Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når han kom i så stor fart, så kikka jeg på han for å klare å avgjøre om han så meg og om jeg måtte stoppe midt i rundkjøringa eller ikke, men fører kikket ikke inn i rundkjøringa i det hele tatt. La merke til at han hadde bart.

Jeg lurer nemlig på om enkelte slike har sett deg, men driter i det. De regner vel med at du vil stoppe siden skadefordelingen er rimelig avgjort og åpenbar.

Lenke til kommentar

Jeg bare elsker folk som ikke forstår at jeg må lukeparkere når vi kjører på en smal gate med parkerte biler på ene sida. Jeg blinker meg inn i en åpen luke, kjører forbi den og setter bilen i revers. Bilen bak kjører helt opp i meg og bare står der. Så begynner jeg å rygge, og da forstår bilen bak hintet og stresser med å rygge. Og han holder kjørelysene på. Takk skal du faen meg ha.

Edit: Siden det tydeligvis ikke kom helt klart frem: Jeg er sur på at bilen bak ikke slo av nærlysene sine etter han hadde rygget seg bak for å gi plass til at jeg kunne lukeparkere. Det er heller ikke første gang det skjer meg at folk midt på natta ikke tenker over at deres lys reduserer andre biler sin evne til å se hva de holder på med.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ka faen mener du? Skal man slå av lys fordi man rygger...eventuelt sette på parklys?

Når han står bak meg hadde det vært greit om han slo av lysene slik at jeg kan bruke speilene mine, ja. For all del, det går helt fint uten, men det hadde jo vært en hyggelig gest?

(Jeg pleier slå av lys og sånt bare jeg stopper og skal slippe folk forbi osv på trange steder...)

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skru av kjørelysene hvis man møter på noen som skal rygge ja, uansett om man står foran eller bak de. Har faktisk ved et par anledninger gått ut av bilen for å be motparten om å skru av lysene (enten regnet voldsomt eller vært is på bakken) for jeg så absolutt ingenting! Står de foran så får man jo lysene midt i øyet så man ikke ser noe, og står de bak deg så lyser de opp speilene dine så de er absolutt ubrukelig...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er aldri farlig å slå av lysene et øyeblikk nei, heller tvert imot. Bor litt uti periferien selv, og vi har en ganske smal vei hit. Møter man større kjøretøy i mørket her er det kun en ting å gjøre - kjøre ut, stoppe, og slå ned til parklys slik at motgående faktisk ser hvor den kjører. Da snakker vi autovern på ene sida og fjellskjæring på andre sida gjerne, da er det greit å sette sikkerheten høyt. Dårlig plass, rett og slett.

Tror dessverre det er mange som ikke tenker på at nærlys faktisk hindrer sikt forbi bilen i slike situasjoner, det er verdt å vurdere å slå av innimellom for å hjelpe..

Endret av jonlem
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når han står bak meg hadde det vært greit om han slo av lysene slik at jeg kan bruke speilene mine, ja. For all del, det går helt fint uten, men det hadde jo vært en hyggelig gest?

Dette er helt nytt for meg, at en bil bak med nærlys gjør det vanskelig å bruke speil. Har aldri falt meg inn og hørte ikke et ord om dette på kjøreskolen.

"Så begynner jeg å rygge, og da forstår bilen bak hintet og stresser med å rygge. Og han holder kjørelysene på. Takk skal du faen meg ha."

Bilen bak rygger for at du skal kunne rygge inn i parkeringslomme. Vedkommende unnlater å skru av lysene sine.

Du stiller faen meg strenge krav til dine medtrafikanter!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er helt nytt for meg, at en bil bak med nærlys gjør det vanskelig å bruke speil. Har aldri falt meg inn og hørte ikke et ord om dette på kjøreskolen.

"Så begynner jeg å rygge, og da forstår bilen bak hintet og stresser med å rygge. Og han holder kjørelysene på. Takk skal du faen meg ha."

Bilen bak rygger for at du skal kunne rygge inn i parkeringslomme. Vedkommende unnlater å skru av lysene sine.

Du stiller faen meg strenge krav til dine medtrafikanter!!!

Det er mørkt. Det er en trang gate tettparkert med biler og ca 2,4m fri kjørebane og høye murer på begge kanter. Det snør.

Om ikke du har opplevd at nærlys rett inn i speilene dine hindre sikten din når du skal gjøre noe i en slik situasjon vet jeg ikke helt hva jeg skal si.

Og jeg stiller ikke høye krav. Jeg stiller akkurat de samme kravene til andre jeg stiller til meg selv, og en del av det er å vise hensyn til andre bilister på veien. Det inkluderer å tenke over at dine lys kan være til irritasjon eller hinder for andre.

Jeg slår av lysene i alle situasjoner hvor det kan tenkes at de er forstyrrende. Det er også to andre debattanter her som ikke finner det noe merkelig. Så ja, hva skal jeg si?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skrur gjerne av lysene når jeg selv rygger også, det gjør faktisk at det er mindre distraksjoner å ta hensyn til under rygging.

Generelt er det alt for få bilister som forstår hva parklys er til for, folk bruker det jo ikke under stans langs veien en gang..

Så sent som i går pratet jeg til ambulansepersonell som stod parkert på venstresiden av veien med nærlys på.

Til alt overmål var det et fotgjengerfelt rett foran bilen.. Slettes ikke greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skrur gjerne av lysene når jeg selv rygger også, det gjør faktisk at det er mindre distraksjoner å ta hensyn til under rygging.

Generelt er det alt for få bilister som forstår hva parklys er til for, folk bruker det jo ikke under stans langs veien en gang..

Så sent som i går pratet jeg til ambulansepersonell som stod parkert på venstresiden av veien med nærlys på.

Til alt overmål var det et fotgjengerfelt rett foran bilen.. Slettes ikke greit.

Dette er jo standard oppførsel av f.eks. drosjer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...