Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Havna bak en sinke i dag. Kjørte i 40 i 60-sona. Nyere Audi A4 stasjonsvogn. Trodde alle Audi-folk kjørte som villmenn, så der fikk jeg meg en overraskelse.

ikke jeg, tar det helt rolig jeg. Har stor glede av at andre medtrafikanter takker meg når jeg slipper dem frem osv :)
Lenke til kommentar

 

 

Eg godtek glatt at ein Mitsubishi eller ein Renault ikkje er så hard på gassen. Derimot ikkje bilar som har høgast sannsynlegheit for å vera køyrd av ein toskasjåfør.

Hmm. Jeg står på mitt, men plutselig enda mer. Du rævkjører heller en person du antar er en idiotsjåfør, bare fordi han kjører Audi? Tullebukk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hatt internett, utenom på puslete mobil, på en stund så da tar jeg et par saker.

 

Klassikere først: Blinklys!!! Folk som skal rase forbi meg i idiotiske forbikjøringer mot slutten av flettefelt for så å legge seg foran meg i lavere fart enn jeg holder. Folk som skal sige over vikepliktlinjen i rundkjøringer, men uten å kjøre slik at de enten hindrer sikten min mot venstre eller hindrer meg i å kjøre ut av rundkjøringen i det feltet jeg ligger i. Folk som parkerer selv om det tydelig ikke er lov å parkere, eller i det hele tatt stoppe.

 

Faen, jeg husker ikke mer.

Lenke til kommentar

post-51466-0-30564800-1370490562_thumb.jpg

Her er Narvik i et nøtteskall. Vi har en rundkjøring i sentrum, den til venstre på bildet. Der kjører alle som de skal, som jeg så grasiøst har tegnet inn på bildet.

 

Men med en gang folk kommer til de to trearma utenfor byen, eller utenfor sentrum da, så går folk HELT loco.

 

Rett fram? Plasser seg til høyre, kutt rett fram, eventuelt legg seg fint helt ytterst. Hallo? Det er en grunn til at det er to felt i det hele tatt!

 

Samme gjelder i andre retninga, kutter rett fram. Ikke at det er et problem rent bortsett fra at de som kommer fra motsatt retning tror de får vikeplikt og stopper da.

 

Det er ikke NOE logikk i det, for de kan jo kjøre i den midt i byen, hvorfor ikke de to utenfor, som er helt like som den i byen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som slalomkjører på E18 er dagens irritasjonsmoment. De var uansvarlig nært ved å kræsje mange ganger. Svart BMW og sølvgrå Merc.

Dessuten skjønner jeg ikke greia med han som kjører så sakte at han absolutt ikke burde ligge i venstre fil, helt uten lys, og uten å blinke når han fant ut at han skulle bytte fil og inn foran meg inni en mørk tunnel.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte fra Minnesund til Gjøvik i natt/dag tidlig, og fuglene langs vegen må ha vært suicidale. De fleste som sto i vegbanen da jeg kom flyttet seg ikke selv om jeg passerte 20 cm unna, og de som sto utenfor vegen eller de få som prøvde å flytte seg fløy rett ut foran bilen. Jeg var nære å ta livet av minst åtte-ni fugler.

 

Er de trøtte fordi de nettopp har våknet, eller er det en annen forklaring på sløvheten og ønsket om å dø på denne tiden av døgnet (0400-0600)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...