Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge alle kjører etter forholdene og tar hensyn til andre trafikanter vil det ikke være noe problem.

I neste kryss på det aktuelle stedet er det forøvrig ganske ekkelt å kjøre raskere enn fartsgrensa, veien er svært dårlig og det det er et T-kryss.. :)

Lenke til kommentar

En ting er syklister. 100 hakk verre er rulleski, de slenger armene med staver så villt rundt seg at de nesten tar opp 2 felt. Jeg gidder aldri å kjøre forbi med mindre det er 3 felt og legger meg alltid langt bak. Kan lage skikkelige riper og bulker med de stavene. Har lyst til å legge meg i grøfta og kaste meg over dem for så å gi dem en velfortjent omgang med balltreet og knekke både ski og staver. Syklister kan man vertfall kjøre forsvarlig forbi på normal 2 felts vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Raudt lys er raudt lys, enten du er fotgjengar, syklar, køyrer bil/ATV/MC/tog/båt/fly/osb.

Fotgjengere har lov å gå på raudt, men bare hvis de ikke er til hinder for annen trafikk. Så det du sier stemmer ikke helt med lovverket. Fotgjengere har et helt eget sett med lover i trafikken og syklister kan også benytte seg av disse hvis de går av sykkelen og leier den.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fotgjengere har lov å gå på raudt, men bare hvis de ikke er til hinder for annen trafikk. Så det du sier stemmer ikke helt med lovverket. Fotgjengere har et helt eget sett med lover i trafikken og syklister kan også benytte seg av disse hvis de går av sykkelen og leier den.

Jøss, kjekt å vite!

Lenke til kommentar

«Dess viktigere er det at Spesialenhetens arbeid i saker mot tjenestemenn kan utøves uten ay politiet, i dette tilfellet Utrykningspolitiet, inngir seg på å prosedere saker i det offentlige rom. Utrykningspolitiet har tillit til at Hordaland politidistrikt og Spesialenheten for politisaker etterforsker begge saker grundig og at det dernest blir en reaksjon der det er nødvendig

Det er han faen meg den eneste som tror.

Jeg priser meg lykkelig over at de fleste polititjenestemenn i Norge er hyggelige, oppegåend efolk, for er det en ting som er sikkert så er det at det er fritt frem for de uønskede elementene med dagens latterlige "etterforskning" av politiets lovbrudd. Det er en særdeles dårlig vits.

• Liker 3
Lenke til kommentar

«Dess viktigere er det at Spesialenhetens arbeid i saker mot tjenestemenn kan utøves uten ay politiet, i dette tilfellet Utrykningspolitiet, inngir seg på å prosedere saker i det offentlige rom. Utrykningspolitiet har tillit til at Hordaland politidistrikt og Spesialenheten for politisaker etterforsker begge saker grundig og at det dernest blir en reaksjon der det er nødvendig

Det er han faen meg den eneste som tror.

Jeg priser meg lykkelig over at de fleste polititjenestemenn i Norge er hyggelige, oppegåend efolk, for er det en ting som er sikkert så er det at det er fritt frem for de uønskede elementene med dagens latterlige "etterforskning" av politiets lovbrudd. Det er en særdeles dårlig vits.

Syk historie. Banke opp en gammel mann på den måten. Virker som dette er broilere som må lukes ut for godt, får håpe at det skjer. I likhet med deg har jeg generell tillit til politiet.

Lenke til kommentar

Hsuker fortsatt tbangsstrippingen på Pudderfjordsbroen, der politimannen innrømmet at de hadde bedt ham om å strippe, men Spesialenheten kom til at det var "dumt, men ikke lovbrudd". Det vare et soleklart brudd på hele tre ulike paragrafer. Man kan bare klø seg i hodet...

Lenke til kommentar

Det står sannsynligvis ikke snut i to kryss såpass nære hverandre.

Uansett tenker jeg du forstod poenget.. 900,- er småpenger og spiller ingen trille om man har en ryddig økonomi.

Tirsdag: Politikontroll der 100 billister blir stoppet for ulovlig gjennomkjøring:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Her-ble-morgenbilistene-420000-kroner-fattigere-3172581.html#.UYqv7souAgg

Onsdag: Politiet velger igjen å sjekke om billistene lærte noe av gårsdagen:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Tatt-for-gjennomkjoring-for-andre-dag-pa-rad-3173523.html#.UYqvwMouAgg

Enkelte billister lærer aldri.

Syklister er ikke noe bedre. De bryr seg ikke om fotgjengere som skal over gangfeltene engang.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/To-til-sjukehus-etter-kollisjon-mellom-syklist-og-fotgjenger-3173185.html#.UYqxTcouAgg

De syntes og det er helt greit å sykle over fotgjengerfeltene uten å bry seg om billistene:

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/politilogg/article6495280.ece

Lenke til kommentar

Lite nyttig uttalelse. Jeg regner ikke "polititegn", blålys og sirener som legitimering. Blålys og sirener kan man selv skaffe lett på nettet. Det er jo også sagt fra flere hold at politibilen kjørt aggressivt og uvørent, noe som gjør at man blir mer skeptisk når nevnte bil plutselig setter på blålys. Nei, når politiet skal legitimere seg så forventer jeg ordentlig ID-kort med tjenestenummer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lite nyttig uttalelse. Jeg regner ikke "polititegn", blålys og sirener som legitimering. Blålys og sirener kan man selv skaffe lett på nettet. Det er jo også sagt fra flere hold at politibilen kjørt aggressivt og uvørent, noe som gjør at man blir mer skeptisk når nevnte bil plutselig setter på blålys. Nei, når politiet skal legitimere seg så forventer jeg ordentlig ID-kort med tjenestenummer.

Enig.

Lenke til kommentar
Dette samsvarer ikke med tjenestemennenes fremstilling av saken og det videobevis som foreligger, bla at tjenestemennene legitimerte seg med polititegn samt bruk av blålys og sirener.»

Polititegn?

Forøvrig ganske rart at det skulle være et problem å legitimere seg. Jeg har møtt på de folka et par ganger, og de har alltid gått med ID-en sin i et kjede rundt halsen.

Lenke til kommentar

Har du ikke hørt om polititegn? Det er der du veiver med pekefingeren i fjeset på noen, og så forsøker å røske dem ut av bilen mens de har bilbeltet på, ved å bende armen ut av skulderleddet... :p

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...