Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Det er vel her det syndes mest.

Bussen vrenger ut på tross av at det er biler på sida.

Problemet er at mange bilister driter i blinklyset så lenge bussen står stille i håp om å komme forbi, og da blir det veldig fristende for sjåføren å bare vrenge ut og kreve sin rett fordi han er størst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som jeg irriterer meg grenseløst er de som tror at vikeplikt reglen ikke gjelder for dem. Og sist men ikke minst folk som ikke bruker blinklys, ååååååååhhhhh har lyst å vrenge bilen min etter de og stappe etellerannet hardt godt oppi rasken på de. Folk som ikke greier å holde fartsgrensen, greit nok hvis det er dårlige forhold, men folk som kjører i 40-50 i 60-70 soner burde ha blitt tatt ifra lappen og bilen skulle ha vært avskiltet, samme gjelder folk som kjører altfor fort!

Lenke til kommentar
En ting som jeg irriterer meg grenseløst er de som tror at vikeplikt reglen ikke gjelder for dem. Og sist men ikke minst folk som ikke bruker blinklys, ååååååååhhhhh har lyst å vrenge bilen min etter de og stappe etellerannet hardt godt oppi rasken på de. Folk som ikke greier å holde fartsgrensen, greit nok hvis det er dårlige forhold, men folk som kjører i 40-50 i 60-70 soner burde ha blitt tatt ifra lappen og bilen skulle ha vært avskiltet, samme gjelder folk som kjører altfor fort!

6675508[/snapback]

Vel, du kan glede deg over at politiet fra tid til annen stopper de som kjører sakte på motorveger.Det er dessverre ikke ulovlig å kjøre sakte, men det hindrer ikke politiet i å gi de advarsel :evil: Kan ha noe med at man på en fin dag skal ha en god grunn for å kjøre noe særlig over 10km/h under fartsgrensen på en motorveg.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Folk som snakker i mobil mens de kjører, folk som ikke blinker, folk som absolutt skal kjøre forbi deg for så å legge seg i samme fart foran, bare mer ujevnt (Skjedde ofte da jeg øvekjørte), syklister som kutter over veien uten å se seg for, folk som ikke klarer å legge seg inn igjen i høyre felt når de har kjørt forbi noen på flerfelts, fotgjengere som absolutt skal gå over veien når det er et fotgjengerfelt ti meter lengre borte, folk som holder 70 inn i rundkjøringer, folk med trimmet moped som mener at fartsgrensen ikke gjelder dem m.m.

Hater dem alle.

Endret av Avskum
Lenke til kommentar

Fotgjengere som går langs gata og ser seg over skulderen, for så å gå rolig over gata når det er 10-15 meter før bilen kommer mot dem, pokker skyt dem.

 

Gamle fotgjengere som burde vært plassert på gamlehjem, de går rundt i byen på grønt lys, rett over veien, midt i kryss, i rolig gangfart...

 

Folk som ikke tar på parklys når de står parkert... Umulig å finne ut om de står parkert eller står i kø.

 

Folk som bare må kjøre 10-20 km/h over fartsgrensa, for så å legge seg 3 meter bak bilen når vi kjører i 60+ km/h.

 

Folk som ikke blinker i rundkjøringa, så jeg må vente for å se om de faktisk skal svinge.

 

De som ligger som nr. 2 i ei lang kø og ikke vil ta forbikjøring når det har vært mange sjangser, så nr. 3 må ta forbikjøring som gjør det farlig.

 

 

Møtte for et par uker siden en traktor som laget kø, han var snill nok til å ta opp handa hans når det var klart, siden vi kjørte på ei lang bru som svinget, umulig å se noe som helst. Grei kar.

 

Ungdommer som tror de er så gode i trafikken bare fordi de klarte å ta lappen.

 

Folk som styrter ut i kryss i høy hastighet selv om jeg har vikeplikt

 

Folk som ikke holder vikeplikta

 

Folk som tror de har vikeplikt, for så å stoppe samtidig som jeg, slik at jeg ser surt på den andre kvinnelige(alltid) sjåføren :hrm: For så når jeg ventet i 10 sec gir gass, så gir hun også gass... Så stanser vi begge to igjen... Huff det har sjedd ofte. :nei:

Lenke til kommentar

Folk som skal PRESSE seg fram foran mopedister som skal ut i veien selv om de har vikeplikt. Skulle ut på en vei (ikke forkjørsvei) som fartsgrensa var 50 km/h i dag. Da jeg skulle kjøre inn kom det en bil fra venstre så jeg var på tur til å kjøre ut siden han selvsagt har vikeplikten (ingen vikeplikt skilt), men han hadde ikke tenkt til å stoppe så jeg må bråbremse da han gasser forbi. Hadde jeg stått på min forkjørsrett hadde jeg blitt påkjørt og siden jeg er på moped hadde det bare gått utover meg :p. Tuta ganske mye på han da ja... trur han skjønnte jeg var litt irritert over kjøringa hans. Sikker på at han risikerte å kollidere med meg bare på trass og med vilje så han skulle slippe å kjøre forbi meg når jeg hadde kommet på veien.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Problemet med at Mopeder blir oversett i trafikken har ikke så mye med at det er en moped men heller det faktum at det er en tohjuling og er derfor mye vanskeligere å oppdage i trafikken.

Folk på MC opplever dette hver sommer og er nesten et like stort problem for storsykler som det er for mopeder.

Vær obs på at dere til tider er usinlige i trafikken og opplever dere prsesset rett og slett fordi dere ikke har blitt sett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah er så mye som irriterer meg på norske landeveier, ikke at jeg er perfekt men jeg prøver nå å tenke på andre og :)

 

Men over til mine klager:

 

Bobiler, gud de skulle had forbud mot å legge ut på landeveier. De daffer i 30 hele veien, ligger mitt på veien og skal hele tiden titte på naturen rundt seg. Når de kommer til en plass du kan kjøre forbi presser de motoren litt opp i fart og legger seg på feil side av veien. Mens plasser du ikke kan kjøre forbi, som bakketopper, rett fremfor uoversiktliger svinger etc, legger de seg godt til siden og skal blinke deg forbi. Mange har jeg bare lyst å stoppe og ramse opp noen gode norske gloser, for så å oversette dem til de språk jeg kan (som da bare er engelsk)

 

Gamle fjols i mopedbiler, huff hvor irritert de gjør meg. En bestemte seg for at klokken var 2 og at det var tid for å sove. Så han stoppet bilen mitt på veien i en bakke og en sving og sovnet med en gang. Måtte fysisk ut å vekke kisen for å få han til å flytte bilen, og da ble han sint på meg.

 

Er mange som har det SÅ travelt at det absolutt bare må bryte all form for vikeplikts regler og kjøre ut rett fremfor nesen på meg. Dette er egentlig helt greit, så lenge de holder fart. Men når de bryter vikeplikt for så å daffe avgårde i gangtempo, da ser jeg rødt.

 

Folk som bruker spredere, 1000 metringer eller annet form for lyshorn for å komme forbi. Slike personer bruker somregel å få en returflash i trynet akompanjert av en vis finger idé de raser forbi. Mens andre bruker jeg bare å "glemme" å skru ned langlysene en stund. Da bruker de somregel å småbremse og flashe med tåkelysene bak for å få meg til å skruv ned lysene. Huff hvor glemsk jeg er :whistle:

Lenke til kommentar

Dagens nye irritasjon: Fotgjengere som fyker av gårde i et helsikes tempo i retning et lysstyrt overgangsfelt og bråstopper en millimeter fra fortauskanten når det er rød mann. Var nede i byen isted, hadde grønt lys på en fotgjengerovergang og holdt 30-40km/h. Så kommer en eller annen amøbe med mobilen godt plantet på øret, i full fart og i sin egen verden, og stopper - you guessed it - én mm fra fortauskanten. Jeg regnet jo med at han var klar for et selvmord av de sjeldne, og måtte bråbremse så halve by'n hørte hørte det.

 

HEL#"%"#¤ES MØKKAMANN! Når jeg kjørte videre gav jeg han et blikk som kunne fått små barn til å gråte :evil:

Lenke til kommentar

Jeg vil klage på denne mannen.

 

Grunnen er enkel: hvis du først skal være "bilist" og sykle i veien, så får du være bilist på godt og vondt. Sykler du for nære bilen min bremser jeg. Det samme gjør jeg til biler som ligger for nære. Biler får gjerne en advarsel, men din arrogante oppførsel gjorde at jeg klinte til med en gang...

 

Og så rekke finger etter meg etterpå da. Nesten så jeg skulle ønske du sykla inn i bilen min, bare fordi det ville vært din skyld og fordi du sannsynligvis ville fått noen skrammer...

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Altså, dette har skjedd mange ganger før:

 

Jeg kjører på en vanlig vei uten midtstripe hvor fartsgrensa er 50. Det er ikke en forkjørsvei. Det går mange litt mindre veier ut både til høyre og til venstre som går noen hundre meter innover til en snuplass. Ut fra en av veiene til høyre kommer det en bil og jeg på moped sakker farten i god tid, men blir nødt til å stoppe helt fordi han bilisten bare blir stående der og ser dumt på meg. Så står jeg der i 5 sekunder mens han venter på at jeg skal kjøre, selv om det er jeg som har vikeplikt... så jeg blir pent nødt til å kjøre. Ikke nok med det men en annen gang kom det bil bakfra og han presterte å kjøre forbi meg mens jeg venta på bilen jeg hadde vikeplikt for. Fy faen hvor er det folk lærer trafikkreglene enn... høyreregelen bør da være den enkleste av dem alle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Busser har lov til å vrenge ut av busslomma dersom:

 

-1. De blinker først.

 

-2. Fartsgrensen er 60km/t eller lavere.

 

Dette gjelder også minibuss.

6648496[/snapback]

De må også blinke 5 sekunder før de kjører ut.

6879571[/snapback]

 

hvor har du det fra? hvertfall ingen som følger det >.< kommer i 50-60 på ei strekning, ser at bussen står der... Kommer et par biler imot, så jeg bremser litt ned før jeg kjører forbi bussen, men sikkert når jeg er 20 meter bak bussen blinker den, og skyter seg ut av busslomma...

Lenke til kommentar

noe som oxo er farlig er de folka over 60 som ikke ENDA har funnet ut at når det er rundkjøring ser man til VENSTRE!! noen som bare buser ut i rundkjøring å tror at det er forskjørsvei. de ser hverken til høyre eller venstre.

 

og de som ikke bruker blinklys blir jeg forbanna på. plutselig vrenger de over til en el annen side så man må hugge inn bremsen. skjer altfor ofte. fatter ikke problemet med å bare bruke spaken på siden å skyve den opp eller ned! :mad:

Lenke til kommentar

Hmf! Enkelte skjønner tydligvis ikke hvordan man kjører i en rundkjøring. Altså, skal man til høyre så legger man seg TYDELIG til høyre ved innkjøring samt blinker FØR man kjører inn (veldig mange glemmer det siste). Skal man rett frem så legger man seg i utgangspunktet i midten hvis det er felt til det (er det ikke det legger man seg til høyre med mindre det er hensiktsmessig å legge seg til venstre noe det forøvrig sjeldent er) og blinker i det man passerer utkjøring til høyre (alt for mange legger seg til venstre og/eller blinker ikke). Skal man til venstre legger man seg TYDELIG til venstre.

 

Dette forutsetter selvsagt rundkjøring med 4 innkjøringer. Er det bare 3 blir først utkjøring til høyre og den neste venstre.

 

Egentlig burde jeg kjøpe meg en Hummer H1 og kjøre med bare den. Da tror jeg endel av de "jeg skal rett frem, og da legger jeg meg til venstre"-apene hadde viket litt unna :evil:

 

Korrigering: Skal man rett fram så er det en liten saus fant jeg ut.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

I dag skjedde det noe merkelig.

Situasjonen var som på bildet.

Jeg holdt høyre felt fordi det var ledig samt at i krysset hundre meter etter rundkjøringa skulle jeg ta av til høyre.

Mellom bilene ved siden av meg spretter det fram en sykkelist som for meg kom veldig plutselig og som blir kjempeforbanna fordi jeg ikke stopper, han slår i bilen samtidig med at han viser fingeren.

Virka som jeg kom plutselig på han også.

I skrivende stund er jeg litt usikker på hvem som egentlig hadde gjort noe galt her ettersom jeg nettop entret rundkjøringa og da har vikeplikt for de som er inni den.

Det spesielle her er at jeg entret ytterste feltet mens sykkelisten enda var innenfor innerste felt.

Uansett mener jeg at Hr. sykkelist ikke har noen grunn til å reagere slik han gjorde da det var uklart hvem som eventuelt måtte stoppe.

 

Normalt gir jeg sykkelister den retten de har krav på så fremt jeg (1) ser de og (2) at de faktisk har den retten.

 

Men hvem var det som har brutt vikeplikten, jeg som kjørte eller han som ble forbanna?

post-49175-1159290973_thumb.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...