nomore Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Så sjåførene har ikke ansvar for valgene de tar bak rattet? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Så sjåførene har ikke ansvar for valgene de tar bak rattet? Kan du gjengi grunnlaget for spørsmålet, jeg har falt ut av hva dere startet med. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Kommentaren min var rettet til påstanden i innlegget rett før, på forrige side. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Kommentaren min var rettet til påstanden i innlegget rett før, på forrige side. http://www.dagbladet.no/2013/10/31/nyheter/innenriks/trafikk/bil_og_trafikk/30088637/ Noe sier meg at det ikke er sjåførene det er noe feil med, men selskapene de jobber for. Så sjåførene har ikke ansvar for valgene de tar bak rattet? Kanskje det er dette han sikter til: "Overfor nettstedet har Skandeka lagt seg flat, og beklaget det intrufne. De lover å ta tak i denne kjørestilen som de ikke vil se mer av, og heller ikke visste at fantes, ifølge Anlegg&Transport." Sjåførene har absolutt ansvaret for valgene de står bak. Endret 1. november 2013 av dbass 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Det kom ikke akkurat så godt frem i den ene kommentaren, eller? Uansett er det absolutt noe feil med kunnskapen og opplæringen til sjåførene når de tar slike valg bak rattet. Uavhengig om det OGSÅ er noe galt hos arbeidsgiveren. 1 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Så sjåførene har ikke ansvar for valgene de tar bak rattet? Det var ikke det jeg skrev. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Da har eg misforstått, men du skriver i det minste "Noe sier meg at det ikke er sjåførene det er noe feil med, men selskapene de jobber for." Eg tolker det dithen at det er selskapene det er noe feil med, IKKE sjåførene. Ut fra videoen så var det sjåførene som kjørte, ikke selskapene. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg dementerte ikke at ansvaret ikke ligger hos sjåførene. Jeg poengterte heller at selskapene stiller urimelige krav til sjåførene - med trusler om omsigelse e.l. - hvis de ikke etterkommes. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg dementerte ikke at ansvaret ikke ligger hos sjåførene. Jeg poengterte heller at selskapene stiller urimelige krav til sjåførene - med trusler om omsigelse e.l. - hvis de ikke etterkommes. Dette stemmer ofte. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) http://www.dinepenger.no/regler/tones-68-p-billett-var-ikke-kvalifisert-synlig-fikk-bot/22600449 Da Tone Melvar (68) kom ut fra kjøpesenteret og møtte parkeringsvakten ved bilen, pekte hun på den gyldige billetten som lå i frontruten. Da fikk hun bot. Det er 988 kommentarer der nå. Endret 1. november 2013 av Jason Something Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Håper hun lærte hvor hun skal legge parkeringslappen fremover ihvertfall. Men dette var meget unødvendig gjort av parkeringsvakten. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å sove om nettene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Parkeringsvakter burde egentlig ha plikt å gå bort til vindu å ta en kikk før de begynner å skrive bot, synes jeg. (som en kommentar nevner, -de går jo alikevel bort for å legge boten under viskeren) 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Parkeringsvakter burde egentlig ha plikt å gå bort til vindu å ta en kikk før de begynner å skrive bot, synes jeg. (som en kommentar nevner, -de går jo alikevel bort for å legge boten under viskeren) Joda, men du kan ikke forlange at de skal gå bort til bilen før boten er skrevet ut. Og når boten først er printet ut så har ikke de stakkars vaktene anledning til å kansellere den. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Joda, men du kan ikke forlange at de skal gå bort til bilen før boten er skrevet ut. Hvorfor ikke? Er det urimelig å forlange at de de beveger seg tre-fire skritt? På høy tid myndighetene kommer på banen og kikker denne mafia-virksomheten etter i sømmene. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) På høy tid myndighetene kommer på banen og kikker denne mafia-virksomheten etter i sømmene. Ikke nubbsjans. Her er det snakk om privat næringsliv, innovasjon og verdiskapning. De henter jo praktisk talt penger ut av løse lufta! 'What's not to love' for en næringsminister fra H? edit. Ikke for å gjøre dette til en politisk diskusjon ... Her er det nok liten forskjell på høyre- og venstresiden. Endret 1. november 2013 av nebrewfoz 1 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Tar alltid bilder når jeg gir bøter. Har forresten ofte sett parkeriglappen liggende på gulvet eller setet inni bilen, noen legger den også opp ned. De får ikke bot av meg, men det kan ikke forventes at en parkeringsvakt skal sjekke så nøye. Lappen skal ligge lett synlig. Hvorfor har folk forresten en slik holder i ruta hvis de ikke gidder å bruke den? Leste noen kommentarer og ser folk reagere på at det skrives bot for fort? Mangel på kunnskap. Det er basic på større parkeringsplasser å skrive ned alle som ikke har lapp på en liste så man kan gi dem bot når man går tilbake den veien. Altså fra en side av parkeringsplassen til den andre. Man kan ikke ha full oversikt i det kaoset, så derfor gjør man slik. (Eller vertfall jeg) Da vil alle ha 10-15 min på å hente seg en lapp. Selv om jeg står ved bilen din å skriver betyr det ikke at du får bot 1 Lenke til kommentar
Guinan Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Håper hun lærte hvor hun skal legge parkeringslappen fremover ihvertfall. Men dette var meget unødvendig gjort av parkeringsvakten. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å sove om nettene. "Han" ikke klarer å sove. Ikke "de". Dette var nok et ekstremtilfelle som ikke ville gitt bot i 999 av 1000 tilfeller. Men veldig merkelig at ikke Q-park slettet den etter å ha forhørt seg med p-vakten. Kanskje han løy om situasjonen og ikke nevnte at damen kom og viste billetten? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 "Han" ikke klarer å sove. Ikke "de". Dette var nok et ekstremtilfelle som ikke ville gitt bot i 999 av 1000 tilfeller. Men veldig merkelig at ikke Q-park slettet den etter å ha forhørt seg med p-vakten. Kanskje han løy om situasjonen og ikke nevnte at damen kom og viste billetten? Men det er helt sikkert flere enn en parkeringsvakt som er vanskelige. Det var selvsagt ikke meningen å dømme alle parkeringsvakter altså. Det er nå flere advokater som vil hjelpe hun uheldige bileieren videre og nå. Blir spennende å se hvordan det vil ende til slutt. Om hun blir frikjent, så vil dette gi alle billister en bedre rettighet. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Folk som så absolutt skal ligge rett oppi ræva på de foran, uansett hva i alle situasjoner. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 oppi ræva på de foran, uansett hva i alle situasjoner. Ingen vet hva "i ræva på de foran" egentlig betyr før de har stått i kiosk-kø i nudistleir Men ja, irriterende. Et gammelt tips er å dra pent i håndbrekket, da får de seg en overraskelse. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå