dbass Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Folk som ligger feil i rundkjøringer http://www.oblad.no/video?videoId=0CE150BB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Folk som ligger feil i rundkjøringer http://www.oblad.no/video?videoId=0CE150BB Tjensvollkrysset i Stavanger. SVÆR rundkjøring, to felt inne i den, og to felt inn i den fra to av fire armer (egentlig to fra alle, men fra to av armene er det for kollektivtrafikk). Feltene inni rundkjøringen var en gang tydelig merket, men er nå selvfølgelig nokså nedslitt. Vegvesenet har selvfølgelig ikke mer maling, ettersom all malingen har blitt brukt andre steder i Stavanger som "rundkjøringer" (de søler en svær malingsklatt, setter opp noen skilter, og klapper seg selv på skuldrene). Veldig mange kjører som om de aktivt ønsker å skade bilene sine her. Kommer du fra Bergensretningen, og skal rett frem i rundkjøringen, skal du ligge i ytre feltet, som normalt. Veldig mange peker bare bilen sin i den generelle retningen de skal i, og kjører, uten å se på hverken oppmerking eller trafikken rundt seg. Er du i ytre felt, følg rundkjøringens ytre omkrets!!! Jeg har mistet tellingen på førere (spesielt eldre mennesker som ikke aner hva disse sirkulære trafikkinstallasjonene er) som bare tar beine veien rett gjennom rundkjøringen, først i ytre felt, dermed 50% i indre felt midt i rundkjøringen, og så ut i ytre felt og ut av rundkjøringen. Hver gang jeg må kjøre i indre felt i denne rundkjøringen, sitter jeg klar til å bråbremse og tute, fordi jeg allerede vet at noen kommer til å forsøke å skade bilen min. Hvor jævla vanskelig er det å tenke litt? Endret 21. september 2013 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Ble nesten påkjørt av en ambulanse i dag. Jeg kommer ned mot en rundkjøring, blinker til venstre, ser meg for til venstre, sjekker til høyre og glir gjennom. Plutselig suser en ambulanse forbi foran snuten min, med blålys, men uten sirene. Jeg rakk verken å skvette eller bremse, men tenker at det der kunne blitt stygt, og jeg ser ikke bort ifra at jeg hadde fått skylda. Når utrykningskjøretøy kommer inn mot rundkjøring og har tenkt å bruke sin rett, må de da bruke sirene? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg ville tatt kontakt med sykehuset de tilhørte og rapportert om hendelsen. 2 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Ansvaret ligger på utrykningskjøretøyet når de kjører utrykning. Derfor skal de kjøre forsiktig over lyskryss når det er rødt, f.eks. Så du har ingenting å frykte. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg ville tatt kontakt med sykehuset de tilhørte og rapportert om hendelsen. Jeg innhentet jo ambulansen like etterpå, den blokkerte gaten jeg skulle gjennom så jeg måtte snu. Skulle bare knipset et bilde i samme slengen, men å ta av seg hansker og fiske etter mobiltelefonen var ikke det første jeg tenkte. Jeg tenkte mer "faen, jeg kommer for seint på jobb". Fikk et glimt av sjåføren i rundkjøringen, en veldig ung jente, så jeg ser ikke bort ifra at dette var opplæring. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Kjører de ikke rundt i biler markert opplæring når dette er tilfellet da? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Vanligvis, men ikke alltid. Ofte kjører de som læres opp veldig sakte og passivt. Ser lett forskjell på om det er en dreven utrykningssjåfør eller en under opplæring. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 De har ikke lov til å kjøre utrykning før de har utrykningslappen. Altså kan de ikke kjøre ambulansen på utrykningsoppdrag før de har denne.. Da kan de fortsatt være under opplæring som ambulansearbeider, men ikke som utrykningsfører. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 I går så var det en ambulanse i drammen som tok en helt drøy sving og nesten skapte en front kollisjon da den havnet i mitt felt. Den hadde verken lys eller sirener på men kjørte no jævli i det den tok inn fra en sidegate Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Du skulle henta den inn og dratt frem balltreet 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Vær så snill, ikke gjør dette til en tråd hvor vi poster fæle GIFer, vi har nok å klage over... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 I det krysset så har jeg sett så utrolig mange nesten ulykker. Bare pga bil A ikke vet at h*n har vikeplikt for bil B. Det som skjer er at etter rundkjøringen så gir de gass igjennom det krysset. Og er du bil B så bør du virkelig få øyekontakt med personen A før du våger å kjøre ut. 1 Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Folk som ligger feil i rundkjøringer http://www.oblad.no/video?videoId=0CE150BB Ah, kan vi ikke la denne sirkulere i reklamepausene på TV'en i noen måneder? Det er så mange som gjør dette feil, og jeg er overbevist om at det skyldes mangel på kunnskap i mange av tilfellene. Tror rett og slett det er folk som har på et eller annet vis klart oppkjøringen, uten å få med seg at det er 2 felt i en vanlig rundkjøring. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Ser jevnlig feil plassering i rundkjøringene her i distriktet. Har selv personlig blitt møtt med tuting og blinkende lys når jeg har passert personer som har plassert seg feil i rundkjøringer og de skulle ut samme veg som meg... Men når de kutter som som vist i klippet der burde de jo vite bedre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det hjelper utrolig mye å sette opp skilt foran rundkjøringen som viser hvilket felt man skal plassere seg i dersom man skal til høyre, rett frem, til venstre, osv. Mange rundkjøringer er ombygde veikryss, og det kan i mange tilfeller være hensiktsmessig at trafikken som skal rett fram legger seg inn mot midten. Setter man opp skilt, så både flyter trafikken bedre og det skapes mindre usikkerhet. (Ingen annen 'forskning' enn mine egne erfaringer.) 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Helt enig. Skilting, eventuelt piler og oppmerking i veibanen kan enkelt forbedre trafikkflyten betraktelig. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Var en syklist som syklet i meg da jeg gikk ut av bussen, og ut på et fortau. Må da være lov å tenke at det kommer folk ut døra på en buss når den stopper og tross alt åpner dørene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Var en syklist som syklet i meg da jeg gikk ut av bussen, og ut på et fortau. Må da være lov å tenke at det kommer folk ut døra på en buss når den stopper og tross alt åpner dørene. Nå ble jeg nysgjerrig, hvordan er reglene i ett sånn tilfelle? (forutsatt at syklisten sykler i gangfart) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå