Sexylubb1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Når vi snakker om amerikanske trafikklover. Jeg ønsker fortsatt lovlig høyresving på rødt lys og også trafikksoner langs skoleområder med tidsbestemt nedsatt lovlig hastighet. Gjerne med varsellys i periodene hastigheten er nedsatt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det finnes tidsbestemt fartsgrense i Norge. Jeg husker ikke helt hvor det er, men jeg har flere ganger kjørt en strekning med generell fartsgrense 80, og skiltet 60 med underskilt 8-15 eller noe slikt. Men hvor vanlig det er, det er jo en annen sak. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det er vel fartsgrenser for rushtrafikk noen steder i Norge, om jeg ikke husker feil. Også finnes det vel miljøfartsgrenser, men jeg husker ikke om de er tidsbestemte eller det samme. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Beste å gjøre med slike idioter er å trå litt på bremsen.... "Oi, jeg så en katt!" Hørte om noen som hadde utført det trikset med en sivilpolitibil som lå og presset. Jeg har erfart de siste årene at bare det å få bremselysene til å lyse holder lenge. De fleste tar hintet etter et par ganger. Om ikke dette fungerer så er det bare å redusere farten for å slippe amøben forbi, eller å gi flatt jern og skape mellomrommet du ønsker å ha. En trenger ikke å skape noen ubekvem situasjon for personen bak. Det gjør jeg bare i drastiske tilfeller når jeg opplever at personen bak ligger nærme bare for å irritere. Nå må jeg få si at jeg tviler på at siste mercedesen i dette tilfelle ville greid å tatt hintet uansett, selv om jeg hadde hatt en bråbrems så hjernemassen, om dette eksisterer hos denne personen, hadde ligget spredt utover bakruta på bilen min. I dette tilfelle skulle jeg ønske at jeg hadde hatt et kamera i bilen som hadde pekt bakover, for da skulle jeg svingt innom politikontoret og levert en anmeldelse og videobeviset før jeg hadde møtt opp på jobb. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Henlagt før du går ut døra Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg har erfart de siste årene at bare det å få bremselysene til å lyse holder lenge. De fleste tar hintet etter et par ganger. Om ikke dette fungerer så er det bare å redusere farten for å slippe amøben forbi, eller å gi flatt jern og skape mellomrommet du ønsker å ha. Ofte kjører bilen bak så nærme at jeg vegrer meg for å ta foten av gassen for å touche bremsen. Da er det en nødsituasjon og jeg aktiverer nødblinkene. Som oftest tar bilen bak hintet. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det finnes tidsbestemt fartsgrense i Norge. Jeg husker ikke helt hvor det er, men jeg har flere ganger kjørt en strekning med generell fartsgrense 80, og skiltet 60 med underskilt 8-15 eller noe slikt. Men hvor vanlig det er, det er jo en annen sak. Det er vel fartsgrenser for rushtrafikk noen steder i Norge, om jeg ikke husker feil. Også finnes det vel miljøfartsgrenser, men jeg husker ikke om de er tidsbestemte eller det samme. Mange tidsbestemte fartsgrenser rundt om i landet. Spesielt rundt skoler er det vanlig med 50/60 sone (8-15) og 70/80 utenom. På veien Mongstad/Bergen klarer de til og med å dekke til skiltene i sommerferien, ved Hundvin, slik at det alltid er 80-sone når elevene ikke er på skolen. Fungerer utmerket 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Mange tidsbestemte fartsgrenser rundt om i landet. Spesielt rundt skoler er det vanlig med 50/60 sone (8-15) og 70/80 utenom. På veien Mongstad/Bergen klarer de til og med å dekke til skiltene i sommerferien, ved Hundvin, slik at det alltid er 80-sone når elevene ikke er på skolen. Fungerer utmerket Jeg må ha unngått å legge merke til det. Eller så er det bare vanlig på steder hvor det er hovedveier rett forbi skoler eller noe. De veiene jeg tenker på, som ikke har hatt det, er typiske 60 og 50-soner hvor farten går ned til 30 eller 40 over noen få hundre meter inne i tettbebygget strøk. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg må ha unngått å legge merke til det. Eller så er det bare vanlig på steder hvor det er hovedveier rett forbi skoler eller noe. De veiene jeg tenker på, som ikke har hatt det, er typiske 60 og 50-soner hvor farten går ned til 30 eller 40 over noen få hundre meter inne i tettbebygget strøk. Det er nok vanlig på hovedveier forbi skoler ol. og gjelder som regel bare noen hundre meter, ja. Mange tettbebygde strøk har nedsatt fartsgrense rundt fotgjengeroverganger og da er det gjerne ingen tidssone. Bare nedsatt fart uansett. Syns egentlig det er en fordel med begge deler og det er vel opp til skiltmyndighetene å avgjøre hva som er mest hensiktsmessig fra sted til sted. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 ring politiet og si du mistenker fyllekjøring. De elsket slikt En mer plausibel forklaring ligger i bilen hun kjørte, en typisk liten konebil. I enkelte land( / stater i USA) er det påbudt for visse busser/klokkeslett. Pga skolebarn som springer over veien bak bussen o.l. Fullstendig irrelevant, dessuten ville ikke dette mennesket overlevd et kvarter i trafikken i USA med sin eksepsjonelt klønete adferd. Overgår mye av det man ser på film fra russiske dashcams.. Mange tidsbestemte fartsgrenser rundt om i landet. Spesielt rundt skoler er det vanlig med 50/60 sone (8-15) og 70/80 utenom. På veien Mongstad/Bergen klarer de til og med å dekke til skiltene i sommerferien, ved Hundvin, slik at det alltid er 80-sone når elevene ikke er på skolen. Fungerer utmerket Du kan jo slå av litt for kjentfolk, det er ikke mange slike steder i Norge, men noen er det. De fleste steder der hastigheten er nedjustert pga skole er det dog ikke variabel fartsgrense.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Kan noen fortelle meg hvorfor denne j**** latviske drittsekken får beholde førerkortet? Sjekk forbikjørig nr 2!! http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10118992 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Kan noen fortelle meg hvorfor denne j**** latviske drittsekken får beholde førerkortet? Sjekk forbikjørig nr 2!! http://www.vg.no/bil...?artid=10118992 Han mistet jo førerretten i 6 mnd. Forbikjøring nr 2 var på kanten, men de andre ser da helt greie ut egentlig. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Det var da ingen av de forbikjøringene der som var "helt greie". 8 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Det var da ingen av de forbikjøringene der som var "helt greie". jo? 1 - Helt grei, hadde jo en laaaang strekke. 2 - Stygg, dårlig sikt 3 - God sikt, men det var et kryss der. Usikker på skilting. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Forbikjøring nr 2 var på kanten, Så du mener den var "på kanten"....jeg rister bare på hodet! Merkelig kommentar fra Politiet: "Aarsand understreker at trailerføreren ikke ble fratatt lappen: - Dette er langt fra det verste vi har sett på norske veier. Forøvrig, jeg storkoste meg på slutten av filmen 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 jo? 1 - Helt grei, hadde jo en laaaang strekke. 2 - Stygg, dårlig sikt 3 - God sikt, men det var et kryss der. Usikker på skilting. 1. Han måtte både ligge klin oppi lastebilen fremfor seg OG krysse sperrelinje for å ha så lang strekning. 3. Igjen, sperrelinjer. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Helt greie ut? Nr 1. Er forbikjøring over dobbel sperrelinje. Uoversiktlig strekning på grunn av mange avkjørsler. Hus, potensielt med barn, tett inntil veien. Jeg ser ikke noe om fartsgrense men det ser ut som en 50-60-sone og hastigheten ser langt høyere ut. Under ett sekund til kjøretøyet foran før han legger seg ut. Definitivt en farlig forbikjøring etter min mening. Nr 2. Er forbikjrøing i en sving med alt for dårlig sikt. Muligens i en 80-sone og hastigheten ser høyere ut (100?). I 100 km/t kjører man 28 m/s og forbikjøringen tok ca 15 sekunder. I den hastigheten har man selv kjørt 420 meter. Så skal man ha sikkerhetssone på minst 250 meter i tillegg til at motgående trafikk i fartsgrensa vil kjøre 330 meter. Til sammen 1000 meter. Sikten i det han begynner å kjøre forbi er anslagsvis 250 meter. Det er ikke "på kanten" men drapsforsøk å kjøre forbi her. At avstanden til kjøretøyet foran er under et sekund før han legger seg ut, bedrer selvsagt ikke saken. Nr 3. Forbikjøring over dobbel sperrelinje, sperrefelt og gjennom et kryss som han tydeligvis ikke har oversikt over på den avstanden med busker og skygger. Under ett sekund til kjøretøyet foran. Farlig villmannskjøring her også! Helt utrolig at han fikk tilbake sertifikatet etter å ha bevist til de grader at han er en drapsmaskin i trafikken. Dette burde etter min mening kvalifisert for inndratt sertifikat for mange år, fengsel, utvisning fra landet og innreiseforbud. Endret 30. juli 2013 av Simen1 6 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 1. Han måtte både ligge klin oppi lastebilen fremfor seg OG krysse sperrelinje for å ha så lang strekning. 3. Igjen, sperrelinjer. - På første er det kansje 10 meter igjen av sperrelinjen. Men om man skal være pinlig nøyaktig så ja. - På 3. så så jeg faktisk ikke sperrelinja før jeg så igjenom den nå. Men den er helt klart forbudt ja. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Samme film, men ikke fult så klippet: http://www.h-avis.no/nyheter/skrekkeksempel-pa-forbikjoring-med-trailer-1.7996846 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 I den første forbikjøringen la han seg ut mens det var igjen ca 20 meter sperrelinje, sånt kan jeg lett finne på å gjøre selv. Den andre ville jeg nok droppet selv. Den tredje er et sted med så dårlig merking at man ikke kan anse den for å være der en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå