Snylter Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hva slags tilsvar fikk du av ambulansepersonellet? Det virket ikke som de forstod greia, men de slo i det minste ned på park. Dette er jo standard oppførsel av f.eks. drosjer. Ja, drosjer er gjennomgående elendige på å følge regler for lysbruk. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 At folk klarer å bruke blinklys her når de skal ut på hovedveien. Det er bare èn vei å kjøre for faen! Lenke til kommentar
Populært innlegg Sheldon C Skrevet 25. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. november 2013 At folk klarer å bruke blinklys her når de skal ut på hovedveien. Det er bare èn vei å kjøre for faen! Så lenge de ikke blinker her på bekostning av andre situasjoner der det er påkrevd å blinke...så klarer jeg ikke å se på dette som et irritasjonsmoment. 12 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Vel, kanskje det bare er jeg som er lett irritabel disse tider, men likevel, strengt tatt er det ikke nødvendig å blinke der, er bare en retning å kjøre som skiltet antyder. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er ikke nødvendig, men hindrer det deg? Dette er trafikalsk klagemur, men jøye meg. Kanskje blinkingen for noen går automatisk, som den skal. Dermed slipper man å kaste bort hjernekapasitet på å vurdere om man skal blinke eller ikke. 5 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Min tidligere kjørelærer sa alltid: blink heller for mye enn for lite. Jeg har selv mange ganger blinket på steder der det er, om ikke påbudt, så i alle fall rimelig opplagt hvor man skal. Det er jo ikke noe som skaper en trafikkfarlig situasjon. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 25. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. november 2013 At folk klarer å bruke blinklys her når de skal ut på hovedveien. Det er bare èn vei å kjøre. What? De bruker det ikke feil og de bruker det faktisk. For en rar ting å klage på. 12 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Men herregud så pirkete dere er da! Vet det ikke er feil, mener bare det strengt tatt ikke er nødvendig! Denne tråden er trafikalsk klagemur, burde da gå an å klage på småting uten å gjøre stort ut av det. Er fristet til å slette hele innlegget. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 At folk klarer å bruke blinklys her når de skal ut på hovedveien. Det er bare èn vei å kjøre for faen! La idiotene bruke opp blinkene sine, det er bare de selv det går ut over. Dette forutsetter selvsagt at de blinker til høyre....blinker de til venstre er det i alle høyeste grad grunn til bekymring 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg ser ikke helt problemet. Overinformering er på langt nær så stort problem som underinformering av andre bilister om hvor man har tenkt seg. Dessuten er det en god vane å ha bruke blinkelysene på autopilot når man skal svinge. Mye bedre enn å måtte tenke aktivt over det for å blinke, og dermed glemme det av og til. 8 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Helt greit å bruke blinklys for å vise at du har fått med deg trafikkflyten og ikke har tenkt deg til venstre, selv om det ikke er lov. Og rutine, som Simen påpeker, er undervurdert. Endret 25. november 2013 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Bedre at det er en vanesak og bruker det mer enn nødvendig (ref. bilde), enn at du bruker blinklyset ny og ned uansett hvilken situasjon du er i. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 <3 folk som absolutt skal krysse veien npr jeg rygger. Gjerne smette ut mellom biler og smau slik at jeg ikke har sjans til å se dem. Aller helst i mørke klær uten refleks. Kjekt de har tro på evnene mine som sjåfør men... 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Vel, kanskje det bare er jeg som er lett irritabel disse tider, men likevel, strengt tatt er det ikke nødvendig å blinke der, er bare en retning å kjøre som skiltet antyder. Hva så? Å nei å nei, noen gir deg mer informasjon enn du strengt tatt trenger, så ille...... AtW 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hva så? Å nei å nei, noen gir deg mer informasjon enn du strengt tatt trenger, så ille...... AtW Tydeligvis ikke bare Myst som er lett irritabel i disse tider Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 I dag vil jeg egentlig bare klage på meg selv... For noen uker siden kjørte jeg hjem fra Lerkendal, og lå bak en annen bil i fin flyt, ingen trafikk på veien. Det er 90 omtrent hele veien, bortsett fra tunellene. Helltunellen nord for Trondheim har gjennomsnittsmåling, og jeg bruker å være forsiktig. Den her dagen gikk alt på autopilot, for det var så fin flyt. Jeg ble målt til 88 i 80 i tunellen. Dumme, dumme meg. Ekstremt unødvendig å kaste bort 1600,- på den måten! 1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 I dag vil jeg egentlig bare klage på meg selv... For noen uker siden kjørte jeg hjem fra Lerkendal, og lå bak en annen bil i fin flyt, ingen trafikk på veien. Det er 90 omtrent hele veien, bortsett fra tunellene. Helltunellen nord for Trondheim har gjennomsnittsmåling, og jeg bruker å være forsiktig. Den her dagen gikk alt på autopilot, for det var så fin flyt. Jeg ble målt til 88 i 80 i tunellen. Dumme, dumme meg. Ekstremt unødvendig å kaste bort 1600,- på den måten! Uff, det er sure penger. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Tydeligvis ikke bare Myst som er lett irritabel i disse tider Hvem sikter du til? AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hvem sikter du til? AtW Jeg sikter til deg Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Du var virkelig interessert i å samarbeide ute i trafikken du som ga gass for å tette luken jeg så åpenbart ga signal for at jeg skulle inn i. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå