Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Mener de stiller likt jeg, de parkerer der de vil på samme måte som jeg og du kan.

De kan og får ofte bøter på samme måte som jeg og du.

De kjører på rødt uten å være på et oppdrag, men det kan jeg og du også.

Ok , vi hadde blitt stoppet, men det hadde de også hadde sjefene dems igjen sett det som ofte må legge seg langflate i media.

Kanskje litt irriterende når en politibil setter på blålys og peiser over på rødt, for å så stoppe i sykkelfeltet på andre siden for å kjøpe is, men da fikk de iallefall øvd seg på kryssing på rødt under utrykning, en dag er det deg de skal hjelpe og sa sitter man der med sjegget i postkassa og kommer ikke løs pga nødetatene har krasjet i et kryss på rødt siden forrige situasjon var så lenge siden og de bare har øvd på det i testen hvert 3dje år.

Det er ikke verdens undergang, selv om man føler en slags sjalusi der og da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

War: Jeg mener politiet skiller seg vesentlig fra oss vanlige. Sin rolle tatt i betraktning bør de opptre som forbilder for oss andre. Kritikkverdig kjøring/parkering sender veldig uheldige signaler til oss andre. Dersom det akkompanjeres med ennå dårligere dømmekraft i ettertid (forsvar av ulovlig parkering, unødvendig risikable manøvre osv) så svekker det respekten for politiet. Eller ennå verre: De sitter på begge sider av bordet og henlegger saker der de selv har begått ulovligheter. Det vitner om et rettsystem i oppløsning. Et svært alvorlig demokratisk problem.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mener de stiller likt jeg, de parkerer der de vil på samme måte som jeg og du kan.

De kan og får ofte bøter på samme måte som jeg og du.

Du tror ikke på det du skriver her?

Hvor ofte har du sett politiet bli ilagt parkeringsbot?

De kjører på rødt uten å være på et oppdrag, men det kan jeg og du også.

Ok , vi hadde blitt stoppet, men det hadde de også hadde sjefene dems igjen sett det som ofte må legge seg langflate i media.

Har du sett en politibil bli stoppet av en annen politibil for rødlyskjøring?

Kanskje litt irriterende når en politibil setter på blålys og peiser over på rødt, for å så stoppe i sykkelfeltet på andre siden for å kjøpe is, men da fikk de iallefall øvd seg på kryssing på rødt under utrykning, en dag er det deg de skal hjelpe og sa sitter man der med sjegget i postkassa og kommer ikke løs pga nødetatene har krasjet i et kryss på rødt siden forrige situasjon var så lenge siden og de bare har øvd på det i testen hvert 3dje år.

Det er nok ingen fare for at det går tre år uten at de får kjøre i utrykning.

Det er ikke verdens undergang, selv om man føler en slags sjalusi der og da.

Det dreier seg ikke om det i det hele tatt, det dreier seg om at politiet i praksis setter seg over loven, noe som har svært uheldige konsekvenser.. Det finnes noen eksempler rundt i verden som viser det :)

Lenke til kommentar

Jeg ler meg skakk...skulle like å vært flue på veggen når Europarkkontrolløren fikk sin velfortjente bot :thumbup: (fra aftenposten link over)

"

I går fortalte Aftenposten.no om politiet som fikk parkeringsbot i forbindelse med en utrykning til Grønland i Oslo 17. mai. Mens politifolkene hastet ut av bilen for å hjelpe en kvinne som ropte på hjelp, skrev EuroPark ut parkeringsbot på grunn av feilparkering.

- Dette er en helt håpløs og lite seriøs vurdering av EuroPark, uttalte operasjonsleder Finn Belle i Oslo politidistrikt til Aftenposten.no i går.

Etter litt leting i området greide politiet å spore opp EuroPark-kontrolløren. Etter at politiet hadde hatt en samtale med kontrolløren, valgte han å ta tilbake kontrollavgiften.

Nå viser det seg at EuroPark-kontrolløren, som kjørte bil, ikke hadde med seg førerkortet sitt da han ble påtruffet av politiet.

Etter nettopp å ha blitt bøtelagt selv, viste politiet ingen nåde:

- Han fikk 500 kroner i forelegg for manglende førerkort, sier stasjonssjef Kåre Stølen ved Grønland politistasjon."

Lenke til kommentar

At private parkeringsselskaper legger bot på en politibil er helt uproblematisk.

De frafalles gjerne med en gang politiet kan dokumentere at bilen var på et tjenesteoppdrag som gjorde denne parkeringen nødvendig.

Flere andre der fremstår som mer tvilsomme, som postlevering for politiet..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen automatikk at politiet skal fritas fra parkeringsbøter enten de er i tjeneste eller ei. De må oppfylle kravet om at feilparkeringen var nødvendig eller til vesentlig lette i tjenesten.

Jeg synes det grenser til intimidering fra politiets side når de drar ut etter parkeringsvakten for å få vedkomne til å trekke boten, det er da også helt unødvendig og bortkastet bruk av tid. Politiet kan bare returnere boten med en erklæring om at parkeringen er lovlig med hjemmel i veitrafikklovens paragraf 11 så er det hele ute av verden. Der bør ikke bli slik at parkeringsvaktene skal skremmes fra å ilegge politiet helt lovlige forelegg ved at da kommer partuljen etter deg. Det er heller ikke parkeringsvakten som kan vurdere om en parkering er tilatt etter paragraf 11, det må politiet selv erklære.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe , betaler ikke selv engang når det er påvist brudd.

En kontroll av utgiftene viste samtidig at PU har utbetalt parkeringsgebyrer for 30.000 kroner årlig de siste to årene. POD sier at heretter bør politifolk som ikke respekterer parkeringsskilt betale gebyrene selv.

http://www.adressa.no/jobb/article9589095.ece

Så godt som alle tjenestebilene til pu er sivile, og de jobber midt i Oslo sentrum. Så de får nok endel bøter som de velger å betale :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

De bør heller vente til en avkjøring eller havarilomme hvis det er mulig og forsvarlig, og få blinket unna bilen der..

Akkurat slik de gjorde i denne saken

"Det er en 39 år gammel mann fra Asker som smalt inn i politibilen bakfra. Politiet bekrefter at mannen vrengte inn på havarilommen og kjørte så rett i baken på politibilen."

Politiet bekreftet hendelsesforløp i en sak de selv er part i..

Det er litt spesielt, og bør ikke forekomme.

Ja, jeg ser de står i en havarilomme her, sannsynligvis har vel politibilen stått med alt den kan av lys for å tiltrekke seg oppmerksomhet..

Det er ikke til å legge skjul på at menneskets underbevissthet tiltrekkes av lys, det kan være en sterkt medvirkende årsak.

Du klager over at politiet plasserer seg farlig i trafikken, og samtidig mener du at det viktigste sikringstiltaket er en uting?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg merker et visst behov for å klage på den tullingen her..

http://ipad.dagbladet.no/2014/04/30/nyheter/trafikk/uttryksningskjoretoy/ambulanse/nodetaten/33054688/

Snakker om å opprettholde flyten i trafikken, alene etter veien og 30 km/t over fartsgrensa. Jaja.

Jeg er ganske sikker på at det er 90-sone her. Etter at han sier 120-125 er jeg ganske sikker på at man kan legge på 10 km/t, noe som tilsvarer 135 km/t i 90-sone. Det er førerkortbeslag på stedet.

Det er helt ok for meg at han kjører i idiothastigheter på veiene, men det at han tirrer en ambulansesjåfør under utrykning er helt på trynet. Håper virkelig politiet følger opp dette.

Edit: Jeg er ganske sikker på at dette er Nordgående felt inn Nordbytunnelen

https://www.google.com/maps/@59.708708,10.737922,3a,75y,5h,72.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4k-XG_1EOXcSCqN5OUy-gg!2e0

Endret av dbass
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merker et visst behov for å klage på den tullingen her..

http://ipad.dagbladet.no/2014/04/30/nyheter/trafikk/uttryksningskjoretoy/ambulanse/nodetaten/33054688/

Snakker om å opprettholde flyten i trafikken, alene etter veien og 30 km/t over fartsgrensa. Jaja.

Jeg er ganske sikker på at det er 90-sone her. Etter at han sier 120-125 er jeg ganske sikker på at man kan legge på 10 km/t, noe som tilsvarer 135 km/t i 90-sone. Det er førerkortbeslag på stedet.

Det er helt ok for meg at han kjører i idiothastigheter på veiene, men det at han tirrer en ambulansesjåfør under utrykning er helt på trynet. Håper virkelig politiet følger opp dette.

Edit: Jeg er ganske sikker på at dette er Nordgående felt inn Nordbytunnelen

https://www.google.com/maps/@59.708708,10.737922,3a,75y,5h,72.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4k-XG_1EOXcSCqN5OUy-gg!2e0

Om det er der, så stemmer det i alle fall ikke at å holde 100-110 gjennom tunnellen er så sakte at det vanligvis ville ødelagt flyten eller noe slikt tøys, slettes ikke på en sånn måte at det kunne antydes å være trafikkfarlig slik han fyren jo gjør.

Jeg kjører gjennom den tunnellen to ganger om dagen..

Lenke til kommentar

Noen jævler må lære seg å kjøre i en rundkjøring :realmad:. Er det så forbanna vanskelig å vike for biler i en rundkjøring?

Var i "byen" (små by) på besøk til ei venninne i går. På vei hjem så kommer jeg til ei rundkjøring. Rundkjøringen er tom men ser en svart Audi er påvei til rundkjøringen er vell minimum 30 meter fra å kjøre inn og jeg er ved streken og begynner å kjøre ut men gir et siste blikk til sjåføren som kommer i siden min i en helvetes fart. Får heldigvis bråbremset, slik at bare fronten min stikker ut. Og tenker smeller det så smeller det. men kuken klarer og kare seg forbi ( bremset ikke engang). Først da tror jeg kødden forstod hva han gjorde, for da gasset han på enda mer og forsvant. (130-40 km/t i ei 60 sone der jeg vet det er mye barn :wallbash: ).

Har hørt om en svart Audi som holdt på å krasje i en taxi i samme rundkjøring en tid tilbake men er vell små sannsynligheter at det er samme person.

Håper person mister lappen snart, for å kjøre kan han ikke. :realmad:

Beklager for banning og hissig innlegg men det er en av de verste kjøringene jeg har sett på lenge og jeg har sett mye galt.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Satt i en buss i går som var kommet godt inn i rundkjøringa allerede. Fra venstre kommer det så en bil, uten å bremse opp. Bussjåføren var heldigvis oppmerksom og klarte å stoppe slik at bilen faktisk kom seg forbi, men det var ikke mange cm om å gjøre. Fyren i bilen satt med mobilen i hånda..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde du lagt fra deg telefonen og heller fokusert på trafikkbildet ville du antageligvis sett at jeg både blinket i god tid og la meg rolig over i ditt felt. Så hadde du antageligvis sluppet å tute og vise meg fingeren fordi det lille du fikk med deg var tydeligvis at jeg jeg lå i venstrefeltet før jeg plutselig var inne i høyrefeltet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...