Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

+ 1 til den! Jeg synes i tillegg det er helt utrolig at dette er noe de aller fleste yrkessjåfører slurver med. De er jo pokka nødt til å ha fått med seg faremomentene ved dette!

 

Lys er generelt den største kilden til frustrasjon i trafikken for min del. Folk som ikke bruker blinklys, ikke bruker parklys, og folk som bruker tåke/grøftelys når de ikke skal... :hrm:

 

 

Du glemmer også folk som ikke stiller inn lysene sine ordentlig, og deretter havner bak deg. Til tider føles det som om det er langlys de har, og/eller at de konstant blinker på deg på grunn av små humper. Jeg er sikkert ikke særlig flink til det selv, men nå kjører jeg veldig sjelden med tung last.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som ikke bytter over til parkeringslys når de står parkert.

Spesielt irriterende nå når det er så mørkt ute.

 

Tipper det er mange som ikke en gang vet hvordan du gjør det med bilen de kjører...

 

Har en nabo som har bilen litt høyere enn her jeg bor, og hu pleier å la bilen stå og gå i 10-15 min før hu skal dra... ofte på kvelden, så jeg blir blendet som f**** hver gang. Utrolig plagsomt.

 

Men dette var kanskje også ment litt på veien, og HELT enig der.. blir imponert over folk som ikke skjønner hver "parklys" betyr.

Lenke til kommentar

 

+ 1 til den! Jeg synes i tillegg det er helt utrolig at dette er noe de aller fleste yrkessjåfører slurver med. De er jo pokka nødt til å ha fått med seg faremomentene ved dette!

 

Lys er generelt den største kilden til frustrasjon i trafikken for min del. Folk som ikke bruker blinklys, ikke bruker parklys, og folk som bruker tåke/grøftelys når de ikke skal... :hrm:

 

 

Du glemmer også folk som ikke stiller inn lysene sine ordentlig, og deretter havner bak deg. Til tider føles det som om det er langlys de har, og/eller at de konstant blinker på deg på grunn av små humper. Jeg er sikkert ikke særlig flink til det selv, men nå kjører jeg veldig sjelden med tung last.

 

 

Generelt å stille inn lyset. Glad jeg har "fast switch" på speilet mitt, er et par biler som lyser rett i speilet så jeg ikke ser noe.. Eller de som har 1 lys som lyser rett i bilen og 1 lys som lyser rett i bakken.. Huff! Hehe

Lenke til kommentar

 

Er det frekt å banke på ruten og spørre om hvorfor de står med kjørelys/nærlys (vet ikke hva de egentlig heter...) sine på, når de står parkert over leeengre tid?

 

Tipper de hadde sagt, "kjørelys/nærlys?"

 

Bank på, og spør om de har hørt om ordet "parklys" før! ;-)

 

Jeg hadde fått en knyttneve i retur :p

Lenke til kommentar

 

 

Er det frekt å banke på ruten og spørre om hvorfor de står med kjørelys/nærlys (vet ikke hva de egentlig heter...) sine på, når de står parkert over leeengre tid?

 

Tipper de hadde sagt, "kjørelys/nærlys?"

 

Bank på, og spør om de har hørt om ordet "parklys" før! ;-)

 

Jeg hadde fått en knyttneve i retur :p

 

 

Haha, ja, er nok akkurat av den grunn jeg ikke prøver meg på slikt. Eventuelt kan du jo kjøre forbi, tute, rulle ned vinduet og skrike det og legge til "din idiot!" på slutten for å så kjøre vekk.

Lenke til kommentar

Du lille mann i midtlivskrisen som kjørte en BMW (?) stasjonsvogn klokken 06 mot Torp lufthavn idag, du trengte da virkelig ikke å forbikjøre en bil med slaps på veien rett før svingen der jeg møtte deg i en 80 sone? Lurer på hva du egentlig sparte på å forbikjøre 2km før du er framme, et halvt minutt kanskje? Synes du fortjente at jeg blinka og tuta på deg, når du forbikjører før en sving slik at jeg som møter deg på mitt felt må bremse ned for deg...

 

Jeg kom der lastebilen var http://goo.gl/maps/pdIFS

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

 

 

Er det frekt å banke på ruten og spørre om hvorfor de står med kjørelys/nærlys (vet ikke hva de egentlig heter...) sine på, når de står parkert over leeengre tid?

 

Tipper de hadde sagt, "kjørelys/nærlys?"

Bank på, og spør om de har hørt om ordet "parklys" før! ;-)

Folk blir jævlig sure når jeg gjør slikt.

Lenke til kommentar

 

 

Er det frekt å banke på ruten og spørre om hvorfor de står med kjørelys/nærlys (vet ikke hva de egentlig heter...) sine på, når de står parkert over leeengre tid?

 

Tipper de hadde sagt, "kjørelys/nærlys?"

Bank på, og spør om de har hørt om ordet "parklys" før! ;-)

Folk blir jævlig sure når jeg gjør slikt.

 

 

De fortjener nok å bli sure og gretne og få dagen sin ødelagt ;)

 

Og nå som vi er inne på folk som blir sure, så er det forresten dritmange her i Norge som ikke aner hvordan de skal parkere, og parkerer midt på streken og så videre. Har ikke sett noe ekstremt i det siste, men ved først anledning jeg ser at noen står helt på eller over streken med førersiden, så kommer jeg til å parkere litt ekstra til høyre slik at vedkommende nesten ikke eller ikke i det hele tatt kommer seg inn i bilen sin på venstre siden, det bør lære dem å parkere midt i feltet, og ikke over streken.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

 

 

...men ved først anledning jeg ser at noen står helt på eller over streken med førersiden, så kommer jeg til å parkere litt ekstra til høyre slik at vedkommende nesten ikke eller ikke i det hele tatt kommer seg inn i bilen sin på venstre siden, det bør lære dem å parkere midt i feltet, og ikke over streken.

 

 

Gleden du får med å gi vedkommende denne lærepengen kan fort overskygges av en bulk/ripe i bildøra din. Så tenk deg godt om før du gjør dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

...men ved først anledning jeg ser at noen står helt på eller over streken med førersiden, så kommer jeg til å parkere litt ekstra til høyre slik at vedkommende nesten ikke eller ikke i det hele tatt kommer seg inn i bilen sin på venstre siden, det bør lære dem å parkere midt i feltet, og ikke over streken.

 

 

Gleden du får med å gi vedkommende denne lærepengen kan fort overskygges av en bulk/ripe i bildøra din. Så tenk deg godt om før du gjør dette.

 

 

Hmm, tja, det er nok noe jeg ikke har tenkt på. Kan jo alltid ta et bilde fra når du parkerer av begge bilene før du drar og handler eller hva du skal?

Lenke til kommentar

Og nå som vi er inne på folk som blir sure, så er det forresten dritmange her i Norge som ikke aner hvordan de skal parkere, og parkerer midt på streken og så videre. Har ikke sett noe ekstremt i det siste, men ved først anledning jeg ser at noen står helt på eller over streken med førersiden, så kommer jeg til å parkere litt ekstra til høyre slik at vedkommende nesten ikke eller ikke i det hele tatt kommer seg inn i bilen sin på venstre siden, det bør lære dem å parkere midt i feltet, og ikke over streken.

Her har du et fint eksempel på 2 biler, som ikke vet hva det betyr å parkere innenfor de hvite linjene.

http://imgur.com/aNl75x9

Lenke til kommentar

 

Og nå som vi er inne på folk som blir sure, så er det forresten dritmange her i Norge som ikke aner hvordan de skal parkere, og parkerer midt på streken og så videre. Har ikke sett noe ekstremt i det siste, men ved først anledning jeg ser at noen står helt på eller over streken med førersiden, så kommer jeg til å parkere litt ekstra til høyre slik at vedkommende nesten ikke eller ikke i det hele tatt kommer seg inn i bilen sin på venstre siden, det bør lære dem å parkere midt i feltet, og ikke over streken.

Her har du et fint eksempel på 2 biler, som ikke vet hva det betyr å parkere innenfor de hvite linjene.

http://imgur.com/aNl75x9

 

 

Dessverre er de bare parkert med passasjerdøren over streken, hehe. Ser dessverre slike idioter som ikke klarer å parkere hele tiden dog, og ender opp med at kun halve parkeringsplassen kan bli utnyttet, med mindre du har kabriolet og kan klatre ut av taket. (Anbefales heller ikke om vinteren)

 

Jeg ser ikke helt poenget med å oppsøke konflikter/problemer.

Selv streber jeg etter å finne plasser der det er minst mulig risiko for skader fra andre biler. F.eks prøver jeg å unngå å parkere ved siden et gammelt vrak. Eiere av slike biler vil ofte ikke bry seg om de smeller døren i siden på bilen min.

 

Tja, i tankene har jeg lyst til å gjøre det jeg sas tidligere, men tviler på at jeg faktisk kommer til å gjøre det når jeg en gang ser noe. Det verste jeg gjør er å bråbremse litt hvis noen kjører altfor nærme bak meg, ikke annet aggresivt i trafikken.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det frekt å banke på ruten og spørre om hvorfor de står med kjørelys/nærlys (vet ikke hva de egentlig heter...) sine på, når de står parkert over leeengre tid?

 

Tipper de hadde sagt, "kjørelys/nærlys?"

Bank på, og spør om de har hørt om ordet "parklys" før! ;-)

Folk blir jævlig sure når jeg gjør slikt.

De fortjener nok å bli sure og gretne og få dagen sin ødelagt ;)

De blir ikke sure på den måten...

Lenke til kommentar

Kjørte fra Loddefjord mot sentrum nettopp. Var en fyr som konstant lå i venstre felt, selv om jeg hadde høyere fart enn ham (jeg lå i ca 80). Først lå jeg bak ham fordi jeg kjørte forbi en fyr som lå i typ 65 (det regnet, må vite), og så legger jeg meg over i høyre felt ettersom det er fri bane og fyren foran ikke flytter seg. Dette fører naturlig nok til at jeg glir sakte forbi ham, noe han tydeligvis irriterer seg over. I det jeg tar igjen neste bil har han økt farta og er i ferd med å sperre meg inne bak denne bilen, men han rekker det ikke. Jeg kjører forbi den bilen, legger meg inn i høyre felt igjen i fall han bak har tenkt å fortsette å kjøre i 90+, noe han ikke har.

 

I det vi kommer til en 60-sone fyser han forbi meg i venstre felt. Dette fører overraskende til at jeg etter hvert tar ham igjen, enda en gang, ettersom 60-sonen er meget kort og snart triller jeg forbi ham i høyre felt i ca 80 igjen. Vi kommer til en fotoboks, hvor jeg naturlig nok holder farten. Han sakker veldig av og virker å ligge i under 70 forbi boksen. Et lite stykke etter boksen er fartsgrensa senka til 70, og ikke lenge etter det 60, og en liten stund etter jeg har kjørt inn i 70-sonen fyker han plutselig forbi meg igjen i noe som virker å være langt over 90...

 

What?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I dag mistet jeg ganske mye av respekten jeg har for min sjef. Vi har begge ganske kort vei til jobb (typ 2-3km), og veien gjennom sentrum av "byen" mot jobben er en 30-sone, og går forbi en barneskole. Ved barneskolen er det 3 fotgjengerfelt på rad, alle 3 blir benyttet av barn som skal til skolen. Jeg holder alltid til ca. 30km/t (nåla viser litt mer, men faktisk fart er 30) og skjønner godt hvorfor fartsgrensen er satt slik. Bak meg kommer det en bil i mye høyere fart og legger seg klint opp i ræva på min bil, og plutselig flyr den forbi meg i rundt 60km/t like før det siste fotgjengerfeltet (akkurat slik at hans syn mot fotgjengerfeltet da ble blokkert av min bil, og nesen på bilene var på samme linje ca en halvmeter før forgjengerfeltet). Bilen var mistenkelig lik min sjefs bil, men jeg tenkte for meg selv at det måtte være en tilfeldighet ... helt til han svingte inn til jobben (og tok snarveien (FEIL VEI!) gjennom rundkjøringen) og parkerte. Etter at jeg hadde parkert møtte jeg ham i trappa, og spurte ham hvor i helvete han hadde fått sertifikatet sitt, hvorpå han bare flirer og sier at jeg ikke må kjøre som en jævla tante.

 

Jeg skulle så gjerne ønske at jeg hadde kamera i bilen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...