Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7 meter bredde er mer enn mange 2-felts veier med midtstripe er.. Kravet der er 6 meter.

Jeg har opplevd slike hjernedøde tomsinger av noen kondomkledde sykkelfantomer også på vei uten midtstripe gjentatte ganger..

Det hører med til sjeldenhetene at de ikke ligger minst to i bredden, og det er da i realiteten ofte ikke mulig å komme seg forbi.

Busslommer og andre muligheter til å slippe forbi biler passeres selvfølgelig uten å så mye som tenke på andre trafikanter.

Kan du utdype litt mer hvorfor du ikke vil ha folk med trådsykkel på veier uten midtstripe?

Det du sier nå er at du vil ha de på større veier, mens i stad ville du ha de på mindre veier.

Kan du utdype hvorfor du ikke gidder å lese svarene i kontekst?

Syklister er greit det, også på veier uten midtstripe.

Hjernedøde tomsinger av noen syklister er derimot problematisk.

Jeg sykler jo en del selv, også på smale veier, da bruker jeg de mulighetene jeg har til å slippe forbi trafikanter som når meg igjen.

Skjønner bare ikke hvorfor du mener det er verre at de gjør det der det er midtstripe eller ikke.

Lenke til kommentar

Bestrider ikke vikeplikten min. :p Men ryggekameraet mitt har hindret noen stygge ulykker. Folk hopper jo ut mellom parkerte biler og fra hushjørner.

Det er jo dei som står og nøler, for so å ta rennefart i siste sekund bak lastebilen. Har sett dette fleire gonger som tilskodar.

Lenke til kommentar

Skjønner bare ikke hvorfor du mener det er verre at de gjør det der det er midtstripe eller ikke.

Du skjønner ikke hvorfor det er verre der de virkelig er til hinder enn der det er mulig å komme forbi??

Det er alltid folk / ting som kommer til å være i veiene. Akkurat som det alltid er noen som skal kjøre for fort...

Og jo, jeg skjønner at de er i veien der også for deg. Men hvis du ikke klarer å takle at det er sykelister i Norge som ikke kan trafikkregler (ja, men trenger ikke førerkort for å sykle på trådsykkel), så syns jeg nesten ikke du burde fått lov til å få lappen.

Endret av GtHoo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da ganske langt mellom å uttale seg i trafikalsk klagemur og å "ikke takle" noe. Hvorfor kan ikke folk få lov til å irritere seg litt uten at noen alltid skal påpeke hvor irrasjonelt det er og samtidig lire av seg fraser som at noen ikke burde få lov til å ha lappen?

Endret av BaronSlask
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er alltid folk / ting som kommer til å være i veiene. Akkurat som det alltid er noen som skal kjøre for fort...

Og jo, jeg skjønner at de er i veien der også for deg. Men hvis du ikke klarer å takle at det er sykelister i Norge som ikke kan trafikkregler (ja, men trenger ikke førerkort for å sykle på trådsykkel), så syns jeg nesten ikke du burde fått lov til å få lappen.

Jeg har altså NULL problem med at syklister, traktorer, busser, lastebiler, fotgjengere, rulleskiløpere osv bruker veien.

Det jeg har et problem med er altså egosentriske drittsekker som ikke evner å hjelpe til så det blir god og effektiv trafikkavvikling, mennesker som ikke evner å se at de hindrer annen trafikk unødig.

Hvilken del av dette er det du sliter så fælt med å forstå?

Mener du det er helt uproblematisk at noen trafikanter bevisst eller ubevisst blokkerer andre trafikanter unødig? I tilfelle er det ditt eventuelle førerkort som bør innleveres.

Voksne syklister har plikt til å sette seg inn i gjeldende regelverk for å bruke veinettet vårt, akkurat som de har plikt til å sette seg inn i andre normer og regler vi har i samfunnet vårt.

Det er ikke unger som er problemet, for å si det sånn.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Da var sykkelsesongen i gang for min del og det er ikke skikkelig sesong uten å nesten bli påkjørt av en bil. Vil gjerne overrekke en applaus til sjåføren som fant ut at han skulle kjøre forbi meg på innsiden av en rundkjøring. Ekstra imponerende er det at vi kom ut fra samme kryss rett før, å jeg vinket han fram, men neida...

Lenke til kommentar

Enda værre når man hører "plingpling" bak seg og nesten blir kjørt ned av en syklist i 20km/h

Syklistene bør være forsiktig med plingplingen. Når jeg blir plingplinga så skvetter jeg til og hopper til siden.

Og ikke nok med, fotgjengere som blir plinget på, skvetter gjerne til motsatt side av fortau eller gang-/sykkelvei, fordi de tror de er i veien. Er det to som går side om side så kolliderer de gjerne med hverandre fordi begge tror de er i veien. Hvis de leier på hver sin hund blir det gjerne fullt kaos av bein og kryssede hundebånd. Derfor er det i praksis umulig å sykle på en noenlunde trygg måte forbi fotgjengere.

Da er det klart tryggere å ferdes i veibanen. Bortsett fra at sykkelbjella ikke kan brukes blant bilene, da må man ty til krafigere lyd, f.eks skikkelig kaldkauking (fungerer faktisk overraskende bra) eller AirZound sykkelhorn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enda værre når man hører "plingpling" bak seg og nesten blir kjørt ned av en syklist i 20km/h

Hvis man er så heldig å høre plingplingen da. Jeg er tunghørt og hører den ikke. En gang ble jeg påkjørt av en syklist som trodde at jeg skulle flytte meg fra fortauet siden han hadde plinget...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, er det virkelig tryggere å kaste seg ut i veibanen sammen med 1,5 tonns rabiate drapsmaskiner?

Det må man uansett gjøre i alle kryss og utkjørseler, men da fra en kant bilister ikke ser til. Man er mer forutsigbar og lettere å observere, og dermed tryggere, som del av annen trafikk i veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...