Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En dame som mente det var lurt å kjøre forbi meg på moped her samtidig som jeg skulle akselerere etter å ha vika fra en som kom fra høyre. Dette var klokka fire på en fredag. Ho måtte stå på bremsen samtidig som ho snitta skiltet mitt for å komme seg unna en bil som kom mot.

Skulle fylle bensin her i går, eneste pumpa ledig var den helt til venstre, så jeg måtte kjøre rundt alle pumpene for å få tanklokket mot pumpa. Når jeg da ligger litt forbi den sølvgrå bilen på bildet, så tar fyren som kjørte bak meg, å buser inn foran meg, for å komme seg først til pumpa. Han hadde selvsagt også tanklokket på venstre side, og brukte flere minutter på å snu. Jeg kjørte da bil, ikke moped.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
Så det er mede andre ord greit at biler står og stamper på en smal vei, mens fotgjengere ikke kan oppleve det samme? Nei, det der holder nok ikke vann.

Mulig du har dårlig hukommelse, men utgangspunktet var at du mente man ikke trengte breiere fortau enn en barnevogn og en sykkel, punktum. Jeg har forklart deg hvorfor breiere fortau også kan være nyttig (noe som burde være selvsagt). Så får du gjøre dine egne bisarre prioriteringer om du mener nytten av breiere fortau er større eller mindre en nytten av arealet brukt på andre måter.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var det i denne tråden det ble nevnt det klistremerket du kan ha i bakruten hvor det står noe lignende “You drive close, I drive slow”? Jeg tror kanskje jeg vil ha et slikt på bilen min. Jeg ble veldig irritert i går, og bestemte meg for å være en.... hestkuk! Jeg lå så vidt over 60 i 60-sonen - noe som skulle bety at min reelle hastighet var ca 60 km/t. I speilet ser jeg en hvit bil som kommer nærmere og nærmere og nærmere til det punkt hvor det nesten er teknisk umulig å komme noe nærmere. Dermed senker jeg hastigheten forsiktig til jeg er nede på 50 km/t og jeg kan se frustrasjonen bygge seg til Blondie bak meg, som vifter febrilsk med armen.

Etter noen sekunder i 50 gir jeg full gass opp til ca 80 før jeg slakker av til 60 km/t igjen. Da har jeg bygget en luke som er fornuftig å ha mellom oss, og jeg håper hun tar hintet og holder seg der. Men neida, rett opp i ræva på meg igjen. Der holder hun seg en stund før hun finner ut at hun skal kjøre forbi meg. Det var da hestkuken våknet i meg, og jeg tramper inn gassen. Hun kom seg aldri opp på siden av meg engang, og det skal hun i grunn være glad for siden det kom to syklister i mot oss akkurat der.

Faen som jeg hater folk som ikke klarer å holde avstand. Jeg kunne tenkt meg å montere våpen i bakkant av bilen min for å lære disse jævlene en lærepenge. Jeg skal innrømme at det er rimelig sært å gi flat pedal i det man er i ferd med å bli forbikjørt, men hun her fortjente det virkelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at det er rimelig sært å gi flat pedal i det man er i ferd med å bli forbikjørt,

For ikke å snakke om strengt ulovlig. Hele formålet med å senke farten når noen ligger for tett intil er, foruten å gjeninhente sikkerhetsmargin, å få vedkomne forbi.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er det en ting en stor del nordmenn burde lærere seg så er det hvordan man oppfører seg rundt påkjøringsfelt.

På turen til Sandefjord i dag følte jeg at jeg var omringet av idioter ved omtrent vært påkjøringsfelt jeg kjøpte forbi.

Det mest typiske er vel de som ikke tar å gi gass når noen først er så hyggelige å lage en luke.

Ellers hadde man de idiotene som klistrer seg opp i baklysene mine for å ikke gi plass, og dermed skape mange farlige situasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I går havnet jeg i kø bak en idiot av en sjåfør..

Han kjørte en eller annen trist personbil (jeg la faktisk ikke merke til hva) med campingvogn bak.

På bilen var det montert campingvognspeil, så det var vel og bra..

Uansett, jeg havnet ca 20-30 biler bak han i køen han lagde der han til tider holdt opp mot 60km/t i 80-sona, 45 omtrent i 60-sona, og ned mot 30 i 50-sona..

Siden det var latterlig mange som kom imot var det ikke annet å gjøre enn å legge seg bak og ta livet med ro.. Det var jo tross alt rikelig med muligheter til å slippe forbi andre.

Men neida, det skulle ikke dette kjøtthuet, så han holdt tempoet og slapp ingen forbi.

Jeg ble liggende bak han i ca halvannen mil, før han tok inn på en bensinstasjon.

Needless to say, jeg stoppet på samme bensinstasjon og fortalte hva jeg synes om kjøringa, og om hvorfor man har speil..

Jeg kjører en del med campingvogn selv, og er da svært opptatt av å slippe forbi folk bak (de få gangene jeg hindrer noen der jeg tråkker på greit..)

Beskjeden ble tydeligvis ikke oppfattet, men jeg fikk en utblåsning og jeg fikk kommet meg frem dit jeg skulle.

Lenke til kommentar

Dårlig løst av deg. At du markerer at du mener bilen bak kjører for nær deg er greit nok. Å hindre noen i å kjøre forbi er noe av det dummeste du kan finne på i trafikken.

Eksepsjonelt løst av meg. Det kom to syklister i mot som hun ikke tok hensyn til. De kunne fått seg en skikkelig luftetur.

Men for å se generelt på det.. Av alt som kan kalles "det dummeste man kan finne på i trafikken", så mener du at det er å hindre noen i å kjøre forbi? Er du seriøs?! Du er kanskje den type person som sier "Det er den dårligste filmen jeg noen gang har sett" hver gang du ser en dårlig film. Eller "Det er det teiteste jeg noen gang har hørt" hver gang du hører noe teit blir sagt, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eksepsjonelt løst av meg. Det kom to syklister i mot som hun ikke tok hensyn til. De kunne fått seg en skikkelig luftetur.

Hva om hun hadde fortsatt å insistere på å komme forbi da? Helt til hun møtte syklistene?

Men for å se generelt på det.. Av alt som kan kalles "det dummeste man kan finne på i trafikken", så mener du at det er å hindre noen i å kjøre forbi? Er du seriøs?! Du er kanskje den type person som sier "Det er den dårligste filmen jeg noen gang har sett" hver gang du ser en dårlig film. Eller "Det er det teiteste jeg noen gang har hørt" hver gang du hører noe teit blir sagt, etc.

Ok. Hva er det dummeste du kan finne på i trafikken?

Konklusjonen er enkel..

Ja, vedkommende bak kjørte uforsvarlig.

Og det gjorde jaggu du og.

Førerkortet ditt kan innleveres hos nærmeste trafikkstasjon eller lensmannskontor.

Jeg er ikke mye enig i dine synspunkter ellers, men du fikk pluss fra meg nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å hindre noen i å kjøre forbi er noe av det dummeste og farligste du kan finne på i trafikken.

Langt der i fra. Er mange faktorer som vi ikke vet/vet lite om som spiller inn i akkurat denne handlingen av Bradbury.

1. Effekt.

Har han en vesentlig lettere og sprekere bil enn den som skal til å kjøre forbi så vil det eneste bil nr2 oppnå er å legge seg ut i andre fil for så og måtte legge seg inn igjen.

2. Disse sykkelistene han nevner.

Om han så dette og tok i betraktning av at punkt 1 er i hans favør, kanskje dette var det lureste han kunne gjøre om bil nr2 ikke viste tegn til å gi seg på forbikjøring mot sykkelistene?

Både med mazdaen, KE70'en og de andre bilene jeg har hatt med litt futt i har jeg gjort det samme når folk ikke viser interesse for å kjøre forbi når jeg legger til rette for dette, og resultatet er det at det eneste de ser og hører er en bil som girer ned og forsvinner. Men i disse tilfellene er det kun for å være drittsett mot de som har limt seg til baklysene mine.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Både med mazdaen, KE70'en og de andre bilene jeg har hatt med litt futt i har jeg gjort det samme når folk ikke viser interesse for å kjøre forbi når jeg legger til rette for dette, og resultatet er det at det eneste de ser og hører er en bil som girer ned og forsvinner. Men i disse tilfellene er det kun for å være drittsett mot de som har limt seg til baklysene mine.

Jeg garanterer at du ikke kommer til å oppleve det samme om jeg er den som vil forbi..

Men så utnytter jeg alltid første forbikjøringsmulighet også.. :)

Har havnet bak et par sånne jeg også. Hvordan reagerte han?

Idioten virket ikke til å hverken forstå hvordan man bruker speil, at han lagde lang kø, eller hvordan han skulle unngå det for fremtiden.

Egentlig burde jeg knust speilene hans siden han ikke bruker de uansett.

Lenke til kommentar

De fleste som kjører bil blir veldig sure når du påpeker feil. Jeg stoppet en gang en fyr som kuttet en sving etter et lyskryss i Bergen. Vi hadde rødt, jeg lå i venstre feilt og han i høyre og begge veibanene kan kjøre til venstre i krysset. Han la seg godt inn i mitt felt, selv om jeg kjører en svær lastebil, og jeg måtte bråbremse for å ikke kjøre inn i sida på han. Jeg snakket til ham ved neste lyskryss og ba han kutte ut sånt tull, men han hadde selvsagt ikke kutte svingen.

Jeg vet ikke hva som er verst. At han ikke er klar over at han har gjort det eller om han har gjort det med vilje.

Men jeg har hatt opplevelser der andre bilister ikke har klikket i vinkel. Jeg sto en gang parkert delvis foran en innkjørsel med lastebilen min, fordi jeg må stå akkurat der pga lasting/lossing, og en fyr hadde parkert en varebil på en litt dum måte. Men det var fullt mulig å komme seg ut, og jeg forklarte til han om at han rygget så gikk det helt fint. Han prøvde i ca 3 minutter mens jeg dirigerte uten at han virket å ha noe oversikt over størrelsen på bilen sin (han trodde den var mye større enn den var, noe som er veldig vanlig), så da spurte jeg rett og slett om jeg skulle rygge den ut for han.

Jeg hadde egentlig regna med at han skulle skjelle meg ut, eller verre - han var en kraftig arbeidskar, men han sa ja og så brukte jeg 20 sekunder på å rygge ut...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg garanterer at du ikke kommer til å oppleve det samme om jeg er den som vil forbi..

Men så utnytter jeg alltid første forbikjøringsmulighet også.. :)

Da er du i utgangspunktet ikke et problem så fremt du ikke er en av de som notorisk slikker baklysene til folk.

Uansett så skal det i dag godt gjøres om du som da har denne "spreke" tyske bilen ikke skulle greid å kommet forbi Rangeren. Derimot tidligere biler ville du nok måtte bitt i gresset veldig fort. :)

Lenke til kommentar

Da er du i utgangspunktet ikke et problem så fremt du ikke er en av de som notorisk slikker baklysene til folk.

Uansett så skal det i dag godt gjøres om du som da har denne "spreke" tyske bilen ikke skulle greid å kommet forbi Rangeren. Derimot tidligere biler ville du nok måtte bitt i gresset veldig fort. :)

Klart, det er en hel del biler som drar fra den jeg har nå, men det ikke så mange som gjør det med stil. :)

Det er ingen sportsbil, bare en sprek stasjonsvogn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...