Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis sjåføren bak ligger så tett at jeg føler meg utrygg gjør jeg følgende:
Jeg pleier å blinke 2 ganger med bremselyset første og andre gang han ligger for tett. Den tredje bremser jeg ned 20 km/t under fartsgrensa og ligger der i 5-10 sek før jeg gir gass og legger meg i fartsgrensen igjen. Hvis dette ikke hjelper, så provoserer jeg sjåføren til å kjøre forbi.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg pleier å blinke 2 ganger med bremselyset første og andre gang han ligger for tett. Den tredje bremser jeg ned 20 km/t under fartsgrensa og ligger der i 5-10 sek før jeg gir gass og legger meg i fartsgrensen igjen. Hvis dette ikke hjelper, så provoserer jeg sjåføren til å kjøre forbi.

Ganske effektivt å sette på nødblinkene, de fleste rævkjørere trekker seg tilbake da.

Lenke til kommentar

Gjør det samme og gjør dette for min egen sikkerhet.

Lenke til kommentar

Når folk bruker ytterste felt i rundkjøringa, og fortsetter videre i den.

Hehe, moro at du skulle skrive nett det no, for eg kom inn hit for å skrive følgjande:

Folk som brukar inste felt i rundkøyringa, og køyrer vidare rett fram (når eg ligg ytst og skal rett fram sjølv). Eigenleg tenkte eg meir å syte på lokale køyrevanar. Det er heilt umogeleg for oss som ikkje er vane med å køyre der å veta at "alle" ligg inst når dei skal rett fram. For det å ligge ytst på ein eller annan måte har blitt til "eg skal til høgre" akkurat ved rundkøyringa etter avkøyringa til Universitet(ssjukehus)et ... :wallbash:

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

Sitter i kø på vei ut av Oslo, stillestående per nå. Men altså..hva er greia med å tute? Vi står jo stille!

Jeg tror greia rett og slett er at man endelig får mulighet til å tute litt. Det har jo overhodet ingen praktisk hensikt, men det er godt å få tuta fra seg litt. Jeg tuter av og til når jeg kjører på øde strekninger og det ikke er noen biler eller hus i nærheten bare sånn for moro skyld.

Lenke til kommentar

Jeg tror greia rett og slett er at man endelig får mulighet til å tute litt. Det har jo overhodet ingen praktisk hensikt, men det er godt å få tuta fra seg litt. Jeg tuter av og til når jeg kjører på øde strekninger og det ikke er noen biler eller hus i nærheten bare sånn for moro skyld.

Tror heller det henger sammen med egoisme og manglende folkeskikk. Slik tuting sammenligner jeg med en unge som skriker når den ikke får viljen sin

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tuter av og til når jeg kjører på øde strekninger og det ikke er noen biler eller hus i nærheten bare sånn for moro skyld.

Slik tuting sammenligner jeg med en unge som skriker når den ikke får viljen sin

Jeg har en annen oppfatning. Jeg tuter også på denne måten av og til, men det er av samme grunn som når du går alene i skogen og får lyst til å brøle. Det kan ha noe med testosteron å gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...