Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Tvert imot, eller kanskje.

Antar det var ironisk ment, men det er ikke helt uten meritter. I svært flate land har man kommet til at selv om det er mulig å bygge helt rett vei er det bedre å legge inn en sving hist og her for å holde førerne våkne.

 

Det å holde seg våken har mer med å unngå ensformighet enn farten i seg selv. Og å bruke høy fart for å unngå ensformighet fungerer bare så lenge veien er smal, samt fører til mange negative effekter med forhøyet risiko for en selv og andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar det var ironisk ment, men det er ikke helt uten meritter. I svært flate land har man kommet til at selv om det er mulig å bygge helt rett vei er det bedre å legge inn en sving hist og her for å holde førerne våkne.

 

Det å holde seg våken har mer med å unngå ensformighet enn farten i seg selv. Og å bruke høy fart for å unngå ensformighet fungerer bare så lenge veien er smal, samt fører til mange negative effekter med forhøyet risiko for en selv og andre.

Var ikke ironisk ment. Ja er enig i å sette inn svinger, men å ha 4 felts vei. Ha en liten svingete (2felts vei max) for å holde farten nede holder derfor ikke ulykkestallene nede. Det var pointe mitt, siden det var det han over meg hevda.

Lenke til kommentar

Skulle ønske flere brukte bilen som stedet de makser sub-en, (så lenge de ikke står utenfor hos meg, selvsagt), i stedet for å gjøre det i naboleiligheten meg.

helt enig. Personlig har jeg ike skikkelig anlegg hjemme av hensyn til min naboer. Hater når jeg skal sove så dundrer råne gutta forbi
Lenke til kommentar

(Bare se hvor mange farlige forbikjøringer det oppstår når man en dag har en litt eldre dame som kjører 20km/t under fartsgrensen forran deg.) Når man har noen sånne forranseg blir man enten utrolig trøtt og sliten eller veldig irritert og agresiv. I begge tilfeller er det ikke like trygt å kjøre da.

 

Velger heller å ta det rolig for å så kjøre forsvarlig forbi når det blir mulig. ;)

 

Og det er tryggere å kjøre 120 i 100 sona enn å ligge bak en bil i 50 i 70 sona.

HAHAHAHA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...