nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Men her ser man hvor høl i hue man lager veiene - Hvorfor i svarte h... kan man ikke lage veiskulder med litt bredde. Fordi det ikke var nødvendig da veien ble bygd og ambulansene fint kunne passere mellom to bilrekker. Men så fant noen ut at det var lurt å bygge om veinettet til et sett av enveiskjørte gater med dårlige forbikjøringsmuligheter. 1 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ja, dumme midtrekkverk som hindrer front-mot-front-ulykker? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ja, dumme midtrekkverk som hindrer front-mot-front-ulykker? De har fordeler og de har ulemper. Jeg vil ikke si at veien blir bedre av det. Det er nesten på nivå med å male en hvit strek bortover asfalten og deretter hevde at man har laget et "sykkelfelt". 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 -Folk som tuter uten god nok grunn -Folk som kjører alt for nærme -Fotgjengere som vimser foran fortgjengerfelt!!er lov å gi meg et lite blikk om du skal over eller ikke Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Folk som kjører i 70, enten det er 60- eller 80-sone. Bortsett fra på forbikjøringsstrekkene, da skal de selvfølgelig opp i 90... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Folk som konsekvent kjører etter fartsgrensene...og ikke etter forholdene. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Fordi det ikke var nødvendig da veien ble bygd og ambulansene fint kunne passere mellom to bilrekker. Det er uansett idiotisk å ikke hive med godt med veiskulder. Med midtdeler er det ennå mer grunn til det. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Litt trangt oppover bakkene der jeg bor og enkelte steder er det i praksis bare mulig med en bil i bredden. Det er relativt åpenbart hvor man skal stoppe. Så idag satt jeg på med noen oppover og da stopper det en bil øverst i bakken for å slippe oss forbi. 2 sekunder etterpå kommer det en nisse som lar være å stoppe i møtelommen (som bilen før han gjorde) og heller kjører forbi og tvinger oss halvveis ut i grøften. Hadde jeg kjørt selv så skulle han luringen fått lov til å rygge de 20-30 meterne tilbake oppover. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ikke for å generalisere, men syns det virker som at mennene i typ 40-60årene tror de er hevet over trafikklovene, bare fordi de har hatt lappen i 20+år. Kommer kjørende riksvei 4 mot gjøvik, ved grorud så kan elbilene kjøre i kollektivfeltet og gjennom bussholdeplassen. Mens den vanlige veibanen går til venstre for feltet. Rett etter holdeplassen så kommer det en vei fra høyre som da krysser kollektivfeltet for å komme inn på riksvei 4. Her har de som skal inn på riksvei 4 og må krysse da kollektivfeltet vikeplikt. Selvfølgelig kommer det da en "tomsing" som "må" rekke denne luken så han peiser på uten å se mot meg som kjører elbil i kollektivfeltet. Ender opp med at jeg legger meg på tuta, bremser hardt og tidlig. Uten noen som helst reaksjon fra andre fører før vi er kanskje 2 meter unna at han får meg rett i venstresiden hans, så plutselig går det opp for han at han må da bremse. Så bare ser han dumt på meg, som om det var min feil at han bryter vikeplikten sin til de grader. Gikk jo bra denne gangen da jeg var forberedt på han ikke kom til å vike for meg. Men om dette hadde vært på vinteren så hadde han hatt det jævlig gøy på sykehuset nå tenker jeg. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ikke for å generalisere, men syns det virker som at mennene i typ 40-60årene tror de er hevet over trafikklovene, bare fordi de har hatt lappen i 20+år. Kommer kjørende riksvei 4 mot gjøvik, ved grorud så kan elbilene kjøre i kollektivfeltet og gjennom bussholdeplassen. Mens den vanlige veibanen går til venstre for feltet. Rett etter holdeplassen så kommer det en vei fra høyre som da krysser kollektivfeltet for å komme inn på riksvei 4. Her har de som skal inn på riksvei 4 og må krysse da kollektivfeltet vikeplikt. Selvfølgelig kommer det da en "tomsing" som "må" rekke denne luken så han peiser på uten å se mot meg som kjører elbil i kollektivfeltet. Ender opp med at jeg legger meg på tuta, bremser hardt og tidlig. Uten noen som helst reaksjon fra andre fører før vi er kanskje 2 meter unna at han får meg rett i venstresiden hans, så plutselig går det opp for han at han må da bremse. Så bare ser han dumt på meg, som om det var min feil at han bryter vikeplikten sin til de grader. Gikk jo bra denne gangen da jeg var forberedt på han ikke kom til å vike for meg. Men om dette hadde vært på vinteren så hadde han hatt det jævlig gøy på sykehuset nå tenker jeg. Han kjørte vel en ny BMW, Audi eller Merce i tillegg? Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ikke for å generalisere, men syns det virker som at mennene i typ 40-60årene tror de er hevet over trafikklovene, bare fordi de har hatt lappen i 20+år. Kommer kjørende riksvei 4 mot gjøvik, ved grorud så kan elbilene kjøre i kollektivfeltet og gjennom bussholdeplassen. Mens den vanlige veibanen går til venstre for feltet. Rett etter holdeplassen så kommer det en vei fra høyre som da krysser kollektivfeltet for å komme inn på riksvei 4. Her har de som skal inn på riksvei 4 og må krysse da kollektivfeltet vikeplikt. Selvfølgelig kommer det da en "tomsing" som "må" rekke denne luken så han peiser på uten å se mot meg som kjører elbil i kollektivfeltet. Ender opp med at jeg legger meg på tuta, bremser hardt og tidlig. Uten noen som helst reaksjon fra andre fører før vi er kanskje 2 meter unna at han får meg rett i venstresiden hans, så plutselig går det opp for han at han må da bremse. Så bare ser han dumt på meg, som om det var min feil at han bryter vikeplikten sin til de grader. Gikk jo bra denne gangen da jeg var forberedt på han ikke kom til å vike for meg. Men om dette hadde vært på vinteren så hadde han hatt det jævlig gøy på sykehuset nå tenker jeg. Han kjørte vel en ny BMW, Audi eller Merce i tillegg? Mercedes. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I dag sånn ca 15 min etter ungen hadde lagt seg fikk naboen besøk av en kamerat med mc. De sto å prata en stund og etter litt dro kameraten igjen. Alt dette er helt greit for meg. Men det må da faanmeg gå ant å kjøre som folk. Etter en hel dag med suttrette unge som ikke ville sove i det heletatt, så måtte mc-føreren dra ut vært eneste gir på harleyen. Ikke nok med det, men for noe forbanna leven. Har aldri i livet hørt en harley med så inni hellvette med støy. Er det ikke noen regler om unødvendig støy, synes den kjøringa var unødvendig i tettbebyggelse med 60-sone. Har nå sittet med en livredd unge i 4 timer som var overtrøtt, men nektet som vanlig å sove. Det bør ikke skje igjen. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Ikke for å generalisere, men syns det virker som at mennene i typ 40-60årene tror de er hevet over trafikklovene, bare fordi de har hatt lappen i 20+år. Kommer kjørende riksvei 4 mot gjøvik, ved grorud så kan elbilene kjøre i kollektivfeltet og gjennom bussholdeplassen. Mens den vanlige veibanen går til venstre for feltet. Rett etter holdeplassen så kommer det en vei fra høyre som da krysser kollektivfeltet for å komme inn på riksvei 4. Her har de som skal inn på riksvei 4 og må krysse da kollektivfeltet vikeplikt. Selvfølgelig kommer det da en "tomsing" som "må" rekke denne luken så han peiser på uten å se mot meg som kjører elbil i kollektivfeltet. Ender opp med at jeg legger meg på tuta, bremser hardt og tidlig. Uten noen som helst reaksjon fra andre fører før vi er kanskje 2 meter unna at han får meg rett i venstresiden hans, så plutselig går det opp for han at han må da bremse. Så bare ser han dumt på meg, som om det var min feil at han bryter vikeplikten sin til de grader. Gikk jo bra denne gangen da jeg var forberedt på han ikke kom til å vike for meg. Men om dette hadde vært på vinteren så hadde han hatt det jævlig gøy på sykehuset nå tenker jeg. Han kjørte vel en ny BMW, Audi eller Merce i tillegg? Mercedes. Er jo egentlig bare menn i midtlivskrise som kjører svarte, nyere Mercedes, Audi eller BMW. Litt grått hår, fine dressko, skjorte, også tror de at de kjører en rask og fin bil og vil egentlig tøffe seg en siste gang i livet. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Er jo egentlig bare menn i midtlivskrise som kjører svarte, nyere Mercedes, Audi eller BMW. Litt grått hår, fine dressko, skjorte, også tror de at de kjører en rask og fin bil og vil egentlig tøffe seg en siste gang i livet. Han her hadde desverret mistet alt håret på hodet. Dårlige gener gitt. Endret 6. juni 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Innlegg med overdreven quoting er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk på på slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 http://www.tv2.no/2014/06/06/broom/syklist/fotgjengerfelt/pakjort/5678756 Får satse på dyr lærepenge for syklisten. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 " - Er det likevel ikke litt rart at han som blir påkjørt og skadd får bot, og ikke bilføreren?– Det var jo syklistens ansvar. Hvis jeg tekster på mobilen, kjører utfor veien og drukner i ei elv, så er det mitt ansvar. Men for bilføreren kom syklisten uventet inn i trafikkbildet, sier Lygre." Endelig noen som har skjønt litt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Har en vis forståelse. Veldig mange forstår ikke at syklisten har vikeplikt over gangfelt, derav kan syklisten få mange uvaner. Men fortsatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 " - Er det likevel ikke litt rart at han som blir påkjørt og skadd får bot, og ikke bilføreren? – Det var jo syklistens ansvar. Hvis jeg tekster på mobilen, kjører utfor veien og drukner i ei elv, så er det mitt ansvar. Men for bilføreren kom syklisten uventet inn i trafikkbildet, sier Lygre." Endelig noen som har skjønt litt. Avhenger helt av omstendighetene, så er vanskelig å si noe om, forkjørsrett er ikke påkjørsrett osv, jeg vet om flere tilfeller der den som ikke har hatt vikeplikt har fått skylda, så omstendighetene rundt avgjør om det er riktig eller ikke. AtW Lenke til kommentar
dbass Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Jeg tror ganske mange syklister kunne trengt seg en time eller to på trafikkskolen. Spesielt de som holder til i Oslo. Jeg har vært borti utallige ganger hvor syklister sykler på rødt lys, krysser veien på de særeste steder, forsøker å passere deg i et kryss på høyre side hvor du har på blinklys til høyre og er klar for å svinge, m.m.. Det er helt sikkert ikke dumme mennesker dette gjelder, bare svært uopplyst på trafikkregler o.l.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå