Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var i januar en gang: (jeg øvelseskjører, fattern sitter ved siden av meg.)

 

En kvinnelig kjører hadde stoppet/parkert bilen midt på veien rett før en tunnel.

Hvorfor?

For å skrape vekk isen på vinduet!  :realmad:

 

Jeg måtte selvfølgelig stå på bremsene.

 

Hva jeg gjorde?

 

Gitt ut av bilen, spurte hu om hu trengte hjelp, hu svarte ja.

Jeg gikk bort til bilen min, hentet baseball kølla som lå liggende i bagasjen(noe enhver trenger), og knuste alle rutene hennes. :devil:  :devil:

 

Meg: Der fikk du all hjelpen du trenger!

Kjerringa: Neiii, du ødela bilen min.

Meg: MAN SKAL IKKE STOPPE RETT FORAN EN TUNNEL FOR Å SKRAPE IS!

5853419[/snapback]

 

Er du riktig vel bevart? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Skjønner du virkelig ikke at det bare er bullshit?

5856666[/snapback]

1.april er over.

Hvorfor skulle det være bullshit?

5857225[/snapback]

Fordi en person som gjør noe slikt har overhode ikke noe bak rattet å gjøre. Hva gjør du nestegang? Bare dundrer inn i bilen med vilje selv om du hadde hatt god mulighet for å stoppe? Nei, slik oppførsel som det der vitner om livsfarlig innstilling bak rattet og fortjener kort og greit ikke førerkort. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Skjønner du virkelig ikke at det bare er bullshit?

5856666[/snapback]

1.april er over.

Hvorfor skulle det være bullshit?

5857225[/snapback]

Fordi en person som gjør noe slikt har overhode ikke noe bak rattet å gjøre. Hva gjør du nestegang? Bare dundrer inn i bilen med vilje selv om du hadde hatt god mulighet for å stoppe? Nei, slik oppførsel som det der vitner om livsfarlig innstilling bak rattet og fortjener kort og greit ikke førerkort. Så enkelt er det.

5857287[/snapback]

Skulle gjerne ønske at det var deg som stoppet der :dribble::dribble:

 

Fra spøk til alvor, jeg er ikke en "slik" mann. :innocent:

 

Den episoden som jeg fortalte har faktisk skjedd, men uten knusing av rutene :!:

Ble litt irritert, skrek til dama, kjørte videre.

 

 

Edit:

Kan dere tilgi meg for en dårlig spøk? :cry:

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Hehe, folk her tar jo helt av, lurer på hvordan det skal gå med dette landet når ungdommen allerede nå høres ut som en gjeng gamle, grinete, politisk korrekte tanter. Situasjonen ramma_2pac beskrev er jo noe de fleste kunne hatt lyst til iblant, men det betyr selvsagt ikke at man faktisk gjør dette. Det var jo, for å si det mildt jævlig innlysende at dette var kødd. :D

Lenke til kommentar
Hehe, folk her tar jo helt av, lurer på hvordan det skal gå med dette landet når ungdommen allerede nå høres ut som en gjeng gamle, grinete, politisk korrekte tanter. Situasjonen ramma_2pac beskrev er jo noe de fleste kunne hatt lyst til iblant, men det betyr selvsagt ikke at man faktisk gjør dette. Det var jo, for å si det mildt jævlig innlysende at dette var kødd. :D

5858081[/snapback]

Hadde kanskje "lyst", men jeg er ikke sånn :innocent:

Lenke til kommentar
Hehe, folk her tar jo helt av, lurer på hvordan det skal gå med dette landet når ungdommen allerede nå høres ut som en gjeng gamle, grinete, politisk korrekte tanter. Situasjonen ramma_2pac beskrev er jo noe de fleste kunne hatt lyst til iblant, men det betyr selvsagt ikke at man faktisk gjør dette. Det var jo, for å si det mildt jævlig innlysende at dette var kødd. :D

5858081[/snapback]

Ånei, hvor får man skiftet alle rutene i bilen for 2000kr tro? Bare arbeidet beløper seg jo fort til det :hmm:

Lenke til kommentar
Man får skiftet frontrute for ca 2000 i egenandel (avhenger av selskap) på forsikringen, så kanskje det var det noen tenkte på. Men dette var jo snakk om litt mer enn frontrute, og man måtte nok bruke kasko.

5875432[/snapback]

Usikker på om slikt faktisk blir dekket av forsikringen. Uannsett ville jeg aldri i verden gjort det så billig for vedkommende. Man er ikke pliktig til å benytte forsikringen til slikt, og forsikringsselskapet ville nok aldri heller ha godtatt det.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

I mine forsikringspapirer (Gjensidige) står det at delkasko dekker (blant annet):

Bruddskade på motorvognens glassruter ved tilfeldig, plutselig, ytre påvirkning.

 

En galning med balltre er nok ytre og plutselig, men ikke tilfeldig nok. De tenker heller på steinsprut, ras, istapper osv.

Lenke til kommentar

Vil klage på politiet.

 

Klokken 17.48 kjørte en sivil rød primera stasjonsvogn av nyere årsmodell (VF40646) opp Byåsveien i Trondheim. Fartsgrensen på stedet er 50 km/t, noe jeg selvfølgelig overholdt med en politibil bak. Politibilen ble kjørt av ei dame i 30-40 årene, med blond hår. Hastigheten vil jeg anslå var i grenseland til førerkortbeslag. Med lang avstand holdt jeg følge, og filmet speedometeret mitt som da viste i underkant av 90 km/t. Ingen blålys eller sirene ble brukt.

 

Når bakken begynner å flate ut plukket dama opp (det jeg innbiller meg er) makkeren sin, og de kjørte videre. Fortsatt i hastigheter langt over fartsgrensen. Helt på toppen av bakken, ved Uno-X, foretok de en U-sving og kjørte nedover.

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Huff :no: Blir oppgitt når politiet ikke klarer å selv være lovlydige. Jeg mister liksom all tiltro til politiet av slikt, spesielt når man tenker på et par saker jeg har sett hvordan politiet håndterer. Trennering, "uvitenhet", falske siktelser, ubegrunnede beslag, utpressing osv. Listen er laaaaaaang og pinlig for politet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...