Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så nå at diskusjonen om plassering i rundkjøring hadde fortsatt i denne tråden her selv om den i utgangspunktet var splittet ut i en annen tråd (Plassering og kjøring i rundkjøring.)

Flyttet like så godt de relevante innleggene til denne tråden.

Om jeg har glemt noen innlegg eller noen er uenige i at sitt/andres innlegg ble flyttet tar du enten kontakt med meg på PM eller rapporterer det eller de aktuelle innleggene så tar en moderator titt på dette. :)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Men i alle dager da. Denne Herren som var ikledd Europark sine klær tror jeg ikke helt er egnet som parkeringsvakt.

Jeg satt i bilen, med henger på slep, og der vi skulle inn for å bestille litt stål hadde ingen egnede parkeringsplasser for stort lengre kjøretøy enn en normal personbil.

Av den grunn parkerte jeg slik til at jeg stod i veien for færrest mulige samt at veien jeg står på er fri slik at folk kunne både gå og kjøre forbi meg om de skal lenger inn i gata. I tillegg satt jeg i bilen, og som jeg påpekte til han at skulle jeg stå i veien for noen så tok det meg ikke mange sekundene å flytte på skyssen min.

Men neida, herren begynte å bable om det ene og andre. Og ga meg en tidsfrist på 5 min å flytte bilen. Stod jeg her når han kom tilbake ble det bot, for det var slik reglene var.

Lenke til kommentar

Men i alle dager da. Denne Herren som var ikledd Europark sine klær tror jeg ikke helt er egnet som parkeringsvakt.

Jeg satt i bilen, med henger på slep, og der vi skulle inn for å bestille litt stål hadde ingen egnede parkeringsplasser for stort lengre kjøretøy enn en normal personbil.

Av den grunn parkerte jeg slik til at jeg stod i veien for færrest mulige samt at veien jeg står på er fri slik at folk kunne både gå og kjøre forbi meg om de skal lenger inn i gata. I tillegg satt jeg i bilen, og som jeg påpekte til han at skulle jeg stå i veien for noen så tok det meg ikke mange sekundene å flytte på skyssen min.

Men neida, herren begynte å bable om det ene og andre. Og ga meg en tidsfrist på 5 min å flytte bilen. Stod jeg her når han kom tilbake ble det bot, for det var slik reglene var.

Ta bilde av plassering, parkeringsplasser, skriv en god forklaring på hvorfor du stod der og send inn en klagemelding til europark med kopi til butikkeier.

Lenke til kommentar

Europark er ikke en serviceinnstilt bedrift, de vil bare tjene (mest mulig) penger. Jeg har hørt om andre som har fått bot fordi de med henger opptok to p-plasser på en gratis kundeparkering. Konklusjon: Kunder som trenger henger for å få hjem alle varene er uønsket på Europark-overvåkede kundeparkeringer. Så dra til konkurrenten som ikke benytter Europark-kontroll ...

Lenke til kommentar

Kjørte nettopp forbi en syklist som lå midt i sitt kjørefelt, uten et eneste lys eller refleks. Det til tross for at det ligger en gang- og sykkelvei bare 4 meter unna, som i tillegg var fullstendig tom for mennesker.

Og? Bortsett fra manglende lys etter mørkets frembrudd (22-tiden), så var resten 100% lovlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var jo en helt idiotisk forbikjøring. I utgangspunktet skal motorsykler, firhjulinger og andre smale kjøretøy gjøre krav på like mye plass som en bil, det vil si å ligge litt til venstre for midten av feltet. Føreren forventet nok ikke noe forbikjøringsforsøk bakfra der, og lå helt som han skulle. En ting man heller ikke skal gjøre, er å legge seg inn til høyre for å oppfordre til forbikjøringer. Den som skal kjøre forbi må ha hele ansvaret og hele oversikten.

Det betyr selvsagt ikke at man skal tviholde på plassen sin i stedet for å unngå ulykker, men jeg kan ikke se at firhjulingen gjør noe galt her. Slikt skjer jo også ganske fort.

• Liker 5
Lenke til kommentar

En ting er normal plassering i veibanen, men når man ser i speilet at man blir forbikjørt så kan man hjelpe til med å legge seg ut til høyre og skape mere rom. Spesielt førere av saktegående kjøretøy må være obs på at slike situasjoner kan oppstå og følge godt med i speilet.

Lenke til kommentar

Og all sunn fornuft tilsier at føreren av firhjulingen etter alt å dømme ikke har gjort noe galt her.

Vel, min sunne fornuft tilsier at når du blir forbikjørt så kan du legge deg inn mot høyresiden for å gi mere rom og følgelig lette forbikjøringen. Men det er bare min mening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...