Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Var en taxisjåfør som skulte olmt på meg i dag, mens han nesten holdt på å kjøre på meg i det han brøt vikeplikten. Han sakka ikke på farten heller. Noen folk altså...

Hmm, hadde en av de her en dag som skulle kjøre mot et forbudt for motorkjøretøy-skilt (Nei ingen unntak for taxi). Jeg sto åpenbart i veien for han da jeg naivt nok regnet med han skulle kjøre en lovlig retning. Kankje en slektnig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler bare for å komme med et utbrudd her, tviler på at noen er uenige med meg. Her i området i natt var den en person som først ble tatt med promille i 23-tiden. Han har deretter mest trolig stjålet enda en bil, som han parkerte. Som om ikke det var nok, så tok han enda en bil som han krasjet. Fyren har akkurat sluppet ut av fengsel.

Forbanna idiot.

frontpol_4847474a.jpg

http://www.firda.no/nyhende/article6622519.ece

• Liker 5
Lenke til kommentar

Blir småfrustrert over all trafikk (spesielt tungtrafikken som det er mye av) som absolutt skal kjøre gjennom gata på baksiden her, til tross for at det står skilt som forbyr dette med mindre du er beboer i området..

Hvis det er mulig logistisk sett kan du prøve å be de lokale veimyndighetene sette opp en bollard eller betongblokk og skilte om til blindgate. Det ble gjort da en g/s vei ble brukt som snarvei av biler der jeg bor. Litt mer jobb å få et omlegging og skiltvedtak men verdt et forsøk

Lenke til kommentar
Føler bare for å komme med et utbrudd her, tviler på at noen er uenige med meg. Her i området i natt var den en person som først ble tatt med promille i 23-tiden. Han har deretter mest trolig stjålet enda en bil, som han parkerte. Som om ikke det var nok, så tok han enda en bil som han krasjet. Fyren har akkurat sluppet ut av fengsel.

Det virker som han savnet cella si noe voldsomt, eller gikk rett til første pusher for å feire friheten...

Lenke til kommentar

Må hilse til en tåkelagt utenlandsk trailersjåfør på rv3 idag, som fant ut det var smart å ligge med en avstand på ca 3 meter fra min bakfanger. Nei, det går ikke raskere på den måten når jeg ligger i 90 på nåla i 80 sonen, og jeg har biler foran meg. Fløyta et par ganger, men det hjalp ikke stort.

Han kjørte forbi et vogntog faktisk før han nådde igjen meg, men ikke faen om en skulle forbi meg, selv om det var flust av rettstrekker og jeg la det til rette for at han kunne kjøre forbi.

Faen skal en gjøre med sånne da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pumpebremse. Når det løper et rådyr over veien. Eller, hvis du har passasjer, få ham til å filme og ringe politiet. Lappen ryker øyeblikkelig for å ligge (alt) for nært forankjørende, og 3-6mnd uten er ingen liten straff for en lastebilsjåfør.

Lenke til kommentar

Er det mulig? Det er rimelig håpløst og ikke minst uforsvarlig med slik oppførsel i trafikken. De burde hatt seg en real smekk fra Politiet.

Ikke holdt bilistene nevneverdig avstand til syklistene.

Ikke sørget de for å ha god kontroll på strekningen de skulle kjøre forbi på.

Ikke var det mange som kjørte langt nok ut til siden.

Flere motkommende bilister må bremse ned for å unngå enda farligere situasjoner.

Attpåtil er det en hodeløs bilist som bruker ekstra oppmerksomhet på å filme sin egen og andres idioti.

Og hvor mange sekund tapte bilistene _EGENTLIG_? Fartsgrensen var 50km/t, de låg i hva, 30km/t(?) i gjennomsnittet 2-3 minutt?

• Liker 8
Lenke til kommentar

Forutsatt at alle kjørte i 50km/t om ikke syklistene hadde vært der, og gitt at de hadde en fart på ~30km/t.

I 50km/t vil man bruke 76 sekund på 1km, mens i 30km/t vil man bruke 120 sekund på samme distanse.

Man vil altså tape 44 sekund(!) pr kilometer man ligger bak. Og da har eg ikke tatt høyde for at syklistene vil endre hastighet i forhold til veien.

Så kan man jo stille spørsmåltegn med om den økte risikoen bilistene påførte syklistene var verdt 44-88 sekund?

Lenke til kommentar

Bilistene oppførte seg ikke så bra de heller nei, men det er jo syklistene som provoserer her. De kunne valgt gang og sykkelvegen, der det var plenty av ledig plass, fremfor å plage en hel kø med bilister. Ja, de har juridisk rett til å benytte veien de også, men de burde oppført seg langt mindre provoserende.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Og i hvor stor del av strekningen de skulle var det like fin sykkelsti? Og hvor mange andre brukere var det av denne langs samme strekning?

Problemet for syklistene er at sykkelstier er laget for de som skal sykle kort og/eller sakte, ikke for de som skal trene eller sykle langt. Benytter de sykkelstien(der hvor dette faktisk finnes), så må de ta hensyn til gående og andre brukere av samme sykkelsti, og da må de ned i gangfart. Lite hensiktsmessig når man skal trene. I tillegg er sykkelstier ofte(men ikke alltid(!)) dårlig vedlikeholdt og fylt av skrot(grus, glassskår og annet). Og på toppen av det hele så kan en sykkelsti fort stoppe ett sted helt uten forvarsel. Og da må man allikevel ut i veien.

Når så mange syklister skal ut på veien samtidig så gjorde disse det mest riktige. De holdt seg samlet. Ca 7-8 syklister? Hadde de spredd seg ut så ville de fortsatt holdt samme hastighet, men nå måtte bilistene ha kjørt forbi 7-8 separate syklister i stede for. Det hadde nok økt irritasjonen betraktelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...