke ut som speil blir mye brukt heller..

Har skjønt at praksisen på dette er litt forskjellig fra stat til stat. Derimot tror jeg det stort sett er lovlig å kjøre forbi til høyre, så jeg ville bare peisa forbi til høyre.

Lenke til kommentar

Jeg trodde at omtrent verden over så var det en uskreven regel å ligge i høyre felt når du ikke kjører forbi noen. Dette gjelder ikke i USA?

Har møtt på flere titalls som rett og slett parkerer i venstrefeltet, langt under fartsgrensen. Og de nekter å flytte seg. Det blir så til at man må kjøre forbi på høyre, noe som går i mot alle mine kjøreferdigheter :p

Har også prøvd å blinke med fjernlys litt forsiktig for at de skal legge seg ut, men ser ikke ut som speil blir mye brukt heller..

Det er temmelig normalt i USA, ja. Forholdsvis forståelig at man lar høyrefelt være høyrefelt i urbane motorveier siden det gjerne står 'right lane MUST exit' på annenhver avkjørsel (Vel, det gjør det ihvertfall i Texas). Noe som gjør at høyrefeltet rett som det er går vesentlig raskere.

 

Normalen i lovverket (Uniform Vehicle Code) er at man skal forlate venstrefeltet om man kjører saktere enn øvrig trafikk, så det du beskrtiver er normalt ikke lov, men det er trolig lov å ligge i venstrefeltet i samme fart som resten, og det er nok også lov å passere til høyre (Med noen unntak. Massachusetts, New Jersey, Rhode Island)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en moped bak meg. Ikke bare lå han en halvmeter bak meg, men han lå en halvmeter fra innersiden min. Kjente jeg måtte smøre meg med tålmodighet. Prøvde å kjøre litt fra han og så blinke lett med bremsene, men han tok ikke hintet og sakte men sikkert putret avgårde til samme posisjon etter som trafikken ble sakte igjen.

Lenke til kommentar

Hadde en moped bak meg. Ikke bare lå han en halvmeter bak meg, men han lå en halvmeter fra innersiden min. Kjente jeg måtte smøre meg med tålmodighet. Prøvde å kjøre litt fra han og så blinke lett med bremsene, men han tok ikke hintet og sakte men sikkert putret avgårde til samme posisjon etter som trafikken ble sakte igjen.

Han ville vel utnytte dragsuget for å spare drivstoff :tease:

Mange forstår nok ikke hvilken fare de setter seg selv i.

Lenke til kommentar

Hmmmm. Kom i 60. Fotgjengerovergang, ingen fotgjengere, kun 2 jenter syklende på gang og sykkelvei. Tror du ikke de bare sykler rett over uten engang å se på bilen(e) - (blikket til sjåfør) som kommer. Måtte bremse kraftig.

 

Lurer på er hva som (ikke)foregår oppi hodet på folk som sykler rett uti uten å se seg for(gjelder fotgjengere også) - de legger jo sin skjebne i hendene på helt fremmede folk. Betviler at de har stolt på å henge 10 m over bakken bare holdt av helt fremmede mennesker som de ikke vet hvem er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var ute å kjørte motorsykkel. Kom en bil bak meg i 50 sonen. Jeg lå i 53 ifølge speedemeteret mitt. Fyren kjører opp i ræva mi, Kjører fort og nærme forbi. Han hiver seg på bremsene med en gang han har kommet forbi meg, for da skulle han av veien. Skjønner ikke helt greia med å kjøre forbi noen, så kjøre av veien, slik at han bak også må bråstoppe.

Lenke til kommentar

Var ute å kjørte motorsykkel. Kom en bil bak meg i 50 sonen. Jeg lå i 53 ifølge speedemeteret mitt. Fyren kjører opp i ræva mi, Kjører fort og nærme forbi. Han hiver seg på bremsene med en gang han har kommet forbi meg, for da skulle han av veien. Skjønner ikke helt greia med å kjøre forbi noen, så kjøre av veien, slik at han bak også må bråstoppe.

 

Er ikke så mye oppe i topplokket på sånne, med en gang du har noe som er "mindre" enn bilen dems *(eller gamlere etc) så føler de vel at de må kjøre forbi deg på død og liv...

 

Erfarte nylig at jeg nesten ble påkjørt bakifra inne i en rundkjøring, den andre sjåføren kom svært fort inn i rundkjøringen da han måtte bremse kraftig, og jeg hadde nylig klarert den retningen han kom fra før jeg var på vei inn.

Var alt for nærme for min del , føler at svært mange kjører langt fortere enn nødvendig , er sikker på at om han hadde bremset litt ned før rundkjøringen hadde dette ikke skjedd (han var ikke i mitt synsfelt engang når jeg kjørte inn i rundkjøringen ).

Lenke til kommentar

Kom en syklist i stoooooor fart innpå veien fra en sidegate på vei til jobb.

Måtte kjøre han på sykehuset.. Vanskelig å ha dårlig samvittighet når det er snakk om slike idioter.

Bulka opp bilen min :(

På hvilken måte var syklisten idiot? Beskrivelsen din gir ikke noe åpenbart skyldforhold, og erfaringsmessig må man ta påstander om stor fart for syklister med noen klyper salt. (men du kan jo kanskje kvantisere og sammenholde med fartsgrensen på stedet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...