E.C. Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Heldigvis så er ikke alle #2 i køen like håpløse. Kjørte nå for et par dager siden og da kom "min kø" på 3-4 biler som holdt passe fart bak et vogntog og en Opel Corsa fra 90-tallet. Vogntoget var lastet godt med stål og slet med å holde fartsgrensen i oppoverbakkene. Begynte å nærme oss en tunnel som går oppover i 4-5 km og da er det bare å forberede seg på å holde 40-50 i 80-sonen hele veien tenkte jeg, Corsaen kommer jo aldri i livet til å kjøre forbi. Stemte forsåvidt det, men han i Corsaen svingte ut i en lomme i det tunnelen startet så vi andre fikk kjørt greit forbi vogntoget før det kom biler imot. Han får +1 i street cred av meg, skulle ønske flere skjønte trafikkbildet såpass. 3 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Heldigvis så er ikke alle #2 i køen like håpløse. Kjørte nå for et par dager siden og da kom "min kø" på 3-4 biler som holdt passe fart bak et vogntog og en Opel Corsa fra 90-tallet. Vogntoget var lastet godt med stål og slet med å holde fartsgrensen i oppoverbakkene. Begynte å nærme oss en tunnel som går oppover i 4-5 km og da er det bare å forberede seg på å holde 40-50 i 80-sonen hele veien tenkte jeg, Corsaen kommer jo aldri i livet til å kjøre forbi. Stemte forsåvidt det, men han i Corsaen svingte ut i en lomme i det tunnelen startet så vi andre fikk kjørt greit forbi vogntoget før det kom biler imot. Han får +1 i street cred av meg, skulle ønske flere skjønte trafikkbildet såpass. Har en Corsa fra -94 som gjør 0-100 på under 9 sekunder, ikke undervurder biler som ser ut som konebiler eller burde vært på dynga 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Heldigvis så er ikke alle #2 i køen like håpløse. Kjørte nå for et par dager siden og da kom "min kø" på 3-4 biler som holdt passe fart bak et vogntog og en Opel Corsa fra 90-tallet. Vogntoget var lastet godt med stål og slet med å holde fartsgrensen i oppoverbakkene. Begynte å nærme oss en tunnel som går oppover i 4-5 km og da er det bare å forberede seg på å holde 40-50 i 80-sonen hele veien tenkte jeg, Corsaen kommer jo aldri i livet til å kjøre forbi. Stemte forsåvidt det, men han i Corsaen svingte ut i en lomme i det tunnelen startet så vi andre fikk kjørt greit forbi vogntoget før det kom biler imot. Han får +1 i street cred av meg, skulle ønske flere skjønte trafikkbildet såpass. Har en Corsa fra -94 som gjør 0-100 på under 9 sekunder, ikke undervurder biler som ser ut som konebiler eller burde vært på dynga Jeg har en A4 fra 98, som gjør 0-100 på cirumsarius 12+ sekunder, ikke overvurder biler som ser ut som de duger til noe heller. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Jeg liker at mange undervurderer bilen min.. Nå skal det sies at jeg svært sjelden lar meg erte opp, men det hender jeg har det morsomt med å tråkke på litt.. Mange blir overrasket over hvordan en helt anonym stasjonsvogn kan sparke unna 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Jeg liker at mange undervurderer bilen min.. Nå skal det sies at jeg svært sjelden lar meg erte opp, men det hender jeg har det morsomt med å tråkke på litt.. Mange blir overrasket over hvordan en helt anonym stasjonsvogn kan sparke unna Ja, og det synes jeg kan være litt irriterende. For når jeg er ute og kjører på MC, stiller biler seg opp ved meg og ruser motoren inn mot kryss.. Dette gjelder spesielt litt eldre menni porcher, M3/M5-er eller andre tilsvarende biler som "skal vise seg frem." Mener de virkelig at jeg skal gunne på, bare for å vise dem at nybilen deres ikke har sjans mot en helt gjennomsnittlig MC til brøkdelen av en brøkdel av prisen på bilen deres? 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Mulig jeg har litt vondt for det nå, men jeg ser ikke hva svar har med sitat å gjøre.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Skal nok ikke undervurdere for mye nei, men i tilfellet mitt så stemte det ganske godt Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Å lese trafikkbilde er så utrolig viktig og alt for mange som er faen meg sitter fast i brødboksen fortsatt. Om du kjører på motorveien 2 felt. Høyre felt går trafikken i 100km/t, i venstre ligger det en sinke i 105km/t. Ikke faen om han skal legge seg inn for å slippe oss som putrer i 115-120km/t. Neida, han skal faen meg sperre alle oss inne slik at vi blir nødt til å kjøre forbi på høyresiden da personen skal irritere alle andre rundt seg bare fordi livet til denne personen suger. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Jepp fordi dere kjører jo for fort, så han har loven på sin side.. Eller ånei.. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Jepp fordi dere kjører jo for fort, så han har loven på sin side.. Eller ånei.. Han har jo ikke det, all den tid venstrefeltet er et forbikjøringsfelt, og trafikken skal ligge i høyre med mindre man faktisk kjører forbi noen.. Er det plass til å slenge seg forbi på høyre har han syndet mot dette. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Kanskje ikke direkte trafikalsk klage, men idag spurte en dame meg om bilen jeg kjører en el-bil. Dette skjedde på en bensinstasjon mens jeg stod og tanket... 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Du skulle ha sagt ja, og at du har "sånn derre dynamo!" som lager strøm mens den kjører! Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Hadde en fører som lå foran meg på motorveien i dag, som holdt på å miste kontrollen. Lå i ca. 90-100, da han skulle til å kjøre forbi enda en bil, la seg ut litt for fort så det ut som, fikk en liten sleng på hengeren, så på bilen. Klarte heldigvis å redde seg inn. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det kjedeligste stykket på E18 mellom Oslo og Sørlandet må være de kilometerne forbi Tønsberg. Spesielt når noen lenger fremme i køa som omtrent alltid danner seg, skal ligge langt under den "midlertidige permanente" fartsgrensa. Sukk. Kjørte forbi denne i motsatt retning. Aldri gøy å se sånt.. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det kjedeligste stykket på E18 mellom Oslo og Sørlandet må være de kilometerne forbi Tønsberg. Spesielt når noen lenger fremme i køa som omtrent alltid danner seg, skal ligge langt under den "midlertidige permanente" fartsgrensa. Sukk. Kjørte forbi denne i motsatt retning. Aldri gøy å se sånt.. Helt enig. Absolutt unødvendig når folk kjører 50-70kmt der, alle kjører vel rundt 90 der. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Vet ikke hvordan det blir når det er purken, men hadde du og jeg sittet i den politibilen hadde vi fått skylden for å ha bulket bilen forran. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Det tror jeg faktisk neppe. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Kanskje ikke direkte trafikalsk klage, men idag spurte en dame meg om bilen jeg kjører en el-bil. Dette skjedde på en bensinstasjon mens jeg stod og tanket... Kanskje hun mente hybrid? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Vet ikke hvordan det blir når det er purken, men hadde du og jeg sittet i den politibilen hadde vi fått skylden for å ha bulket bilen forran. Purken sto vistnok i ro, utenfor veien, så ser ikke hvordan det skulle være mulig om det hadde vært snakk om 3 personbiler. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Vet ikke hvordan det blir når det er purken, men hadde du og jeg sittet i den politibilen hadde vi fått skylden for å ha bulket bilen forran. Purken sto vistnok i ro, utenfor veien, så ser ikke hvordan det skulle være mulig om det hadde vært snakk om 3 personbiler. Hvis dere snakker om ulykken på E18 så hadde politibilen stoppet en annen personbil, med andre ord stod parkert bak en annen bil så politibilen kræsjet jo inn i denne bilen når en annen bil kjørte på bakfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå