Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Er vel ikke så mye han får gjordt med det. Kjøre med parklys?

7234337[/snapback]

Man kan strengt tatt justere høyden på lysene for anledningen, men det er selvfølgelig litt tungvinnt å gjøre dette hver gang man skal ha av og på en henger.

 

Ellers så skjer jo det samme når man kjører over bakketopper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke så mye han får gjordt med det. Kjøre med parklys?

7234337[/snapback]

Man kan strengt tatt justere høyden på lysene for anledningen, men det er selvfølgelig litt tungvinnt å gjøre dette hver gang man skal ha av og på en henger.

 

Ellers så skjer jo det samme når man kjører over bakketopper.

7234980[/snapback]

Endel biler har faktisk en bryter som justerer lyktene slik at det er tilpasset bestemte mengder last eller personer i bilen.

 

Ellers blir jeg stadig imponert over hvor dumme fotgjengere klarer å være. Hvor får man det fra at det å kle seg svart og gå ut i mørket uten refleks er spesielt genialt? Slike fortjener etter min mening å bli påkjørt.

Lenke til kommentar

Må nesten klage litt over folk som absolutt må knote til hele trafikkbildet bare for å få en "god" parkeringsplass.

 

Var og handlet i dag (på den søndagsåpne bunnprisen ved "rundkjøringen/bakklandet" i trondheim. Som vanlig er det masse folk som kjører dit og handler, så jeg kjører litt nedover gaten, hvor det er mange ledige plasser, kanskje 40 meter fra butikken. kommer tilbake etter å ha handlet, og da er det noen tullinger som driver på med å snu og rygge og herje på, for å presse bilen inn i en liten luke rett foran butikken, som ikke er ment for parkering engang. så jeg og flere andre må da kjøre forbi han når det ikke komme biler imot. Gav han et olmt blikk når jeg kjørte forbi, men tror ikke han så det.

 

Skjønner bare ikke hvorfor folk gidder å stresse så jævlig, samtidig som de lager masse stress for oss andre trafikanter, bare for å slippe å gå i 15 sekunder ekstra fra bilen til butikken. Hadde det høljregnet kunne jeg sett et lite poeng, men i dag var det opplett da dette skjedde. Tullinger.

Lenke til kommentar

Dette blir ikke bare trafikalsk, men.

 

Jeg sitter ofte på bussen

Busstoppet der jeg bor er en endeholdeplass.

 

Jeg hater bussjåfører som:

 

-Lusekjører og kjører under fartsgrensen av en eller annen grunn, selv om han ligger 5 minutter etter ruta. (Også at de kjører sakte mens de er før ruta, isteden for å vente litt lenger på hver holdeplass)

-Sitter og fikler med den boksen sin og velger rute, nekter å åpne døra, og lar oss passasjerene stå ute i kulda og regnet...

-Prater masse med passasjerer som han kjenner eller diskuterer pris med, og står lenge på en holdeplass slik at han blir forsinka...

-Somler masse når han skal bytte sjåfør med en annen (når han ligger etter)

-Ikke følger med når noen har trykka på knappen og kjører forbi holdeplasser.

-Kjører før han skal og ikke venter på korresponderende busser.

-Absolutt skal ta månedskortet ditt og sjekke kundenummer, dato, bilde, osv. om det stemmer.

-Ikke er hyggelig tilbake når jeg er det.

-Ikke slipper deg på når du har glemt månedskortet (er det ikke mitt problem om det blir kontroll)

-Ikke stopper for folk som løper for å rekke bussen.

-Ikke kjører etter ruteplanen (Der jeg bor kjører det samme rutenummeret til to forskjellige steder av dalen hver halvtime) Flere ganger hvor jeg har måtte si: Men ruteplanen sier jo at... -Åja det var det visst! ...??

-Tar høyere pris en det som er riktig og nekter å gi seg.

-Nekter å ta i mot overgangsbilletter selv om de skal virke.

 

Jeg hater biler som:

-Ikke blinker i rundkjøringer og ved feltskifte.

-Ligger rett bak deg når du faktisk kjører 20 over grensa.

-Kjører med fjernlys rett bak deg.

-Folk som ikke skjønner at jeg ikke kjører fort fram til et rødt lys og bråstopper før streken isteden for å bare kjøre rolig mens jeg venter på grønt.

-Folk som prøver å kjøre forbi meg i venstre felt i rundkjøringen når vi begge kom bakfra og skal rett fram i r.kjøringen. (Jeg legger meg i høyre felt jf. reglene)

-Nekter å la deg kjøre forbi (de gir på om du prøver)

-kjører feil vei i parkeringshus (kjører mot pila)

-bruker 2 parkeringsplasser

-kjører inn der det er innkjøring forbudt og det blir vanskelig for de som skal ut (parkeringsplasser o.l.)

-ikke overholder vikeplikten (kaster seg ut foran deg)

-somler i lyskryss (oisann vart det grønt no gitt)

 

Jeg hater også:

-Folk på rulleski og sykler midt i veien. (Bruk gangveien)

-Foreldre som ikke passer på småungene sine.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

-Ikke slipper deg på når du har glemt månedskortet (er det ikke mitt problem om det blir kontroll)

-Ikke stopper for folk som løper for å rekke bussen.

 

Og hvor mange ganger er det kontroll? Har aldri vært på en kontroll i en buss, tar buss hver dag. Folk må selv klare å møte tidsnok til bussen, alltid så pokkers kjipt når bussen er sen, så sitter jeg i bussen og venter til den skal kjøre, fordi jeg blir sen, så kommer det 5-6 drittunger som vil på bussen og han venter faktisk...

Lenke til kommentar
-Ikke slipper deg på når du har glemt månedskortet (er det ikke mitt problem om det blir kontroll)

-Ikke stopper for folk som løper for å rekke bussen.

 

Og hvor mange ganger er det kontroll? Har aldri vært på en kontroll i en buss, tar buss hver dag. Folk må selv klare å møte tidsnok til bussen, alltid så pokkers kjipt når bussen er sen, så sitter jeg i bussen og venter til den skal kjøre, fordi jeg blir sen, så kommer det 5-6 drittunger som vil på bussen og han venter faktisk...

7323094[/snapback]

 

Det er helt tilfeldig når det er kontroll, virker det som. Har opplevd det ganske mange ganger men aldri fått bot.

 

Når det gjelder å stoppe for folk som løper etter bussen, så må jo sjåføren bruke skjønn. Er det midt i rushen og bussen allerede er for seint er det meningsløst.

Jeg er vanligvis tidsnok til bussen, men det er når jeg må bytte buss at jeg noen ganger får dårlig tid, f.eks. da jeg gikk på skole i fjor måtte jeg ta 4 forskjellige busser for å komme meg til skolen, og med små marginer. Da blir det irriterende å komme for seint til skolen fordi man kommer et øyeblikk for seint til en av bussene. Jeg bytta alltid på lillestrøm bussterminal, der er det masse utganger med skyvedører som åpner seg når bussen kommer og stenger når bussen drar. Ofte kom jeg et øyeblikk for sent sånn at jeg ikke kom ut døra, bussen hadde begynt å kjøre. Så løp jeg ut av bussterminalen, mot skedsmo rådhus, og kom før bussen. Bussen måtte alltid stoppe før rundkjøringen allikevel, men slapp meg aldri på! Sto ofte og banka på døra og ga mange bussjåfører mordblikket.

Hadde egentlig skjønt om det var rutebuss men det var skolebuss!

Lenke til kommentar

Vil klage på personen i dyp rød mondeo som jeg holdt på å krasje med i går.

 

Han hadde vikeplikt, skulle krysse vegen og det var mørkt. Jeg har lys på bilen, og han må ha sett meg komme for han tramper til ganske friskt, og bilen passerer fila mi. Da oppdager jeg at idioten har en laaang henger som er nærmest svart, UTEN sidemarkeringslys eller baklys. Ser hengeren i siste sekund og klarer å hive bilen unna.

 

Moralen: Sjekk at lysa på hengeren virker! Og er hengeren over et visst antall meter skal den ha markeringslys fram og bak!

Lenke til kommentar
Sier du at bussen skulle ha stoppet og plukket opp en person midt på veien? Hvis så, når skulle det ende, hva med hvert vikepliktkryss han stopper på kan det stå folk som han plukker opp? Nei det har jeg sett en del ganger, alltid like morsomt å se de løpe etter bussen når han speed opp igjen :p

7324572[/snapback]

 

Nei. det er ikke midt i veien men rett ved utgangen av lillestrøm bussterminal, der må bussen alltid stoppe for å vike, og der kan han jo bare åpne døra når han vet at elevene kommer for seint om han ikke slipper dem på!

 

Glem det...

Lenke til kommentar

Idioter som tror de eier rundkjøringa.. Lå bak en bil og kjørte fint og rolig rett gjennom, så kommer det en tulling som da kjører rett inn fra høyre. Resultat er at begge biler stopper opp og blir stående parallellt. Den ene bilen kom seg vekk mens den andre idioten blir stående slik at jeg må bremse litt hardt... Makan til treghet.

 

Ellers er det var det en annen som kom kjørene ut fra krys der han hadde vikeplikt, skulle krysse veien men bruke fan me så lang tid, sto nesten stille på tvers i mitt kjørefelt... sto på bremsen... :hrm:

 

Ble mye dette...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hater alle luringene som absolutt skal blinke med lyshorna fordi den ene har glemt å slå over til nærlys. Tror mange av dem ikke tenker over at det faktisk kjører biler bak som også blir blendet av den idiotiske oppførselen  deres.

7432199[/snapback]

Da er det bedre at han konstant blender andre som kommer i mot? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hater alle luringene som absolutt skal blinke med lyshorna fordi den ene har glemt å slå over til nærlys. Tror mange av dem ikke tenker over at det faktisk kjører biler bak som også blir blendet av den idiotiske oppførselen  deres.

7432199[/snapback]

Ja, det er synd for de bak tullingen, men folk MÅ skjønne at skal man bruke fjernlys så er man pent nødt til å alltid huske på å skru de av når de skal skrus av ellers så bør man bare kjøre på nærlys i stedet. Blending er farlig, og skal man i det minste ha en liten sjanse for å se noe "bak" motlyset så er man pent nødt til å skru på fjernlysene selv også. Synd for de bak selvsagt, men slik er det bare.

 

En annen ting er tåkelys. Er det slik at tåke betyr mørke? :roll: Kan iallfall virke slik på bruken av de. Pleier som regel å bruke lyshornet på verstingene når jeg ser at det ikke er noen bak. Er jeg gal? Nei, så absolutt ikke. Tåkelys skal bare brukes i tykk tåke sammen med nærlys eller sammen med parklys på dagtid (dvs. når det er lyst, ikke engang skumring). For de som ikke har fått det med seg: Tåkelys blender det også, spesielt på en mørk, våt høstdag uten gatelys. Jeg er ganske ung, og når jeg synes det blir mye lys så kan man jo tenke på hvordan de eldre vil oppfatte det ... Blir ikke bedre av at man kanskje har en bak som også liker tåkelys, men ups tåkebaklysene sto vist på. Nei det var jo ikke meningen :evil:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

denne uka har det skjedd mye.

 

Første episode er med en taxi :roll:. Det er grei flyt i trafikken, selv om det er litt flere biler enn vanlig. Jeg følger køen i rett felt mot lyskrysset ved omartins i innheredsveien. På min høyre side er det et kollektivfelt som ender i en bussholdeplass før det slutter og veien går sammen til ett felt. Og som vi alle vet (utenom drosjesjåfører) så har man ikke vikeplikt for drosje som skal skifte felt fra kollektivfelt og tilbake til vanlig felt. Jeg nærmer meg slutten på kollektivfeltet, og ser en drosje komme susende mot meg i høyre felt. Drosjesjåfører hiver på blinklyset og begynner å sige ut mot mitt felt, omtrent som om han forventer at jeg skal stoppe for han. Dette gjør jeg ikke og drosjesjåføren blir nødt til å stå på bremsene og hive bilen inn mot høyre igjen. Jeg tør vedde på at det ikke var mange cm om å gjøre før han skrella opp hele siden på bilen min. Dette resulterte jo såklart i en stk sur drosjesjåfør som rakk finger, la seg på hornet og blinka med lysene.

 

Ja, jeg har et dårlig forhold til drosjene i trondheim. Ikke alle er noen idioter bak rattet, men de sorte fårene ødelegger for hele drosjenæringen. Så her er det ikke snakk om å være "snill" mot pågående drosjesjåfører som har "glemt" trafikkreglene.

 

Episode 2:

På en nesten flat vei sto jeg og ventet på grønt lys sammen med en del andre biler. Plutselig ser jeg at bremselysene på bilen foran meg slukkes og den triller saaakte bakover. Lyskrysset er fortsatt rødt, og bilen siger nærmere og nærmere meg. Jeg blinker med lysene og tuter, men ingen reaksjon. Tilslutt har bilen trillet så langt at bilen stoppet i min bil. Når det så blir grønt gir sjåføren i bilen som nå står og skraper tilhenger festet sitt inn i frontfangeren min gass, og hele bilen setter seg i baken. Kan til og med høre hengerfestet skrape nedover fangeren før bilen kjører avgårde. Fikk senere snakket med sjåføren da han stoppet, men neida, han hadde ikke merket noen ting. Hadde ikke engang lagt merke til hornet eller sammenstøtet. Ikke store sammenstøtet, men jeg merket det tydelig og skiltet fikk en aldri så liten trøkk.

 

Hvor sløv er det mulig å være?? Siden dette var en firmabil fortjener han å få litt dårlig reklame..

langlo.JPG

Lenke til kommentar

Må si meg imponert over alle som kjører på rødt lys.

Ofte når det er kø og jeg står og venter på grønt så ser jeg at det skifter til gult for meg og bilene som hadde grønt fortsetter og kjøre selv når jeg får grønt kan det være en siste som skal rekke og komme seg over på taxirødt.

Dette skjer desværre ofte men spesielt var det en formiddag ved krysset KBS innherredsveien.

Jeg skal fra KBS sida og bare over krysset og det er rødt.

Bilene som kommer fra øversida har grønt.

Etterhvert så blir det da gult og grønt for meg og jeg begynner og kjøre.

Da er det faktisk en som må bråstoppe og rygge tilbake til sin side av krysset for og ikke bli påkjørt av de som nå hadde grønt.

Tror enkelte har hodet på "auto" i trafikken og bare følger etter bilen forran.

 

Ble det skader på bilen din Erik?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...