Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Huff, av og til får jeg skrekkelig lyst til å stoppe og filleriste enkelte. Tilbakela 1100km i natt (rettere sagt fra 12-13 tida i går til 5 i dag) og da fikk jeg jo selvsagt se det ene og det andre av idioter. Et eksempel var en hjernedød golf-eier. Holder ikke fartsgrensen så jeg kjører forbi. Når jeg var på siden av den så finner den plutselig ut at, nei nå skal jeg holde fartsgrensen og vel så det :roll: D-U-S-T :thumbdown: Slik oppførsel kvalifiserer vel strengt tatt til førerkortbeslag hvis jeg ikke tar helt feil. Det er iallfall langt fra lovlig.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er vel de som på liv og død skal holde seg foran selv om en er en sinke og så har du de som absolutt må kjøre forbi...

 

 

Vil klage på personer som øvekjører på veien. Noen av dem kan ikke kjøre og andre burde holdt seg på parkeirngs plassen enda... Også har det seg sånn at folk ikke vil ligge bak en person som øvekjører!

Lenke til kommentar

Fikk samme opplevelsen selv for et par dager siden.

Jeg skulle ut av rundkjøringa da bilen som skulle inn i den til høyre for meg mente jeg hadde vikeplikt for han.

 

Mange rare oppfatninger rundt rundkjøringer men de er fantastiske til å avvikle trafikk når alkternativet hadde vært et kryss.

Lenke til kommentar
Fikk samme opplevelsen selv for et par dager siden.

Jeg skulle ut av rundkjøringa da bilen som skulle inn i den til høyre for meg mente jeg hadde vikeplikt for han.

 

Mange rare oppfatninger rundt rundkjøringer men de er fantastiske til å avvikle trafikk når alkternativet hadde vært et kryss.

6380681[/snapback]

Om du er i innerste felt og han er på vei inn før du viser tegn til å bytta felt så har faktisk du vikeplikt. Ved feltskifte så er det den som bytter felt som har vikeplikt, unasett om det er i rundkjøring eller på motorvei.

Veit ikkje om dette var tilfelle i din situasjon, men det er alt for mange som ikkje overheld vikeplikten ved feltskifte i rundkjøring!

Lenke til kommentar

Er man inni rundkjøringa har de som skal inn vikeplikt for de som er der.

Vikeplikt fra venstre når man skal inn og vikeplikt fra de som er på din høyre side inni rundkjøringa.

Jeg holdrt på å skifte felt i det han skulle inn i rundkjøringa, altså halveis mellom indre og ytre ring.

Er ikke alle som er klar over at de som ligger i ytre felt har alle rettigheter når de først har entret rundkjøringa.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Er man inni rundkjøringa har de som skal inn vikeplikt for de som er der.

Vikeplikt fra venstre når man skal inn og vikeplikt fra de som er på din høyre side inni rundkjøringa.

Jeg holdrt på å skifte felt  i det han skulle inn i rundkjøringa, altså halveis mellom indre og ytre ring.

Er ikke alle som er klar over at de som ligger i ytre felt har alle rettigheter når de først har entret rundkjøringa.

6380942[/snapback]

 

Og de fleste finnes i Rogaland. Les og le! (spesielt kommentarene...)

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article310060.ece

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor idiotisk går det an å være bak rattet? Hvorfor i hælvete skal enkelte folk så absolutt bremse ned til 60 FØR hver jævla fuckings av de hælvetes 11-12 tunellene mellom Fauske og feriehuset? Ja, også gasser jo bavianen på så han/hun/det når 90 før han/hun/det bremser ned til 60 før den jælva utgangen :realmad: Huff, blir så utrolig sur av at enkelte lavtstående mennesker ikke klarer å kjøre ordentlig. Klarer man ikke å kjøre inn og ut av en tunell så har man faen meg ikke en drit å gjøre bak rattet. Nei, av og til får jeg veldig lyst til å stoppe folk å skjelle de ordentlig ut.

Lenke til kommentar

I dag så jeg en bilist som havnet bak 4 syklister 30 meter før ei rundkjøring. Syklistene la seg godt ut i veibanen så de skulle slippe farlige/uoversiktlige situasjoner med bilister som prøver å snike seg forbi midt i rundkjøringa. 30 meter etter rundkjøringa hadde 3 av de 4 syklistene fallt inn på rekke på høyre side for å snart gjøre det mulig å kjøre forbi. Sistemann av de tre måtte sakke litt på farten for å lage en luke så nr 4 kunne falle inn på rekka. Da begynnte den utålmodige sjoføren å fløyte og vifte med hånda for å få de til å slippe henne forbi raskere. Syklistene skvatt veldig av den høye lyden. Snakk om dårlig oppførsel. Sånne burde om ikke vært fratatt lappen så i hvertfall fått en sviende bot for det.

Lenke til kommentar

Man er udødelig når man snakker i mobiltelefon. Det er allmenn viten. :p

 

Dæven som han skvatt da jeg hogg inn bremsene så hjula hylte, selv om han stirra rett på meg fra før da han kjørte ut fra parkeringsplassen og holdt på å få meg i siden. Var hakket før han knuste soltaket da. :p

 

Tipper han tenkte: "For en tulling! Han må da skjønne at jeg ikke kan bry meg om trafikk og sånnt når jeg har en viktig samtale på mobilen!"

Lenke til kommentar

Satt på med fattern til senteret i ettermiddag. Kjørte på veien her vi bor, som bare har ett felt. Etter hvert kom vi til en situsasjon, der en lærevogn MED henger ble tvunget til å rygge, fordi en eller annen idiot ikke gadd å flytte bilen sin 20 m bakover. Var ikke akkurat suksess, stakkaren måtte bak og hekte av hengeren, masse styr. I det karen som ikke gadd å rygge kjørte forbi meg og fattern, gikk jeg og fattern ut av bilen, og applauderte oppreist. Riiiiimelig sarkastisk ment selvsagt...

 

Mye dritt på veiene våre! Jaja, var moro likevel :)

Lenke til kommentar

Møkkamenn (og kvinner) som ikke blinker! Hvor vanskelig kan det være å flytte en pinne 2 cm?!

 

Var på vei til jobben hin dagen, liiiitttt dårlig tid - så kommer jeg til et "T-kryss" der jeg har vikeplikt. I ene retningen er det helt klart, i andre retningen kommer 2 biler ca. 100-150 meter unna, så jeg blir stående og vente til de passerer. Men passerer de? Nehei. Begge to svinger inn der jeg kom fra, uten å blinke! Holdt på å klikke for meg og de fikk finger'n begge to (åpent sidevindu FTW :p)

 

 

Hva for noen mongohoder er det egentlig ikke som klarer å se poenget med å blinke når de ser at jeg står og venter? Latskap? Dum som en ape? Eller bare på pur faen?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

"det er jo ikke som til sier hvem som har vikplikt der så der er det vell størst mann eller først mann som kjører først ..

sånne veier er bedte når det er klart hvem som skal vieke som på Hinna der innsnevringene er på en side av (må han som lager disse og lide samme skjebne) vein og det er velldik klart at det er enten eller hvem som må vike og hvem som kan kjøre"

 

En er ikke avhengig av skilting for å vite hvem som har vikeplikt i de ulike situasjoner... Kjekt å kunne trafikkreglene.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal folk krype fremover til bilen forran når man skal stoppe opp i et lyskryss?

Jeg nærmer meg et lyskryss med rødt lys, bilen forran bremser, jeg bremser, bilen forran stopper nesten opp og kryper mange meter framover.

Når dette skjer så strekkes køen unødvendig.

Hvorfor ikke kjøre opp til bilen forran og stoppe?

Nei man må nesten stoppe i god avstand til bilen forran og krype framover i 500m/t inntil man står 2 meter bak bilen forran.

Unødvendig og ueffektiv køkjøring.

5962201[/snapback]

 

Man skal i alle fall ikke holde farten helt til streken for så å bråbremse. Det handler om trafikkflyt å kjøre rolig inn til krysset slik at du har litt fremdrift på bilen i det lyset blir grønt.

 

Men noen kan selvsagt overdrive...

Lenke til kommentar

Er det noe som plager meg, så er det de som kutter svinger!

For å komme hjem til meg, så må jeg kjøre ca. 1km oppover et byggefelt med 30-grense og vikeplikt for høyre.

 

Så fra den ene svingen, så kommer alltid en bil susende ned, uten å se om det kommer bil (selv om han har førsteretten til å kjøre ut), og kutter svingen.

En gang måtte jeg bråbremse for ei kjerring som kom ut på feil side av veien.

En annen gang måtte jeg slenge bilen i grøfta og bremse enda hardere så en tulling ikke skulle treffe meg.

Og pappa har opplevd at en bil kutta svingen så mye, at den bilen måtte stoppe, og rygge, for han var så langt uti feil felt som mulig.

 

HVORFOR kan ikke folk kjøre normalt?

og hvorfor kan ikke folk bruke det jævla blinklyset sitt (spesiellt i rundtkjøringer)?

Lenke til kommentar
Møkkamenn (og kvinner) som ikke blinker! Hvor vanskelig kan det være å flytte en pinne 2 cm?!

 

Var på vei til jobben hin dagen, liiiitttt dårlig tid - så kommer jeg til et "T-kryss" der jeg har vikeplikt. I ene retningen er det helt klart, i andre retningen kommer 2 biler ca. 100-150 meter unna, så jeg blir stående og vente til de passerer. Men passerer de? Nehei. Begge to svinger inn der jeg kom fra, uten å blinke! Holdt på å klikke for meg og de fikk finger'n begge to (åpent sidevindu FTW :p)

 

Hva for noen mongohoder er det egentlig ikke som klarer å se poenget med å blinke når de ser at jeg står og venter? Latskap? Dum som en ape? Eller bare på pur faen?

6597070[/snapback]

Jepp, dette irriterer meg også stadig vekk. Håper du bannet høyt og sa tydelig hva du mente om det.

Lenke til kommentar

Lista blir grusomt lang hvis jeg skulle beskrive alt som irriterer meg i trafikken... Øverst kommer kanskje folk som ikke klarer å kjøre i rundkjøringer! Og dem er det sinnssykt mange av! F.eks hvis jeg skal rett frem i ei rundkjøring; Kan jo ikke legge seg i høyre felt og komme opp på siden til bilen foran deg. Da er det jo 50% sjanse for at den forp***e idioten også har tenkt seg rett frem, selv om han ligger i feil felt...! Egentlig burde man jo bare gjøre det men...

For ikke å snakke om folk som ikke gidder eller skjønner at de skal blinke seg ut av rundkjøringa. Blodtrykket har steget til uante høyder mang en gang da jeg har stått og ventet på slike svin som jeg ikke hadde trengt å vente på, om de bare hadde hatt vett til å blinke!

Og busser er jo en gjenganger... De tror de har forkjørsrett uansett. bussjåfører er livsfarlige folk! 2 ganger har jeg opplevd at en buss har vrengt ut fra ei busslomme mens jeg har kommet opp på siden av dem, slik at jeg har måttet bråbremse og vrenge ut i venstre felt! Og begge gangene lå jeg under fartsgrensa. Taxisjåfører er heller ikke stort bedre!

Og så var det lyskryss da... Mange som ikke har forstått hvilket felt de skal ligge i. Utrolig at det ikke smeller oftere egentlig. Bodde på Hamar i 3 år, og holdt på å bli gal. Folk har ikke vett på å finne igjen gasspedalen når det blir grønt, enda det er laaaang kø bak dem! Hadde folk kjørt sånn i Oslo, så hadde trafikken stoppet opp fullstendig!

Folk som ikke kan følge på når køen foran dem ligger 5 km/t over fartsgrensa er også grusomt irriterende! Er de virkelig så dumme at de tror de vil få bot når det ligger 50 biler foran dem, som også kjører litt for fort?? Eller er de så idioter at de til enhver pris må overholde ei kunstig lav fartsgrense bare for å være "lovlydige"...?

 

Kunne ramset opp i det uendelige tror jeg...! ;)

Lenke til kommentar

Så noe ganske hårreisende i dag. Bak meg kunne jeg se at bilen i venstre felt begynte å svinge mot høyre, for å komme inn bak meg. Problemet var bare at en annen bil lå der allerede. Resultatet ble febrilsk blinking med lys innhyllet i røyk fra låste forhjul... Personen som pressa seg inn så ikke ut til å ha fått med seg noe av det som skjedde

 

det var forresten 3 felt i hver kjøreretning og ingen grunn til å presse seg inn. Rart at folk kan være så uoppmerksomme

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

perpyro: Det skal vel være ennå et par krav så vidt jeg husker fra kjøreopplæringa:

 

- Bussen må vente til bilene som allerede er på siden av bussen eller kommer til å havne på siden av bussen før de rekker å bremse opp, har kjørt forbi.

- Bilene bak har vikeplikt, men bussen har fortsatt ikke lov å aktivt skape trafikkfarlige situasjoner selv om den har vikeplikten på sin side.

- Det gjelder kun rutegående trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...