Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var litt sent ute for å hente noen på flyplassen i går, når dette møtte meg øverst i veien:

ig82c4b174r2xx5hj5.jpg

Naboen har begynt som frisør i kjelleren, og en kunde fant det passende å parkere praktisk talt foran døra hennes, noe som gjør det klin umulig for oss som bor lengre nede i veien å komme ut. Et par hissige trykk på hornet og (ja, du gjettet riktig) kvinnfolket som eide bilen kom rimelig raskt løpende, med vått hår og hele pakka. ^^

I tillegg litt senere på dagen så klarte jeg å irritere meg grønn på en syklist. Det skjer aldri, men i dette tilfellet så føler jeg det er godkjent:

1swlzjcc96nw5taylue8.png

Her kjører jeg nedover, og havner bak et kvinnfolk som sykler i type sneglefart. Hun har en unge på egen sykkel oppe på fortauet, som er type 5-6 meter bredt, som du ser, men hun selv sykler i veien mens hun gestikulerer og styrer med ungen. SERIØST?! Du kunne ikke sykle sammen med ungen på fortauet, istedenfor å skape unødvendig kaos?!

#Kjerringeritrafikken

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er greia med å ikke se seg for når man går over veien?

Kommer nettopp hjem etter en kjøretur i byen hvor det er endel fotgjengeroverganger som ikke er lysregulert.

Jeg har vikeplikt for fotgjengere, det vet alle. Men jeg er allikevel imponert over dama som gikk rett ut og så motsatt vei uten å se seg til venstre hvor jeg kom fra. Fulgte meg henne et par meter før hun krysset, og siden jeg kom bak henne kan hun umulig ha sett meg, eller at jeg stanset.

Jeg hadde fått all skyld, men hun hadde jo havnet på sykehus om jeg ikke hadde fulgt med.

Lenke til kommentar

For et par dager siden, så lå jeg bak tre biler. Etterhvert la jeg merke til at den midterste bilen kun kjørte med parklys - i bekmørket. Det var vanskelig å se baklysene. Etterhvert kjørte den fremste bilen i fra, slik at bilen med parklys ble kjørende i bekmørket. Personen kjørte altså rundt med parklys på nattestid, ca 10 kilometer eller noe sånt. Tok ikke hintet da biler i mot blinket med lysene heller...

Til slutt kom kjørelysene på, etter lang tid. Hvor tett er det mulig å være...

Lenke til kommentar

For et par dager siden, så lå jeg bak tre biler. Etterhvert la jeg merke til at den midterste bilen kun kjørte med parklys - i bekmørket. Det var vanskelig å se baklysene. Etterhvert kjørte den fremste bilen i fra, slik at bilen med parklys ble kjørende i bekmørket. Personen kjørte altså rundt med parklys på nattestid, ca 10 kilometer eller noe sånt. Tok ikke hintet da biler i mot blinket med lysene heller...

Til slutt kom kjørelysene på, etter lang tid. Hvor tett er det mulig å være...

Det er kult, visstnok. Var det svaret jeg fikk da jeg spurte noen om dette for en stund tilbake.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med at nye biler har automatiske baklys som skal slå seg på når det er "mørkt" ?

Vil si at det er bedre at baklysene står på hele tiden om teknologien ikke er bra nok til at lysene slår seg på når det er sånn "tåkemørkt" seff man ser en bil som kjører men jeg synes lysene bare kunne stått på hele tiden. Også er det de bilene som har forlys som endrer seg når man kjører inn i tunneler osv, det skaper jo bare mye unødvendig frustrasjon spør du meg da :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er kult, visstnok. Var det svaret jeg fikk da jeg spurte noen om dette for en stund tilbake.

Jeg vet ikke hvor kult det er å kun ha parklys på. Sikker på at du ikke tenker på tåkelys nå? Tror ikke personen hadde tåkelysene på en gang!

Kjører alltid med parklys :)

Jeg tviler sterkt på at du kjører kun med parklys i bekmørket.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig greia med at nye biler har automatiske baklys som skal slå seg på når det er "mørkt" ?

Vil si at det er bedre at baklysene står på hele tiden om teknologien ikke er bra nok til at lysene slår seg på når det er sånn "tåkemørkt" seff man ser en bil som kjører men jeg synes lysene bare kunne stått på hele tiden. Også er det de bilene som har forlys som endrer seg når man kjører inn i tunneler osv, det skaper jo bare mye unødvendig frustrasjon spør du meg da :p

Det er en ekstra ting som kan gå i stykker og bidra til verkstedinntekter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hentet broren min i natt klokka tre midt i bygda. Ble tatt igjen av en sleten volvo som sikkert holdt noe-og-90 i en 50-sone. Bilen la seg godt opp i ræva mi og ble liggende et par meter bak meg hele veien fra huset mitt til sentrum. Og gjett hva, bilen kjørte med kun parkeringslys. :) Kult, indeed!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Idiot av en trailersjåfør mellom Lom og Vågåmo i går kveld. 50-soner respekterer jeg alltid, så jeg bremsa ned, men det ville ikke traileren bak ha noe av. Begynte å blinke med lysene og la seg over i andre kjøreretning selv om det kom bil imot. Jeg svingte kjapt inn på en bussholdeplass så det ikke skulle gå gæli og traileren bare gassa på. Bak neste sving var den helt borte.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...