Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du sparer nesten ett minutt per mil hvis du kjører 90 km/t i 80-sona. Virkelig verdt det!
og hvis du kjører 90 mil, sparer du en og en halv time. Kjører du i 95, sparer du to. På lange turer, lett verdt det! Men om man bare skal noen kilometer eller et par mil, så er det helt nyttesløst.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

og hvis du kjører 90 mil, sparer du en og en halv time. Kjører du i 95, sparer du to. På lange turer, lett verdt det! Men om man bare skal noen kilometer eller et par mil, så er det helt nyttesløst.

Hvor ofte kjører du 90 mil, og holder jevnt 10km/t over grensen hele veien?

Jeg har hatt en del lengre turer, der er det helt klart mye å spare..

Kjører man 100 mil++ er det mye å spare på å kjøre 20-30km/t for fort.

Spør det det samme. Hvor ofte kjører du 100mil++?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del lengre turer, der er det helt klart mye å spare..

Kjører man 100 mil++ er det mye å spare på å kjøre 20-30km/t for fort.

Så får du veie det opp mot økt risiko for ulykke og bøtelegging.

Ikke lønnsomt i mine øyne..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjører Trondheim - Bodø (via Namsos) - Trondheimca 10 ganger i året (ca 85 mil). I tillegg kjører jeg Trondheim - Oslo - Trondheim ca 4 ganger i året (54 mil?). I 70 og oppover holder jeg 15-20km/t over fartsgrensa, og mindre der det er dårligere veier og uoversiktlig. Under 70 kjører jeg sjeldent mer enn 5-6km/t over grensa. Det er mye innsparinger, og slik jeg begrunner dette valget, er at en eller to timer lengre resisevei vil gjøre meg sløvere og mindre tålmodig mot slutten.

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

Tja, kjører man Oslo-Trondheim er det lange veistrekker med 70 der cruise controlen fint kan stå på 90. Og resten av veien ligger vel trafikken stort sett 10 over, så det blir jo noen minutter det.
Lenke til kommentar

Spør det det samme. Hvor ofte kjører du 100mil++?

Noen ganger i året.

Hittil i år har det blitt med bare tre slike turer.

To av turene ble på over 110 mil, riktignok med pause halvveis for å se på bil.

Så får du veie det opp mot økt risiko for ulykke og bøtelegging.

Ikke lønnsomt i mine øyne..

Du evner vel ikke å se annet enn fartsgrenseskilt heller så..

Lenke til kommentar

Når du kommer til rundkjøringa, skal til venstre, men hele skiten er blokkert av stillestående kø fra venstre og rett gjennom rundkjøringa. Null avstand mellom bilene, ingen mulighet for å komme seg avgårde for oss som ikke skal den veien køa skal..

Meg sjøl først, alltid, uansett. Eller hur?

Lenke til kommentar

Har vært borti flere ganger i slike tilfeller at biler slipper deg frem, dersom det er to innkjøringsfiler i rundkjøringen sånn at de kan være sikre på at du ikke skal samme vei.

Jo, og da er det jo greit nok. I dette tilfellet sto det fullstendig i stampe, var stoppa helt opp.

Lenke til kommentar

Høhø, ble kraftig forbikjørt av NRK her om dagen. De holdt vel sikkert en fart på minst 110. Begynner også å bli lei av Statens Vegvesen-biler som kjører 10+ over fartsgrensen i f. eks. 60-soner.

Si meg, har du sjekket misvisning på speedometeret ditt?

Ti over er uansett bagatellmessig.

Det kan utmerket godt 110 også være, avhengig av hvor det fant sted.

Lenke til kommentar

Møtte en rar syklist idag, herregud. Første rundkjøringen så sykler han faktisk på min venstre side og mellom meg og bilen foran. Brå stopp, han stoppet ikke for noen av fotgjengerne i fot overgangen. Han kjørte mellom biler ifra høyre og til venstre. Kom nærme han igjen, da ligger han helt oppi ræva på bilen foran. Han tar av til høyre i neste rundkjøring og ligger da greit på siden så vi får kjørt forbi. Dermed kommer det en ny rundkjøring og da skal jeg til høyre og blinker. Fyren LEGGER seg faktisk på min VENSTRE side kutter snuten min og jeg må bremse eller hadde han havnet under bilen min.

Også ligger han foran midt i veien bare for å irritere meg, kommer meg forbi og rister på huet han slenger meg et sleng kyss. Da fikk jeg nok, bremset ned foran han og for å spørre hva er det han driver med.

Plutselig kommer idioten å kveler meg, en liten fis jeg hadde lett klart å tatt. Pluss hadde arbeids bilen med verktøy og alt. Lar bare fyren forsette, politiet hadde ingen biler ledig så lot bare fyren sykle videre. Ser han i andre rundkjøring og kutter svinger og mer. Rolig og avslappet og må bare le av idioten som kalte meg en drap maskin. Da veit han ikke hva drap mann kan gjøre. Heldigvis møtte han meg som var rolig, ekke sikkert han er like heldig neste gang.

Nesten håpet at han ble påkjørt engang. Idiot med blå og hvit trøye! Ser jeg han igjen og er sur da smeller det :p

EDIT:

Kom på dette også en motorsykkellist kjører forbi en lastebil med dobbel henger. er et felt og betongklosser mellom motgående kjørefelt. Utrolig at han overlevde kan si at lastebilen tutet!

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...