Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle ser at billisten ikke hadde god oversikt både ved begynnelsen av forbikjøringen, og særlig rundt venstre sving. Dette er garantert en nybegynner på bil som ikke forstår faren, risikoen og bedømmelse.

For fører er det bare høy fart og spenning som gjelder.

Bare flaks at det ikke går menneskeliv med sånne førere.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Rundt 00:18 ser du lang frem. Bilen legger seg også inn i god tid før svingen . Ingen problemer annet en at fartsgrensa blir brutt. Jeg forsvarer ikke kjøringen, men det var virkelig ikke noe å ha i avisa

Hvis du hadde hatt litt mer erfaring bak rattet, så ville du sett at det ikke ville vært heldig å møte den føreren rundt svingen. Han kunne umulig garantere at den forbikjøringen var forsvarlig.

Hvis du kjører like fett, så burde du vurdere å levere inn lappen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Kan du vise screenshots fra filmen som viser hvor man får oversikt over hva som kjører bak den svingen?

Golfen ligger langt foran bilen som filmer, og har dermed bedre sikt fremover og rundt svingen enn det kameraet har. Svingen er ikke for brå og landskapet rundt er ikke for høyt til at det er forsvarlig å kjøre forbi. Hadde det vært farlig hadde det vært merket med sperrelinjer.

Lenke til kommentar

Golfen ligger langt foran bilen som filmer, og har dermed bedre sikt fremover og rundt svingen enn det kameraet har. Svingen er ikke for brå og landskapet rundt er ikke for høyt til at det er forsvarlig å kjøre forbi. Hadde det vært farlig hadde det vært merket med sperrelinjer.

Merkingen i veibanen som gir tegn om at strekningen passer til forbikjøringer opphører i dét Golfen passerer den lille varebilen foran kamerabilen. Fraværet av heltrukken linje betyr ikke at det er greit å drive forbikjøring langt over fartsgrensen.

I den hastigheten vil føreren også få store problemer med en kontrollert unnamanøver hvis det skulle befinne seg hindringer i veibanen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Mener dere seriøst at det er forsvarlig å foreta forbikjøringer i svinger?

Jeg foretar jevnlig forbikjøringer i svinger, venstresvinger med grei sikt fungerer fint å kjøre forbi i. Nå kjører jeg riktignok hovedsaklig MC, der man har endel mer å gå på når det gjelder forbikjøringer.

AtW

Lenke til kommentar

Greit dette er klagemuren, men hva faen? Den forbikjøringa til golfen var helt OK. Er dere blandt dem som sender unga i barnehagen med hjelm og knebeskyttere? Folk er jo blitt helt paralyserte. Akkurat som ei jeg gikk på skole med, som kom på skolen en dag og var helt skjelven, for hun hadde nemlig kjørt i 90 i en 80-sone! :ohmy:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...