Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kjører vel ikke du tungtransport midt i sentrum heller.

 

Personlig mener jeg de som kjører tungtransport i sentrum også bør være litt mer tålmodige, de er jo i veien. Ofte bruker de to felt i rundkjøringer osv. Derfor synes jeg de bør være litt forsiktige med å "hevde sin rett", når det er sagt synes jeg over det jevne at det er en av de mest behagelig gruppene å forholde seg til, nesten aldri noen brå manøvre eller overraskelser.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg de som kjører tungtransport i sentrum også bør være litt mer tålmodige, de er jo i veien. Ofte bruker de to felt i rundkjøringer osv. Derfor synes jeg de bør være litt forsiktige med å "hevde sin rett", når det er sagt synes jeg over det jevne at det er en av de mest behagelig gruppene å forholde seg til, nesten aldri noen brå manøvre eller overraskelser.

 

AtW

 

Du hadde ikke blitt irritert over kjøringa beskrevet i min nest siste post altså?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i det.. Tungtransporten er jo tildels heftig i veien.

De parkerer tydeligvis hvor de vil..

 

Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg ble parkert inne av lastebiler som skulle bare der jeg bodde tidligere..

 

Et par ganger tok det faktisk bortimot en halvtime før jeg fikk kommet meg ut av parkeringsplassen min..

Lenke til kommentar

Ved siden av politigarasjen i hjembyen er det en Rimi butikk.. De aller, aller fleste sjåfører av tungtransport ser det godt synlige "all stans forbudt" som henger over og til siden av garasjeutkjørselen.

 

Så nylig en lastebil parkert rett utenfor garasjen og sperret inne en politibil som skulle ut. Sjåføren hadde lukket og låst bilen, og satt i butikken og drakk kaffe. Det siste vet jeg fordi da han ble hentet ut av butikken av politiet, og jaget (han løp) til lastebilen, holdt han fortsatt i kaffekoppen.

 

Er svært tydelig for enhver at det er en garasje med en utgang, men ikke for denne sjåføren tydeligvis. Heldigvis langt mellom slike sjåfører. De fleste tungtransportsjåfører har en trafikkforståelse jeg misunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tungtransport er for meg alle disse tunge kjøretøyene som farter rundt i byen.

 

Parkert inne vil si at en bil parkerer på en slik måte at det var umulig for meg å komme meg ut av min parkeringsplass.

 

Det jeg mente, som kanskje kom litt uklart frem, var: Har de faktisk parkert, eller driver de med levering av varer fordi det ikke finnes noe bedre egnet sted å stå? Om det er det sistnevnte kan jeg nemlig relatere, og kanskje forklare om enn ikke i ditt spesifikke tilfelle.

 

Jeg må enkelte ganger blokkere folk som står parkert i mitt arbeide fordi jeg er 100% avhengig av å stå på spesifikke steder på grunn av de fysiske begrensningene og nødvendighetene arbeidet mitt medfører. I mitt tilfelle, kommer dette egentlig mest av dårlig planlegging fra utbyggers side fordi de vil spare penger. Noe vi påpeker når vi er på befaring på nye leveringssteder eller når vi ser tegningene for disse. Å stå på disse plassene er noe jeg selv hater, fordi jeg vet veldig godt hvordan personer som av og til dessverre blir innestengt i noen minutter føler det. Men det er altså ikke noe jeg selv har bestemt at vi skal gjøre. Jeg gjør bare jobben min.

Lenke til kommentar

Det jeg mente, som kanskje kom litt uklart frem, var: Har de faktisk parkert, eller driver de med levering av varer fordi det ikke finnes noe bedre egnet sted å stå? Om det er det sistnevnte kan jeg nemlig relatere, og kanskje forklare om enn ikke i ditt spesifikke tilfelle.

 

De har holdt på med varelevering.

Men det er latskap som har vært skyld i at de har sperret meg inne, for det er nemlig plasser for varelevering ca 40 meter unna.. Da må de dog trille jekketralla si i en slak oppoverbakke de meterne, og det gidder de jo ikke.

 

Late ubrukelige folk egentlig.

 

Men jeg ble etterhvert kjent med en parkeringsvakt jeg kunne ringe direkte.. Så det ble noen bøter på et par av sjåførene :)

De stod da ulovlig i offentlig vei mens min parkeringsplass var slik at jeg måtte via denne offentlige veien for å komme meg noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...