Sexylubb1 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 er ikke det fordi lastebiler/store kjøretøy som oftest brukes til transport/jobb og at sjåførene må ta pause eller noe slikt? sjefene skal kunne sjekke om du har tatt pause eller kjørt over den bestemte arbeidstiden? var jo en artikkel for ikke så lenge siden om en søppelbilsjåfør eller noe lignende hvor de brukte det samme eller et lignende system for å sjekke om han jobbet eller ikke?! Sjefene til transportarbeidere så nok helst at hele denne boksen og kjøre og hviletidsregelverket forsvant. Men den eksisterer for å måle hvile og arbeidstid på vegne av myndighetene i fall de skulle få lyst til å kontrollere deg. Dette gjør den ved å måle fart og tid, noe som og kan brukes i forbindelse med f.eks. ulykker. I saken du omtaler var det nok et registreringsprogram for søppelkasser med GPS som ble benyttet til å ta de ansatte. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 http://www.ba.no/motormagasinet/article6873452.ece Det må vel nesten være greit. Kjører man for sakte, fortjener man deng, uansett grunn. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 http://www.ba.no/motormagasinet/article6873452.ece Det må vel nesten være greit. Kjører man for sakte, fortjener man deng, uansett grunn. Men kjørte han for sakte? Sikten var åpenbart så dårlig at fyren bak kjørte rett i han.... AtW 6 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Folk som bruker tåkelys som fjernlys i mørket og fjernlys+nærlys. Tåkelys gir deg ikke bedre sikt fremover. Det er en grunn til at tåkelys sitter såpass langt nede. Det gir litt bredde, men ikke noe fremover. Tåkelys sammen med nærlys kan være ekstremt blendende, så bruker du tåkelys som fjernlys, så får du faen meg se å slå det av når bil kommer i mot. 4 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Folk som bruker tåkelys som fjernlys i mørket og fjernlys+nærlys. Tåkelys gir deg ikke bedre sikt fremover. Det er en grunn til at tåkelys sitter såpass langt nede. Det gir litt bredde, men ikke noe fremover. Tåkelys sammen med nærlys kan være ekstremt blendende, så bruker du tåkelys som fjernlys, så får du faen meg se å slå det av når bil kommer i mot. Støttes. Nå begynner det å bli mørkt om kvelden her i nord, og kombinasjonen mørke, regnvåt asfalt og tåkelys gir meg lyst til å riste en del skrotinger temmelig kraftig. Møkkafolk! Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Tåkelys gir deg ikke bedre sikt fremover. Det er en grunn til at tåkelys sitter såpass langt nede. Det gir litt bredde, men ikke noe fremover. Kva er eigentleg vitsen med tåkeljos framme? Eg prøvde mine i tåka i dag tidleg, og det var mykje betre å berre bruke nærljos framfor tåkeljos. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 http://www.ba.no/motormagasinet/article6873452.ece Det må vel nesten være greit. Kjører man for sakte, fortjener man deng, uansett grunn. TityBoi? 4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Kva er eigentleg vitsen med tåkeljos framme? Det ser kult ut Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Det ser kult ut Tullball. 4 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Tåkelysene er rett og slett ment for at biler som kommer i mot skal se deg. Det er defor du også har tåkelys bak, så lysene forsterkes. Tåkelys gjør da veldig lite nytte hvis du ønsker sikt fremover, da de i tillegg sitter så langt nede på bilen. I tillegg gir tåkelys godt lys i bredden, som gjør det lettere for deg å se linjene og oppmerking i veien ved tåke og snø. Endret 20. september 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Vel, bilen min ser ganske mye fetere ut med tåke+park enn den gjør med nærlys. Fra skumringen begynner går jeg selvsagt over til nærlys. Bruk av tåkelys sammen nærlys i mørket reduserer sikten for både brukeren og alle haun måtte møte på sin vei.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har kjørt i så tett snødriv at det vat mye bedre å bruke tåkelysene fremfor kjørelysene. Da kunne jeg selvfølgelig ikke kjøre fortere enn gangfart. Så de er der av en grunn. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har kjørt i så tett snødriv at det vat mye bedre å bruke tåkelysene fremfor kjørelysene. Da kunne jeg selvfølgelig ikke kjøre fortere enn gangfart. Ditto, bare med parklys i stedet for kjørelys (bilen var ikke utstyrt med tåkelys). Ikke helt i henhold til regelen om påbudt kjørelys, men egen sikt ble i alle fall betydelig bedre enn med nærlys. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ca. hver andre eller tredje bil jeg møter på veien kjører med tåkelys og nærlys eller parklys. Var til og med en lokal råner som påsto i avisen at han måtte kjøre med tåkelys på, og grunnen til dette var at han hadde 40% redusert syn. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Haha, da bør man vurdere om man har noe på veien å gjøre. 6 Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ser for meg samtalen når UP stanser han UP: Kan du slå av tåkelysene? Svaksynt råner: Eg må bruke de pga. at eg har 40% redusert syn. UP: Åja, men da går det bra, ha fin tur videre! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ca. hver andre eller tredje bil jeg møter på veien kjører med tåkelys og nærlys eller parklys. Var til og med en lokal råner som påsto i avisen at han måtte kjøre med tåkelys på, og grunnen til dette var at han hadde 40% redusert syn. Link? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Mener å huske at dette var et leserinnlegg i papirutgaven for noen mnd siden, derfor kom det ikke på nettavis. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Folk som slenger seg ut på veien fordi bilen foran dem fikk plass irriterer. Jeg ligger og durer i behagelig lengde bak bilen foran i en 80-sone med to biler som ankommer sideveien og bremser ned for oss. Jeg ligger akkurat langt nok bak til at den første bilen tør bryte vikeplikten og kjøre ut mellom oss, og da ser bilen bak han muligheten og slenger seg utpå også, i en helvetes fart, som om han føler at han har enerett til å ligge bak bilen foran samme hva. Naturlig nok må jeg bremse kraftig ned for å unngå å treffe dem. Idiotikjøring. 2 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 http://www.ba.no/motormagasinet/article6873452.ece han skulle slått hardere men bra uansett Det må vel nesten være greit. Kjører man for sakte, fortjener man deng, uansett grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå