Snylter Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Med tanke på hvordan politiet gjerne stopper når de stanser biler er det ikke rart at ulykker skjer.. De bør heller vente til en avkjøring eller havarilomme hvis det er mulig og forsvarlig, og få blinket unna bilen der.. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Med tanke på hvordan politiet gjerne stopper når de stanser biler er det ikke rart at ulykker skjer.. De bør heller vente til en avkjøring eller havarilomme hvis det er mulig og forsvarlig, og få blinket unna bilen der.. I Nederland bruker politiet ikke blålys for å stoppe biler. Der har sånne LED skilt foran og bak der det står "Politi - Følg meg" og så kjører de til nærmeste avkjøring/trygg stoppeplass. Endret 28. april 2014 av Poopadoop 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 De bør heller vente til en avkjøring eller havarilomme hvis det er mulig og forsvarlig, og få blinket unna bilen der.. Akkurat slik de gjorde i denne saken "Det er en 39 år gammel mann fra Asker som smalt inn i politibilen bakfra. Politiet bekrefter at mannen vrengte inn på havarilommen og kjørte så rett i baken på politibilen." Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 De bør heller vente til en avkjøring eller havarilomme hvis det er mulig og forsvarlig, og få blinket unna bilen der.. Akkurat slik de gjorde i denne saken "Det er en 39 år gammel mann fra Asker som smalt inn i politibilen bakfra. Politiet bekrefter at mannen vrengte inn på havarilommen og kjørte så rett i baken på politibilen." Politiet bekreftet hendelsesforløp i en sak de selv er part i.. Det er litt spesielt, og bør ikke forekomme. Ja, jeg ser de står i en havarilomme her, sannsynligvis har vel politibilen stått med alt den kan av lys for å tiltrekke seg oppmerksomhet.. Det er ikke til å legge skjul på at menneskets underbevissthet tiltrekkes av lys, det kan være en sterkt medvirkende årsak. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Om enkelte billister blir tiltrukket av lys, slik at de kjører inn i et utrykningskjøretøy, så har de ikke mye med lappen å gjøre ihvertfall. Hva syntes dere om denne parkeringen? Politiet parkerte der for å kjøpe is. http://www.f-b.no/nyheter/sto-i-sykkelfeltet-mens-politimannen-kjopte-is-1.8401657 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Politiet bekreftet hendelsesforløp i en sak de selv er part i.. Det er litt spesielt, og bør ikke forekomme. Ja, jeg ser de står i en havarilomme her, sannsynligvis har vel politibilen stått med alt den kan av lys for å tiltrekke seg oppmerksomhet.. Det er ikke til å legge skjul på at menneskets underbevissthet tiltrekkes av lys, det kan være en sterkt medvirkende årsak. Dette må være trolling! 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Hva syntes dere om denne parkeringen? Politiet parkerte der for å kjøpe is. http://www.f-b.no/nyheter/sto-i-sykkelfeltet-mens-politimannen-kjopte-is-1.8401657 Det eneste riktige her er bot og beklagelse. Nå som avisa har fått tak i saken så må de vel bite i det sure eple og bøtelegge seg selv hvis de skal bevare noe troverdighet og ære. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Norsk politi har da mistet troverdigheten for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Norsk politi har da mistet troverdigheten for lenge siden. Fordi at man i de fleste tilfeller bare hører om de gale de gjør. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Mens 4 biler kjøpte is så gjorde kanskje tusenvis av de andre noe fornuftig ? Det er kanskje litt "jeg kan gjøre som jeg vil-tankegang" , men de er jo bare mennesker de også. Politiet avbrøt utrykning for å kjøpe take-away http://www.tv2.no/a/3820008 Politiet: «Kjøpte mat på vei tilbake fra leting etter person» http://touch.f-b.no/nyheter/politiet-kjopte-mat-pa-vei-tilbake-fra-leting-etter-person-1.7930665 Her får politiet bot http://www.an.no/nyheter/article7275801.ece Det går nermest en sport i å henge ut politiet , kanskje det er eneste godfølesen man kan finne frem for å dekke opp noe av misunnelsen. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Norsk politi har da mistet troverdigheten for lenge siden. Fordi at man i de fleste tilfeller bare hører om de gale de gjør. Det vil jeg si meg uenig i. Problemet ligger først og fremst i hvor mye galt de gjør, uten å måtte stå til ansvar for det. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 [quote name="Snylter" post="21601058" timestamp="1398688913" Det vil jeg si meg uenig i. Problemet ligger først og fremst i hvor mye galt de gjør, uten å måtte stå til ansvar for det. Så du mener å si at det finnes mange nyhetsartikler om bragden og de positive tingene politiet gjør ila en arbeidsdag? Jeg synes jeg titt og ofte har lest om den rake motsetning og jeg. Riktignok den saken som nå diskuteres her i tråden er jo ikke et av de tilfellene, så jeg er enig der at i dette tilfelle burde politiet selv komme ut å innrømme at dette er galt og gjerne gi en straff til den aktuelle sjåføren. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Det vil jeg si meg uenig i. Problemet ligger først og fremst i hvor mye galt de gjør, uten å måtte stå til ansvar for det. Så du mener å si at det finnes mange nyhetsartikler om bragden og de positive tingene politiet gjør ila en arbeidsdag? Jeg synes jeg titt og ofte har lest om den rake motsetning og jeg. Riktignok den saken som nå diskuteres her i tråden er jo ikke et av de tilfellene, så jeg er enig der at i dette tilfelle burde politiet selv komme ut å innrømme at dette er galt og gjerne gi en straff til den aktuelle sjåføren. Problemet her er at dette såkalte særskilte etterforskningsorganet (egentlig et særskilt henleggingsorgan) nær sagt aldri straffer politifolk, det er nemlig snut som passer på snut.. Det er litt som bukken og havresekken. Politiet i Norge er i praksis hevet over loven, og det er svært uheldig. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Politiet i Norge er i praksis hevet over loven, og det er svært uheldig. Siden du taler av en slik sikkerhet vil jeg og anta at du har noe mer enn dine egne ord som bevis på dette. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Ikke helt etter boka denne heller. De er mennesker de også, så feil bør man ha høyde for, men når det forsvares i etterkant, så mister jeg litt respekt for politiet... Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Politiet i Norge er i praksis hevet over loven, og det er svært uheldig. Siden du taler av en slik sikkerhet vil jeg og anta at du har noe mer enn dine egne ord som bevis på dette. Hva med de som kjørte i rundt 200 i Oslofjordtunnelen? Det er jo en hastighet de fleste vil påstå at er uforsvarlig der.. Også har vi jo de siste dagers hendelse med denne politibilen som forsøker å frontkollidere for å rekke frem.. Husker jeg dro opp denne i forbindelse med at jeg mistet lappen etter å ha blitt målt i 125km/t på E6 ved alnabru. Hvor det er 8-FELTS motorvei, kl 09 på en lørdags morgen midt i sommerferien. Latterlig fartsgrense på det stedet spør du meg. Angående det med å bli stoppet av politiet, så synes jeg nesten du ikke fortjener lappen om du er så tett i nøtta at du ikke greier å finne ett egnet sted å stoppe, for det skal veeeeeeldig godt gjøres! Og om du må evt kjøre 5-6 minutter med blålys bak deg (veldig lite sannsynlig) så burde det ikke være noe problem for politiet å skjønne at du bruker litt fornuft og forhåpentligvis dem også! Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Politiet: «Kjøpte mat på vei tilbake fra leting etter person» http://touch.f-b.no/nyheter/politiet-kjopte-mat-pa-vei-tilbake-fra-leting-etter-person-1.7930665 Det må vel være greit siden de var på vei tilbake. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Helt greit å ta seg tid til å kjøpe mat på vei tilbake fra et oppdrag, men det må da gå an å ta seg tid til å parkere lovlig i samme slengen. Jeg har mange ganger sett ambulansepersonale komme ut fra bensinstasjonen med pølser, kaffe, landgang osv i hendene. Åpenbart ikke under en utrykning*, men de sto i hvert fall lovlig parkert, gikk normalt og kjørte i vanlig lovlige hastigheter fra stedet. * Jeg har ikke tilgang til urtykningsordre, radiosambandet eller noe sånt så jeg kan ikke dokumentere at det ikke var under utrykning, men det så i hvert fall ikke sånn ut. Endret 29. april 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Jeg mener sakene er greie, det var eksempel på den nye sporten med å ta politi om de gjør noe man ikke synnes passer inn i det man trur de burde gjøre. Kan være enig at det er en ukultur å bare parkere hvor man vil for ey vi er jo purken. AAhhå purken kjørte på rødt uten blålys, ææææ ring vg. Egentlig er man bare litt sjalu på at de kan bryte loven uten å bli "tatt" mens vi i teorien ikke kan. Endret 29. april 2014 av War Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Hva politiet gjør i tjeneste er en ting, en annen ting er hva de gjør når det ikke er et behov i tjenesten. At de parkerer på fortau, i fotgjengerfelt, kjører på rødt osv er helt kurant, så lenge de faktisk har behovet i tjeneste. Problemet er at det for ofte forekommer misbruk av politiets utvidede fullmakter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå