Cutthroat Bill Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hvis man absolutt må fobi en kø like ved en avkjørsel, så får man jaggu passe på å gjøre det på den trygge siden. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Irriterer meg over motorsykler som skviser seg mellom trafikken. Skulle svinge til venstre inn på en parkeringsplass i sen trafikk så var det en som prøvde å kjøre forbi meg på venstresiden, på ytre side av feltet. Var heldigvis oppmerksom nok til å stoppe. Blinklys og sjekke blindsone er tingen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Var det som reddet meg. Men kjenner jeg ble irritert. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 http://www.tv2.no/2014/07/01/nyheter/5765571 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Skjønner ikke hvorfor syklist skal få mindre i bot - dette må jo være lovstridig iom at samme regler gjelder 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Skjønner ikke hvorfor syklist skal få mindre i bot - dette må jo være lovstridig iom at samme regler gjelder Konsekvensene er mindre. AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Skjønner ikke hvorfor syklist skal få mindre i bot - dette må jo være lovstridig iom at samme regler gjelder Enig. Antageligvis derfor det syndes så mye blant de syklende...bøtenivået er for lavt. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Skal man da kanskje betale bøter etter hvor tung bil man har og hvor mye skade den kan gjøre? Skal de som har flere ncap-stjerner for fotgjengerbeskyttelse betale mindre i bot for å ikke stoppe for fotgjengere? Konsekvensene er jo mindre. Du tar nok poenget. ib4 kverulering. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Skal man da kanskje betale bøter etter hvor tung bil man har og hvor mye skade den kan gjøre? Skal de som har flere ncap-stjerner for fotgjengerbeskyttelse betale mindre i bot for å ikke stoppe for fotgjengere? Konsekvensene er jo mindre. Du tar nok poenget. ib4 kverulering. Kunne man gjerne for min del, men det er allerede vanlig å straffe hardere for større konsekvenser, hva gir størst straff, være slurvete med speilbruk når man rygger, eller den samme situasjonen og man kjører tilfeldigvis på en unge? Forøvrig er det rimelig latterlig å komme med "inb4 kverrulering" som en slags meningsløs måte å prøve å slippe å høre motargument, tåler du ikke diskusjon så burde du ikke være på diskusjon.no AtW Endret 2. juli 2014 av ATWindsor Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Skjønner ikke hvorfor syklist skal få mindre i bot - dette må jo være lovstridig iom at samme regler gjelder Enig. Antageligvis derfor det syndes så mye blant de syklende...bøtenivået er for lavt. Syndes det mer blant syklende? Jeg ser daglige vikepliktsbrudd med jevne intervaller fra de fleste trafinkantklasser. AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Ja, mitt inntrykk er at syklistene er generelt ganske ignorante når det gjelder vikeplikt. Sykling på rødt lys, unnlate å stoppe for fotgjengere ved fotgjengerfelt, osv. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 For å ikke snakke om at noen sykler to i bredden, så den ene er på sykkelfeltet og den andre er midt i veien. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 For å ikke snakke om at noen sykler to i bredden, så den ene er på sykkelfeltet og den andre er midt i veien. Hva med det? Det er ikke noe brudd på veitrafikkloven i utgangspunktet. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Neida. Jeg vet de har lov til det, men det er fortsatt veldig unødvendig, spesielt når de sykler 15 km/t i en strekning med mye motgående trafikk, oppoverbakke og 50-grense. Endret 2. juli 2014 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Taxier er fæle til å rævkjøre, men hvorfor kjører de alltid sakte når jeg havner bak dem? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Neida. Jeg vet de har lov til det, men det er fortsatt veldig unødvendig, spesielt når de sykler 15 km/t i en strekning med mye motgående trafikk, oppoverbakke og 50-grense. Jeg kan sympatisere, sykt irriterende når biler kjører i veien, enda de har egne motorveier som er reservert for motoriserte kjøretøy, det er så unødvendig. AtW Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 For å ikke snakke om at noen sykler to i bredden, så den ene er på sykkelfeltet og den andre er midt i veien. Hva med det? Det er ikke noe brudd på veitrafikkloven i utgangspunktet. AtW Mange av disse som sykler to i bredden ligger ofte med en slik avstand at selv om man er på hvitstripa på andre siden av veien er man nærmere enn 1.5 meter som er anbefalt avstand når man kjører forbi en syklist. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 For å ikke snakke om at noen sykler to i bredden, så den ene er på sykkelfeltet og den andre er midt i veien. Hva med det? Det er ikke noe brudd på veitrafikkloven i utgangspunktet. AtW Mange av disse som sykler to i bredden ligger ofte med en slik avstand at selv om man er på hvitstripa på andre siden av veien er man nærmere enn 1.5 meter som er anbefalt avstand når man kjører forbi en syklist. Det tror jeg nesten aldri jeg har sett (i særdeleshet ikke om den ene er i ett sykkelfelt), sjelden folk ligger nevneverdig utenfor ytterste hjulspor i feltet, men det har vel sikker skjedd. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 En ting er sikkert, og det er at skjedde med meg i går. Det gikk å kjøre forbi, men jeg hadde ikke mulighet til å gi de så fryktelig mye plass. Senket farten betraktelig ihvertfall. Ble ikke direkte irritert, men synes at det var fryktelig unødvendig når en av de fint kunne syklet bak den andre. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Det tror jeg nesten aldri jeg har sett (i særdeleshet ikke om den ene er i ett sykkelfelt), sjelden folk ligger nevneverdig utenfor ytterste hjulspor i feltet, men det har vel sikker skjedd. AtW Opplever dette ofte der hvor sykkelfeltet har blitt laget i ettertid og ikke planlagt i veiutbyggingen. Ellers opplever jeg dette ofte her hvor jeg bor hvor det ikke finnes sykkelfelt. Det er ikke langt ut i kjørefeltet en syklist trenger før det er vanskelig å oppnå sikkerhetssona. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå