Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

På Gatebil-arrangementene koster det, hvis jeg ikke husker helt feil, ikke mer enn en 200-300kr å kjøre på bane. Klart, du kjører jo da samtidig med andre, og det er det jo ikke alle som vil, men bane er dyrt i Norge, så alene tror jeg man aldri vil kunne få med mindre kan drar opp endel penger.

 

At go-cart ikke gir kick må være noe av det mest komiske jeg har hørt på en stund. Mulig det bare er meg, men 50km/h er mer enn fort nok når du sitter et par cm over bakken. Mye mer fartsfølelse enn å ha 140km/h på Rudskogen iallfall ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På Gatebil-arrangementene koster det, hvis jeg ikke husker helt feil, ikke mer enn en 200-300kr å kjøre på bane.

 

At go-cart ikke gir kick må være noe av det mest komiske jeg har hørt på en stund. Mulig det bare er meg, men 50km/h er mer enn fort nok når du sitter et par cm over bakken. Mye mer fartsfølelse enn å ha 140km/h på Rudskogen iallfall ...

8020588[/snapback]

også slipper du å være redd for bilen din :D

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig har et behov for å kjøre raskt så melder du deg inn i en eller annen klubb som koster penger. Hvorfor skal folk orke å sette opp steder der folk vil komme til å skade seg? Hva om folk vil kjøre der bare fordi de vil kjøre raskt, så blir de truffet av en retard som kjører som en idiot? Det må settes opp mange begrensninger slik som på en glattkjøringsbane, og hva om kicket for noen personer er at det er ulovlig å kjøre raskt? De orker ikke sitte i ei kø for å kjøre raskt når de kan gjøre det på veier som er flere mil.

Lenke til kommentar

Vel, det finnes, tro det eller ei, verre ting enn å råkjøre. I tillegg er det ikke bare så enkelt som at høyere fart er farligere. Hvis vedkommende ikke takler kø kan det være bedre at vedkommende kjører forbi og holder sitt eget tempo (såfremt dette ikke er idiotisk høyt, men type 10-20km/h over grensen på motorveg f.eks) enn at h*n blir stående i kø og bare blir irritert. Det er tre ting som virkelig er ille i trafikken, aggressiv kjøring (ikke det samme som råkjøring), kjøring i påvirket tilstand og kjøring når man ikke er uthvilt. Disse tre er etter min mening betydlig farligere enn høy fart (dog ikke ekstrem fart som dobbling av farten).

Lenke til kommentar
At go-cart ikke gir kick må være noe av det mest komiske jeg har hørt på en stund. Mulig det bare er meg, men 50km/h er mer enn fort nok når du sitter et par cm over bakken. Mye mer fartsfølelse enn å ha 140km/h på Rudskogen iallfall ...

8020588[/snapback]

 

Er det det mest komiske du har hørt? For deg er det kanskje det. Gocart gir kick de første gangene du kjører, men etterhvert blir det litt kjedelig. Alt handler om å tøye grenser. Har du kjørt i 50 km/t noen få cm over bakken nok ganger, vil man etterhvert ønske den gikk i 65 km/t osv..

 

 

Hvis du virkelig har et behov for å kjøre raskt så melder du deg inn i en eller annen klubb som koster penger. Hvorfor skal folk orke å sette opp steder der folk vil komme til å skade seg? Hva om folk vil kjøre der bare fordi de vil kjøre raskt, så blir de truffet av en retard som kjører som en idiot? Det må settes opp mange begrensninger slik som på en glattkjøringsbane, og hva om kicket for noen personer er at det er ulovlig å kjøre raskt? De orker ikke sitte i ei kø for å kjøre raskt når de kan gjøre det på veier som er flere mil.

8020633[/snapback]

 

 

De som får kicket av å kjøre raskt ulovelig, har et problem. Men når det er folk som ønsker å gjøre det lovelig, så hvorfor ikke gi de et tilbud?

 

På f.eks en flystripe er det ikke vanskelig å holde orden. 1: Du kjører så fort du vil til enden av banen. 2: nestemann starter når du er i mål.. osv..

 

 

Vel, det finnes, tro det eller ei, verre ting enn å råkjøre. I tillegg er det ikke bare så enkelt som at høyere fart er farligere. Hvis vedkommende ikke takler kø kan det være bedre at vedkommende kjører forbi og holder sitt eget tempo (såfremt dette ikke er idiotisk høyt, men type 10-20km/h over grensen på motorveg f.eks) enn at h*n blir stående i kø og bare blir irritert. Det er tre ting som virkelig er ille i trafikken, aggressiv kjøring (ikke det samme som råkjøring), kjøring i påvirket tilstand og kjøring når man ikke er uthvilt. Disse tre er etter min mening betydlig farligere enn høy fart (dog ikke ekstrem fart som dobbling av farten).

8020666[/snapback]

 

 

Der er jeg helt enig! Var vitne til en utrolig farlig forbikjøring senest i går. Det skjedde i en 60- sone, der det lå en bil i 40. Det snødde og var utrolig glatt, men alikevel ikke så glatt at 40 var en passe fart. Bilen foran meg la seg ut til siden og kjørte forbi 4 biler! det var bla. gjennom et kryss, og det var dobbel, gul, heltrukket linje hele veien. Skulle ønske purken hadde sett det. Det hadde vært bye bye til førerkortet på laaang tid. Å kjøre for sakte er det som får folk til å kjøre aggressivt.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Når det kommer til sikre forhold for råkjøring, er ikke så lett som mange tror.

Selv ei lang flystripe kan være livsfarlig for noen.

Bare se på ulykkene innen dragracing, er ingen svinger på den banen men selv der kan det gå galt.

Nå er det et stykke fra profesjonell drag til vanlige biler som kjører fort rett fram samtidig som vanlige biler ikke har det sikkerhetsutstyret som dagbilene har.

Ser for meg en velt i 250km/t på enden av stripa grunnet punktert dekk eller lignende med død sjåfør som resultat.

Tror ikke en slik hendelse hadde blitt sett lett på i samferdselsdepartementet og det hadde plutselig blitt forbudt med slik aktivitet.

Skal man kjøre fort sikkert kreves det mye sikkerhet rundt arrangementene, som i sin tur gjør det dyrt.

Billigste alternativet da er å begynne med "skrotrace" som er billigste sort bilcross.

Lenke til kommentar
Når det kommer til sikre forhold for råkjøring, er ikke så lett som mange tror.

Selv ei lang flystripe kan være livsfarlig for noen.

Bare se på ulykkene innen dragracing, er ingen svinger på den banen men selv der kan det gå galt.

Nå er det et stykke fra profesjonell drag til vanlige biler som kjører fort rett fram samtidig som vanlige biler ikke har det sikkerhetsutstyret som dagbilene har.

Ser for meg en velt i 250km/t på enden av stripa grunnet punktert dekk eller lignende med død sjåfør som resultat.

Tror ikke en slik hendelse hadde blitt sett lett på i samferdselsdepartementet og det hadde plutselig blitt forbudt med slik aktivitet.

Skal man kjøre fort sikkert kreves det mye sikkerhet rundt arrangementene, som i sin tur gjør det dyrt.

Billigste alternativet da er å begynne med "skrotrace" som er billigste sort bilcross.

8021088[/snapback]

 

Det er sant det du sier om sikkerhet, men mange er villige til å ta den sjansen. Mener at hvis man ikke risikere andre enn seg selv, burde det kunne gjøres. Så lenge man får opplyst at dette faktisk er farlig og at det skjer på egen risiko :p Vet at mange er uenige med meg der :p

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
At go-cart ikke gir kick må være noe av det mest komiske jeg har hørt på en stund. Mulig det bare er meg, men 50km/h er mer enn fort nok når du sitter et par cm over bakken. Mye mer fartsfølelse enn å ha 140km/h på Rudskogen iallfall ...

8020588[/snapback]

 

Er det det mest komiske du har hørt? For deg er det kanskje det. Gocart gir kick de første gangene du kjører, men etterhvert blir det litt kjedelig. Alt handler om å tøye grenser. Har du kjørt i 50 km/t noen få cm over bakken nok ganger, vil man etterhvert ønske den gikk i 65 km/t osv..

8021017[/snapback]

... og du tror det er noe anderledes med å kjøre på bane?

 

Vel, det finnes, tro det eller ei, verre ting enn å råkjøre. I tillegg er det ikke bare så enkelt som at høyere fart er farligere. Hvis vedkommende ikke takler kø kan det være bedre at vedkommende kjører forbi og holder sitt eget tempo (såfremt dette ikke er idiotisk høyt, men type 10-20km/h over grensen på motorveg f.eks) enn at h*n blir stående i kø og bare blir irritert. Det er tre ting som virkelig er ille i trafikken, aggressiv kjøring (ikke det samme som råkjøring), kjøring i påvirket tilstand og kjøring når man ikke er uthvilt. Disse tre er etter min mening betydlig farligere enn høy fart (dog ikke ekstrem fart som dobbling av farten).

8020666[/snapback]

 

 

Der er jeg helt enig! Var vitne til en utrolig farlig forbikjøring senest i går. Det skjedde i en 60- sone, der det lå en bil i 40. Det snødde og var utrolig glatt, men alikevel ikke så glatt at 40 var en passe fart. Bilen foran meg la seg ut til siden og kjørte forbi 4 biler! det var bla. gjennom et kryss, og det var dobbel, gul, heltrukket linje hele veien. Skulle ønske purken hadde sett det. Det hadde vært bye bye til førerkortet på laaang tid. Å kjøre for sakte er det som får folk til å kjøre aggressivt.

 

:thumbup:

8021017[/snapback]

Blir du sjokkert hvis jeg primært tenkte meg tørr, bar veg? Det er jo klart at man må avpasse farten etter forholdene, men det var uannsett ikke poenget. Poenget er at enkelte tror at høyere fart automatisk betyr mer fare. Dette blir feil å si siden det er rimelig utbredt viten at køkjøring er noe langt fra alle takler, spesielt hvis det er sommer og varmt. Det er skremmende å se hvor lite avstand enkelte holder til bilen foran, hvis disse kjører forbi bilen de ligger bak og holder noe høyre fart vil de ganske garantert utgjøre mindre fare enn om de hele tiden skal ligge bak en bil og irritere seg.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
At go-cart ikke gir kick må være noe av det mest komiske jeg har hørt på en stund. Mulig det bare er meg, men 50km/h er mer enn fort nok når du sitter et par cm over bakken. Mye mer fartsfølelse enn å ha 140km/h på Rudskogen iallfall ...

8020588[/snapback]

 

Er det det mest komiske du har hørt? For deg er det kanskje det. Gocart gir kick de første gangene du kjører, men etterhvert blir det litt kjedelig. Alt handler om å tøye grenser. Har du kjørt i 50 km/t noen få cm over bakken nok ganger, vil man etterhvert ønske den gikk i 65 km/t osv..

8021017[/snapback]

... og du tror det er noe anderledes med å kjøre på bane?

 

Vel, det finnes, tro det eller ei, verre ting enn å råkjøre. I tillegg er det ikke bare så enkelt som at høyere fart er farligere. Hvis vedkommende ikke takler kø kan det være bedre at vedkommende kjører forbi og holder sitt eget tempo (såfremt dette ikke er idiotisk høyt, men type 10-20km/h over grensen på motorveg f.eks) enn at h*n blir stående i kø og bare blir irritert. Det er tre ting som virkelig er ille i trafikken, aggressiv kjøring (ikke det samme som råkjøring), kjøring i påvirket tilstand og kjøring når man ikke er uthvilt. Disse tre er etter min mening betydlig farligere enn høy fart (dog ikke ekstrem fart som dobbling av farten).

8020666[/snapback]

 

 

Der er jeg helt enig! Var vitne til en utrolig farlig forbikjøring senest i går. Det skjedde i en 60- sone, der det lå en bil i 40. Det snødde og var utrolig glatt, men alikevel ikke så glatt at 40 var en passe fart. Bilen foran meg la seg ut til siden og kjørte forbi 4 biler! det var bla. gjennom et kryss, og det var dobbel, gul, heltrukket linje hele veien. Skulle ønske purken hadde sett det. Det hadde vært bye bye til førerkortet på laaang tid. Å kjøre for sakte er det som får folk til å kjøre aggressivt.

 

:thumbup:

8021017[/snapback]

Blir du sjokkert hvis jeg primært tenkte meg tørr, bar veg? Det er jo klart at man må avpasse farten etter forholdene, men det var uannsett ikke poenget. Poenget er at enkelte tror at høyere fart automatisk betyr mer fare. Dette blir feil å si siden det er rimelig utbredt viten at køkjøring er noe langt fra alle takler, spesielt hvis det er sommer og varmt. Det er skremmende å se hvor lite avstand enkelte holder til bilen foran, hvis disse kjører forbi bilen de ligger bak og holder noe høyre fart vil de ganske garantert utgjøre mindre fare enn om de hele tiden skal ligge bak en bil og irritere seg.

8023270[/snapback]

 

 

Ja, jeg fikk med meg det poenget, og det er det jeg er helt enig i :p

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

D verste som finns i trafikken må være forsvaret!

bor like ved Bardufoss, og er vokst opp med forsvaret like rundt hjørnet.

 

Kjører selv lastebil rundt i midt-troms, alle kjøretøyer fra forsvaret er livsfarlige! Uerfarne sjåfører som ikke vet hva vinterføre er!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Arg, blir så irritert på måten folk slenger fra seg bilene sine på i trondheim sentrum. Kjørte E6 gjennom sentrum, og på veien er det sikkert 5-6 personbiler og en varebil som står "parkert" med nødblinken på. Virker som om enkelte tror nødblink vil si at man kan stå hvor som helst.

For ikke snakke om at de faktisk parkerer midt på E6, men det skaper masse trafikkfarlige situasjoner når folk må foreta felbytter i hytt og pine, og nærmest kjøre slalom mellom parkerte biler. Det skulle f#@¤ meg ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Virker som om enkelte tror nødblink vil si at man kan stå hvor som helst.

8135551[/snapback]

Er det ikke sånn at man har lov til å "parkere"/stoppe hvor som helst når man har nødblinken på? Altså når man har en nødsituasjon.

 

Men merk at nødblinken KUN skal brukes når man har en ekte nødsituasjon. Da tenker jeg ikke på folk som er i "nød" etter å skaffe seg en morrakaffe, levere en ekspresspakke eller lignende. Når folk er i nød er man vel også pliktig å hjelpe om man kan i følge veitrafikkloven. Det frister av og til å stille seg opp ved bilen, vente på eieren og spørre hva som er problemet/nødsituasjonen når han kommer tilbake.

 

Er det noen som vet hva strafferammen er for falske nødanrop? (med nødblinken)

Lenke til kommentar

selvfølgelig vil nødblink + et faktisk nødstilfelle være "gyldig parkering", da man gjerne ikke kan noe for hvor motoren stopper eller lignende.

 

Men når det er snakk om folk som stopper midt i veien, setter på nødblinken, gjør et ærende i banken og så stikker ut til bilen og kjører videre, da er det feilbruk altså. sånne folk tror vel de er hevet over å måtte parkere på oppmerkede plasser og faktisk både gå et lite stykke fra der du parkerte og betale for å måtte stå der sånn som oss andre dødelige.

 

Varebilene har jeg faktisk litt forståelse for, da de tross alt er nødt til å foreta leveringer, gjerne pallevis, og ikke har noe annet sted å gjøre det pga knotete veinett i sentrum.

 

Men som du sa, hadde vært "artig" å stille seg opp ved siden av et par av disse bilene og høre med eieren hva nødstilfellet er ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...