Metaldude Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det er en klagemur. Men vi vet ikke om det er noe som er noe stort å klage over. 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Vis de skal til venster i rundkjøringer som er lengre borte der, så er det en god grunn til å holde veien. Så fremt jeg fant riktig plass på kartet. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Det der er ikke et fortau. Det er en gang- og sykkelvei. Jeg hadde ihvertfall ikke sykla på veien der. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Vis de skal til venster i rundkjøringer som er lengre borte der, så er det en god grunn til å holde veien. Så fremt jeg fant riktig plass på kartet. Vennligst forklar hvorfor denne situasjonen er sannsynlig, ellers har vi bare et søkt argument. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Fordi gang og sykkelveien går forbi rundkjøringen, enda et stykke, og tar av til venstre til veien etter rundkjøringen. Altså: ||*starter her || || || O ========== *vil hit || || |======* går hit || || Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Var på nære nippen i å ringe politiet og tipse om en som kjørte forbi meg rett før en sving. Tulling i en Golf med kule Monster-dekaler (energidrikken) på bakruten. Sikkert en jypling som akkurat har fått lappen. Han tok igjen en bil, og dersom han kjørte forbi ha også på samme måte så bestemte jeg meg for å ringe. Jeg kunne se at han hadde lyst til det, men var klok nok til å vente til en rett strekke. Han hadde sikkert en fart på 110-120 da han kjørte forbi. Han fikk i hvert fall høre tuting. Da føler man seg ikke høy i hatten. 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Var på nære nippen i å ringe politiet og tipse om en som kjørte forbi meg rett før en sving. Tulling i en Golf med kule Monster-dekaler (energidrikken) på bakruten. Sikkert en jypling som akkurat har fått lappen. Han tok igjen en bil, og dersom han kjørte forbi ha også på samme måte så bestemte jeg meg for å ringe. Jeg kunne se at han hadde lyst til det, men var klok nok til å vente til en rett strekke. Han hadde sikkert en fart på 110-120 da han kjørte forbi. Han fikk i hvert fall høre tuting. Da føler man seg ikke høy i hatten. Best å ringe. Jeg kjørte som en idiot for endel år sida - med Golf faktisk; det gikk nesten galt endel ganger. Bedre at politiet plager tenåringene litt, så skjerper de seg fortere. Endret 14. mai 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg forstår det hvis det ikke er noe fortau/gang- sykkelvei, men når man sykler parallelt med det, så virker det som de bare er ute etter å provosere. Skapte masse unødvendig kø. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Masse unødvendig kø? Ben vei med klarest skog på begge sider hele veien. Er den overtrafikkert? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Syklist i 80-sone. Lang kø bak seg. Mye trafikk i motgående kjørefelt. Ikke mulighet for å komme seg forbi. Lesekunsten... Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Masse unødvendig kø? Ben vei med klarest skog på begge sider hele veien. Er den overtrafikkert? Helt klart. Tidlig på morgenen er det mange som skal på jobb på Gardermoen. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 http://goo.gl/maps/fHlPe Kjørte mot Rolvsøy her for noen uker siden, det var bra med trafikk imot, men det gikk i 70 helt til jeg nådde igjen en moped som lå en meter til venstre for vegskulderen. Kom bak mopeden i bakken, og måtte bare finne meg i å bremse ned fra 70 til 35, da jeg ikke ville kjøre forbi når det kom en trailer imot. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Flink mopedist. Mange idioter av noen bilistjævler presser nemlig mopeder som holder til høyre ut i grøfta, nettopp fordi de da kjører forbi selv om det kommer noen imot. Så der skal man ikke ligge. 7 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Når jeg hadde mopedopplæring nettopp på en slik riksvei skulle vi kjøre i veiskulderen så lenge det var fint mulig og forsvarlig for at forbikjøringer kunne foregå uten problemer. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 At hver j.. morgen og ettermiddag så er det en bil som må ligge i 75 i 80 sona. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 At hver j.. morgen og ettermiddag så er det en bil som må ligge i 75 i 80 sona. 80 er max, da er det greit å kjøre 75. 3 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) 80 er max, da er det greit å kjøre 75. De fleste speedometere viser for mye så da kan du trygt ligg midt i mellom 80 og 90 på tellern du får ikke bot om du ligger i 82 km/t heller. Endret 15. mai 2013 av Gryterett Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) For du kommer jo MYE raskere hjem/til jobb ved å kjøre i 82 km/t istedenfor 75 km/t, eller? Forskjellen er jo omtrent lik null. Endret 15. mai 2013 av Vertical^ 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 De fleste speedometere viser for mye så da kan du trygt ligg midt i mellom 80 og 90 på tellern du får ikke bot om du ligger i 82 km/t heller. Som sagt, reell hastighet 75 i 80 sone må være akseptabelt. Kan ikke forlange at man skal ligge het på limiten hele tiden. At du ønsker å ta en kalkulert risiko og ligge litt over fartsgrensen er ditt valg, men du kan ikke forlange/forvente at alle andre skal gjøre det samme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå