Snylter Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg irriterer meg nærmest grenseløst over bilister som ikke kan å parkere! I gata her står en del biler bortimot 2 meter unna fortauskanten nå for tiden, det gjør at det er trangt å passere (det er i utgangspunktet god plass for en bil til å passere, å møtes er aldri mulig uansett) Hvorfor i all verden gidder ikke parkeringsvaktene å slå ned på dette? Og de som ikke parkerer halvannen til to meter unna fortauskanten, de står jaggu parkert med et par hjul PÅ fortauet.. Det er mulig og lov å grave litt for å komme seg på plass! I tillegg måtte jeg i dag parkere langs en vei i forbindelse med et flyttelass jeg kjørte i dag.. Da hadde selvsagt en fyr parkert akkurat så behagelig for seg selv som mulig, slik at det var håpløst trangt mellom hans bil og bilen bak. Han kunne parkert halvannen til to meter lenger foran og fortsatt ikke brukt mer plass i praksis. Jeg klarte å komme meg mellom, etter å ha tatt fart for å dytte bilen inn i luka, og avsluttet med håndbrekk kombinert med heftig rattutslag og mye gass i revers for å dytte inn fronten på denne feilhjulstrekkeren jeg kjørte.. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Helt og holdent mi skyld, men likevel irriterende. Betaler for parkeringsløyvet mitt i fem måneder om gangen, og løyvet gikk ut 15. januar. Akkurat den uka lå jeg inne med influensa og tenkte ikke over at jeg måtte få fornya det. Det kjennes litt surt når man i prinsippet har betalt hver dag i fem måneder, og så få bot som er på det dobbelte av prisen på løyvet dagen etter det går ut. Kjennes så unødvendig... Endret 1. februar 2014 av Alecs 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Eg vil ha ein sånn på bilen min. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 oJwsl6e.jpg Eg vil ha ein sånn på bilen min. Også med forhåndsprogamerte tekster/knapper, for eksempel "Ikke kjør så nærme" eller "bruk blinklys" 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Eg vil ha ein sånn på bilen min. Jeg vil ha en med "Hold avstand .." og ".. for faen!", fjernstyrt med knapp på rattet. Eller kanskje ennå bedre: Et system med avstandssensor og hastighetsmåler som automatisk gir meldingen "Din avstand er nå x,x sekunder fra meg" hvis avstanden er under 3 sekunder. Endret 7. februar 2014 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Eg vil ha ein sånn på bilen min. Jeg vil ha en med "Hold avstand .." og ".. for faen!", fjernstyrt med knapp på rattet. Eller kanskje ennå bedre: Et system med avstandssensor og hastighetsmåler som automatisk gir meldingen "Din avstand er nå x,x sekunder fra meg" hvis avstanden er under 3 sekunder. Enda bedre ville vært teksten "Du hører ikke hjemme bak rattet", og tror denne ville vært på ganske mye i Norge. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Jeg får vel leke dagens ånd i lampe og oppfylle deres ønsker: LED Car Sign Blir visst utsolgt veldig kjapt da, og vet ikke om de har sending hit. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Lovlig i Norge?? Kan jeg på ingen måte se for meg. Har hørt om at folk har fått refs for det. Noen raske google-søk bør nok gi deg et svar. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Takker så meget til vår nye landsmann i Taxi på Statoil skøyen som valgte å bruke tid på å tute på meg fremfor å lage plass slik at jeg fikk rygget vekk og gitt han plass.. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Lovlig i Norge?? Kan jeg på ingen måte se for meg. Har hørt om at folk har fått refs for det. Noen raske google-søk bør nok gi deg et svar. Hva er i så fall argumentet for at det er ulovlig, hindrer det sikten i bakruta? Eller er det forstyrrende for andre trafikanter? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Alt unødvendig dill-dall som tar oppmerksomhet bort fra kjøringen pleier å være upopulært hos myndighetene. Og her er jeg helt enig med dem. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hva er i så fall argumentet for at det er ulovlig, hindrer det sikten i bakruta? Eller er det forstyrrende for andre trafikanter? Kjøretøyforskriften. Der står det det hva som er påbudt av lysutstyr på motorkjøretøy, hvor de skal være plassert, minimum størrelse og når de skal lyse/har lov å lyse. Busser har lov å ha lysende tekstfelt for ruteopplysninger og annen relevant informasjon. Drosjer har lov å ha godkjent løyveskilt på taket. Og så videre. Lysutstyr som ikke er beskrevet i kjøretøyforskriften er i utgangspunktet forbudt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jo, men spørsmålet er om et LED skilt med tekst skal defineres som lysutstyr? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Jo, men spørsmålet er om et LED skilt med tekst skal defineres som lysutstyr? Lyser LED? 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Folk som ikke bytter over til parkeringslys når de står parkert. Spesielt irriterende nå når det er så mørkt ute. Tipper det er mange som ikke en gang vet hvordan du gjør det med bilen de kjører... 4 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Spesielt når fjotten står ved siden av bilen og tror alle som kommer imot ser han kjempegodt. 3 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Folk som ikke bytter over til parkeringslys når de står parkert. Spesielt irriterende nå når det er så mørkt ute. Tipper det er mange som ikke en gang vet hvordan du gjør det med bilen de kjører... + 1 til den! Jeg synes i tillegg det er helt utrolig at dette er noe de aller fleste yrkessjåfører slurver med. De er jo pokka nødt til å ha fått med seg faremomentene ved dette! Lys er generelt den største kilden til frustrasjon i trafikken for min del. Folk som ikke bruker blinklys, ikke bruker parklys, og folk som bruker tåke/grøftelys når de ikke skal... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Folk som ikke bytter over til parkeringslys når de står parkert. Spesielt irriterende nå når det er så mørkt ute. Tipper det er mange som ikke en gang vet hvordan du gjør det med bilen de kjører... Så noen langs veien som faktisk hadde parklys på istad, fikk nesten lyst å stoppe og takke han Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Er det frekt å banke på ruten og spørre om hvorfor de står med kjørelys/nærlys (vet ikke hva de egentlig heter...) sine på, når de står parkert over leeengre tid? Tipper de hadde sagt, "kjørelys/nærlys?" Endret 11. februar 2014 av -Léon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå