Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med han bak deg?

 

Du kjører som et vanlig kryss, dvs du blinker til venstre i forkant og inn i rundkjøringen. Bilen bak vil skjønne at du skal til venstre før du entrer rundkjøringen.

Hvis du ikke blinker på denne måten, men kun ut av rundkjøringen så rekker du kun et par blink før du er ute...dvs ingen poeng.

Lenke til kommentar

 

 

Du kjører som et vanlig kryss, dvs du blinker til venstre i forkant og inn i rundkjøringen. Bilen bak vil skjønne at du skal til venstre før du entrer rundkjøringen.

Hvis du ikke blinker på denne måten, men kun ut av rundkjøringen så rekker du kun et par blink før du er ute...dvs ingen poeng.

 

Ser ikke helt problemet. Hvorfor bare ikke ha det som vane å blinke ut uansett hvor stor rundkjøringen er eller om du kjører i Rogaland eller ikke. Det er jo ikke allverdens pes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Samme her. Altfor mange som kjører med feil lysbruk. Er håpløst å blinke på de, ingen som skjønner hva du mener. La de heller få boten. Da skal du se de husker å skru på lysene neste gang.

 

Hvor ofte har du hørt om noen som har fått bot for manglende eller feil lysbruk?

Det virker ikke som om politiet selv forstår reglene..

Her i byen ser jeg fra tid til annen politibiler med både nærlys og tåpelys tent..

Hittil tror jeg ikke jeg har observert en eneste politibil med parklys ved stans langs veien.. De bruker helst nærlys, og i en del tilfeller faktisk fjernlys.. Komplett idioti.

 

http://www.bt.no/nyh...ml#.UatnvpyQPHE

 

Oida...det der kunne gått ille.

 

Jepp.

Det er over min fatteevne at bilene som kom mot faktisk la seg ut til siden..

Jeg ville forsøkt å blokkere veien, om det så ville ført til en skade på bilen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor ofte har du hørt om noen som har fått bot for manglende eller feil lysbruk?

 

Det kan jeg vel ikke si at jeg har opplevd. Har uansett bare sett folk som bruker feil lys på dagtid da det er lyst ute. Så for min del så bryr jeg meg egentlig ikke. Det er vel bare for å være hjelpsom til de som glemmer å skru på de riktige lysene.

 

PS: Er dette deg, forresten? http://www.rb.no/bil/article6682261.ece :wee:

Lenke til kommentar

Trafikk-klage fra rushtiden på fredag: En eldre norskregistrert VW transporter i motgående kjørefelt (4-feltsvei) hadde mistet venstre fremhjul i en sving og hjulet hadde heldigvis ikke truffet noen selv om det hadde krysset alle kjørefeltene. Det lønner seg å gjøre etterkontroll av hjulmutterne i blant. Én løs mutter er jo tilgivelig, men 4 stk, på samme hjul, ca en måned etter byttedatoen til sommerdekk er utilgivelig sløvt.

Lenke til kommentar

Sida det nett var snakk om Stavanger-området: kva er vitsen med den gata på/i (?) Sola der vegen er to felt brei, men smalnar inn til eitt felt med jamne mellomrom? Og kva er vitsen med å setje busshaldeplassane nøyaktig på dei smale strekka, slik at trafikken må stogge i begge retningar mens passasjerane betalar for billetten sin?

 

Mitt generelle inntrykk for øvrig av trafikkavlastinga i Stavanger-området er at det må vere designa av fulle togentusiastar.

Lenke til kommentar

Hindrer råkjøring veldig effektivt, finnes flere tilsvarende konsept der man må kjøre sikk-sakk gjennom, uten at jeg klarte å finne bilde av det akkurat nå. I tillegg tror jeg også det hjelper med å avlaste trafikken som kommer ut på den gamle veien til flyplassen, da det blir porsjonert litt ut - men det er ren gjetning fra min side.

Lenke til kommentar

Trafikk-klage fra rushtiden på fredag: En eldre norskregistrert VW transporter i motgående kjørefelt (4-feltsvei) hadde mistet venstre fremhjul i en sving og hjulet hadde heldigvis ikke truffet noen selv om det hadde krysset alle kjørefeltene. Det lønner seg å gjøre etterkontroll av hjulmutterne i blant. Én løs mutter er jo tilgivelig, men 4 stk, på samme hjul, ca en måned etter byttedatoen til sommerdekk er utilgivelig sløvt.

Jeg så en som stod i en rundkjøring uten venstre fremhjul. En skulle da tro at det var mulig å merke at fire hjulbolter er løse.

Lenke til kommentar

Sida det nett var snakk om Stavanger-området: kva er vitsen med den gata på/i (?) Sola der vegen er to felt brei, men smalnar inn til eitt felt med jamne mellomrom? Og kva er vitsen med å setje busshaldeplassane nøyaktig på dei smale strekka, slik at trafikken må stogge i begge retningar mens passasjerane betalar for billetten sin?

 

Veldig mange som kjører uvettig rundt busser på holdeplass, og unnlater å ta hensyn til at noen kan komme gående foran bussen. For å unngå påkjørsler fjerner man forbikjøringsmuligheten ved holdeplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mitt generelle inntrykk for øvrig av trafikkavlastinga i Stavanger-området er at det må vere designa av fulle togentusiastar.

 

Kan ikke si meg enig der. Motorveien er strategisk plassert og skjærer gjennom hjertet av Nord Jæren.

Togtraseen er malplassert langs Gandsfjorden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...