Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra at bruk av utenlandske-transportører gir så mange positive fordeler i samfunnet, at noe slik ikke får noen til å tenke: "Hmm ... Kanskje vi skal slutte å bruke useriøse utenlandske-transportører?". Men nei da, pengene rår. Prisene skal ned, og absurde tidsfrister skal bli enda mer absurde. Får EU det som de vil kommer det bare til å bli verre.

Lenke til kommentar
Så bra at bruk av utenlandske-transportører gir så mange positive fordeler i samfunnet, at noe slik ikke får noen til å tenke: "Hmm ... Kanskje vi skal slutte å bruke useriøse utenlandske-transportører?". Men nei da, pengene rår. Prisene skal ned, og absurde tidsfrister skal bli enda mer absurde. Får EU det som de vil kommer det bare til å bli verre.

Problemet er ikke hvilket statsborgerskap han har, men hvordan han kjørte. Sånne folk bør av veiene uansett statsborgerskap. Lønnspress og tidspress vil fortsette uansett statsborgerskap hos sjåførene.

Lenke til kommentar

Synes mange overreagerer her. Noen var veldig på grensen, men han hadde god sikt på den første.

Om det så kommer en bil i motgående rettning er det fortsatt mulig å ta en bråbrems og legge seg inn bak igjen, + at bilen som kommer imot ikke akuratt setter opp farta heller.

Har kommet opp i flere situasjoner som noen biler kom rett imot meg på en strekning med god sikt, jeg ser dem og bremser ned litt, eks fra 80 - 60 for slik at de klarer plassere seg riktig igjen uten å måtte ta bråbremsinger og skape farligere situasjoner. Om alle som kjører bil, kjører litt mere med sammarbeid, og chiller litt så er ikke sånne forbikjøringer så hefftige lengre. Men kjøre forbi på sperrelinje skal man da fortsatt ikke. Men om man kjører ut når det er noen få meter igjen, burde man vel tåle?!

De forbikjøringene så ikke ut til å hindre noen eller være farlige for noen heller. Det kom ingen biler imot eller noe som fikk det til å bli en farlig situajson. Nr 2 var på grensen, men de andre ser man jo nesten daglig!

Uansett har Norge så dorlige veier at om man vil komme litt framover er man jo nødt til å ta noen forbikjøringer. Og som regel er det alltid når man har god oversikt at det er sånne sperrelinjer osv. Så når det er svingete farlige veier forsvinner dem, men man har ikke mulighet ta forbi. Har selv sett og opplevd mye verre enn det der. Det ser ikke så ille ut som dere skal ha det til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags relevans har det? Er forbikjørngen ok siden merkingen var dårlig?

Forbikjøringen er etter mitt syn ikke så gæli, og jeg ville nok kunnet komme til å kjøre forbi der selv.

For norske langtransportsjåfører oppfører seg som prester?

Det er en god del idioter blant nordmenn også, for å si det sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For norske langtransportsjåfører oppfører seg som prester?

Det er en god del idioter blant nordmenn også, for å si det sånn.

Forskjellen på norske og utenlandske langtransportsjåfører er vel hovedsaklig at vi norske i større grad må stå til økonomisk og rettslig ansvar for idiotien vår når vi blir tatt.

Forøvrig kan jeg være enig i at en av forbikjøringene egentlig ser helt ok ut (nummer en i VG-linken). Ja han kjører over sperrelinja noen meter før han har lov og han har tilsynelatende dårlig sikt akkurat i det han drar ut på sida men en må jo gå ut i fra at han før videoen starter har skaffet seg oversikt. Sjåføren er ellers alt for nær foranliggende kjøretøy ved alle anledninger og forbikjøringene er drøye/idiotiske/farlige/ulovlige.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jeg egentlig ikke så sikker på, ikke hva gjelder generell adferd..

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/--Jeg-far-vondt-i-magen-av-a-se-pa-2449565.html#.UfgQYPs4Xwo

"Næringspolitisk direktør Robert Aksnes i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) sier til bt.no at han får vondt i magen av å se videoen.

- Jeg blir provosert over at noen utsetter andre for slik fare og bringer bransjen i vanry. Denne ekstreme pushingen av grenser ser du ikke blant norske sjåfører, sier han.

Aksnes får støtte fra politiadvokaten som utferdiget forelegget. Utenlandske sjåfører som kjører på en måte som ikke samsvarer med norsk trafikksikkerhetskultur, synes å være et tiltakende problem, mener Harald Bilberg.

Det virker åpenbart at både kjøreopplæring og -kultur i enkelte østeuropeiske land er annerledes enn det vi er vant med her i Norge, sier han."

Forbikjøringen er etter mitt syn ikke så gæli, og jeg ville nok kunnet komme til å kjøre forbi der selv.

Ja, men du kjører vel ikke et 18 meter langt vogntog?

Terskelen for at vogntog skal foreta forbikjøringer bør ligge ganske mye høyere enn personbiler..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Se der ja, det var bedre. Og da fikk du bekreftet at jeg visste hvor forbikjøring 3 fant sted, har kjørt der selv mange ganger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nummer 3 er like utenfor en lang tunell. Først har sjåføren ligget og presset i ræva på traileren foran (sannsynligvis over lang tid, noe vi ser tegn til i den litt lengre videoen på forrige side, som viser litt før forbikjøring 3, mellom de to lange tunellene i Røldal). Forbikjøringen går over doble sperrelinjer og sperrefelt, når sjåføren ikke har oversikt over krysset til høyre. Muligens ikke drapsforsøk, men ulovlig som bare faen. En 18-åring med ferskt sertifikat hadde garantert mistet lappen der. At trailersjåføren mister førerretten i Norge i "hele" 6 måneder etter disse forbikjøringene, er tragisk i seg selv. Hvorfor gidder noen å prøve å forsvare denne idioten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...