Sexylubb1 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Akkurat det jeg mener. I Oslo gjør alle det, men der er også trafikken tett som bare det store deler av dagen. Her i Østfold er det sjelden man MÅ rett inn foran en annen bil. Tror det er mye sløvhet og folk generelt tenker ikke på konsekvensene dersom noe skulle skje akkurat idet de legger seg inn. Dessuten er jo bil et fremkomstmiddel så steinsprut må man bare regne med. Så lenge de ikke får det selv... Var en idiot som kjørte med henger i godt over 90 som la seg inn rett foran meg engang (han kjørte forbi meg rett før en avkjørsel og måtte gasse på for å ikke kjøre forbi den!). Hengeren var full av grus, ikke sikra og den var ikke særlig stabil i den farta. Glad jeg kjørte lastebilen og ikke privatbilen da ja. Stort fint hull i ruta fortsatt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Får si som dere ignorant alltid sier til meg: det skal være plass til å kjøre inn foran deg! Ikke vis innkjøreren har vikeplikt. Som er saken på alle motorveier og hovedveier. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Mopeder og enkelte motorsyklister som buser forbi i rushtrafikken, kjører sikk-sakk i køen og snitter sidespeilene på bilen. Ren og skjær flaks at det ikke går galt... Er det flaks? Jeg ser stadig folk påstå at det er flaks at såkalt "lanesplitting" ikke går galt, dvs å kjøre imellom feltene. Men hvor mange ulykker skjer det med dette i året i norge? AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Så mange? Når kom denne statistikken ut? http://www.mynewsdesk.com/no/if-skadeforsikring/pressreleases/8-av-10-stikker-fra-parkeringsskader-372197 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Mopeder og enkelte motorsyklister som buser forbi i rushtrafikken, kjører sikk-sakk i køen og snitter sidespeilene på bilen. Ren og skjær flaks at det ikke går galt... Dette kan jo oppsummeres veldig enkelt.. Du er tydeligvis en relativt lite fleksibel fyr i trafikken, og i tillegg irriterer du deg over dine likemenn. Hva gjelder lanesplitting er dette positivt også for meg som bilist, og jeg forsøker så godt jeg kan å gi de best mulig plass. Akkurat som jeg forsøker å ikke irritere meg over andre trafikanter. Det eneste jeg har et virkelig problem med er sinker, hadde en heftig forbikjøring av en sånn en i går.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Selv syns jeg motorsyklister er flinke på dette. Mange bruker godt synlig bekledning i tillegg til blinklys. De fleste kombinerer dette også med lav fart, og da er det lavrisiko etter min mening. Prøver også gi så mye plass som mulig i slike situasjoner. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Dette kan jo oppsummeres veldig enkelt.. Du er tydeligvis en relativt lite fleksibel fyr i trafikken, og i tillegg irriterer du deg over dine likemenn. Hva gjelder lanesplitting er dette positivt også for meg som bilist, og jeg forsøker så godt jeg kan å gi de best mulig plass. Akkurat som jeg forsøker å ikke irritere meg over andre trafikanter. Det eneste jeg har et virkelig problem med er sinker, hadde en heftig forbikjøring av en sånn en i går.. Det å kalle meg lite fleksibel er nok så langt i fra sannheten man kommer. Jeg prøver å gjøre mitt aller beste for at trafikken rundt meg skal så knirkefritt som mulig. Jeg vet jo at det kommer mopeder/motorsyklister forbi i køer, men det er ikke alltid bilen ved siden av tenker på det. De som kjører forsiktig og pent forbi har jeg ingenting i mot, men man har alltid de som kjører sikk-sakk i 30+ km/t. Det kaller jeg å leke med livet. Det hadde aldri jeg gjort i hvertfall. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Havnet bak et skikkelig kjøtthue av en sjåfør fra et bilbergingsfirma. Han hadde en Mercedes Sprinter på planet, denne var sikret med vinsjen, og med stropp på to hjul.. Da på hjulene nærmest vinsjen. Dette kunne vært katastrofalt i feil situasjon da forhjulene (som stod bakerst på bilen) ikke var sikret i det hele tatt.. Jeg har hatt kontakt med sjefen hans, men følte ikke at han tok det blodalvorlig akkurat. Bilde følger: Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 legg den ut på utrykningspolitiets sider på facebook, og hør hva de syntes. 2 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Gøyalt nå på kveldstid med biler bak meg som har nærlysa justert så høyt at jeg kan skru av fjernlysa og fremdeles føle meg trygg på veien foran. Brenn. 4 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 gamle folk som absolutt skal over veien når det kommer biler hester som går like seint blir avlivet *hint hint* Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Gamle folk som kjører er enda verre! Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Gamle folk som kjører er enda verre! Det finnes faktisk ungdommer som kjører som et reint helvete også da. Tankegangen deres er tydeligvis: "Jeg har hatt førerkortet i mindre enn seks måneder så jeg kan gjøre akkurat det jeg vil, og jeg kan drite i alle andre trafikanter, vanlige lover og regler gjelder ikke for meg." Endret 20. oktober 2013 av WeirdFace Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hvorfor i svarte granskauen er det så vanskelig å aksellere opp i motorveghastighet når man skal inn på en motorveg. Det er jo genialt å legge seg i 60 når det er 100km/t på vegen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg måtte bare erte opp en sånn 200SX-greie i dag. Ingen klagesak egentlig, men relativt artig. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg måtte bare erte opp en sånn 200SX-greie i dag. Ingen klagesak egentlig, men relativt artig. Hva er en 200SX og hvorfor måtte du erte den opp? Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det er en skraphaug. Måtte sikkert ertes opp fordi den ble kjørt av en sprengkåt råner 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hva er en 200SX og hvorfor måtte du erte den opp? 200SX er en trist riskoker som ofte kjøres av guttevalper med et testosteronnivå som er i ubalanse. Det er artig å erte opp sånne litt, og han lot seg lett erte opp også denne ungvalpen. 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Husker jeg kjørte fra fyren som hadde 200SX på skolen for en del år siden. Spesielt når han lå bak meg når vi var på vei ut på motorveien, hvor han ble borte i speilet, og jeg la meg i hundre, så tok det 4-5 sekunder før han kom flyvende forbi i sikkert 140. Forøvrig varte ikke bilen så lenge, da han hadde så veldig lyst til å ligge breit med bakhjulene i grøfta Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg finner det faktisk mer spennende å se på en snegle fremfor å yppe på en 200sx. Rett og slett fordi de havarerer om de girer opp i 4.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå