Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil alltid være de som bruker bilen som en måte å ende livet sitt på..

 

Har en kamerat som gjorde dette, og han som kjørte traileren fortalte at han hadde øyekontakt med han som kjørte personbilen (en god venn av meg)

 

Tenker selvfølgelig også på han stakkaren som sitter igjen med tanken på at nettopp hans trailer har drept noen..

Lenke til kommentar

Noen, hold meg før jeg eksploderer her. På vei hjem til Gjøvik idag fikk jeg en bitch av et kvinnemenneske bak meg. Hun må ha vært ganske "suicidal", for hun holdt maks 5m avstand til meg. Jeg blir ufattelig provosert av slikt ekstremt idiotisk lite gjennomtenkt oppførsel. Vi kjørte i 80-90km/h og 5m tilsvarer ca 0.2sek. Vel, uannsett, jeg hugger i bremsene (forventa et smell da gitt), men neeeeeeeida, det hintet tok vi ikke :roll: Vel, jeg blir enda mer provosert, setter bilen i 3. giret og passerer den meget lange semien forran meg. En forbikjøring jeg aldri i verden hadde tatt under vanlige omstendigheter (for kort sikt i forhold til den lange semien jeg skulle forbi, pluss at farten var absolutt ok), men må man så må man. Jeg føler meg iallfall ikke trygg når jeg har en idiot 5m bak meg i en tung stv.

 

Bare jeg som synes slik oppførsel kvalifiserer til fratatt førerkort for evig og alltid (i ordets rette betydning)?

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Hold meg også!

 

Jeg var hos noen jeg kjenner, så får hun ene en telefon:

Bare å komme det sier hun jeg var hos..

Tror ikke han (meg) som er her liker det, han er i mot dop, hvertfall når de befinner seg bak et ratt rusa (jeg overhørte denne samtalen)

Så sier jeg: Hvem var det?

Svar: En kamerat..

 

Jeg: Noen som kjører rusa?

Hun: Han er ikke mye rusa da..

 

Jeg: Si til han at jeg smeller i han hvis jeg ser han! Hadet!

 

Rusa folk takler jeg ikke..

De skal langt mindre sette seg i en bil å kjøre!

 

Måtte han dusten brenne! :mad:

 

 

Edit: Dette sammen med hu dama som Ernie prater burde ikke være på veiene..

Han jeg snakket om var en dude på nærmere 30..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Herregud. Er det noe jeg ikke har respekt for så er det personer som kjører i berusa tilstand (alkohol eller andre rusmilder). Slikt burde vært noe som kvalifiserer til fratatt førerkort for evig og alltid, men dessverre får man jo den tilbake etter 5 år. Heldigvis er det bare å dundre inn i de og si at de kjørte litt hårete :evil:

 

Edit: Synes nesten du burde melde fra til politiet hvis du ikke har gjort det. Er det jeg kommer til å gjøre hvis slikt dukker opp i mitt nærvær.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Eller man kan reise til Polen å ta den på nytt når som helst...

5851814[/snapback]

Altså, det vil egentlig ikke være et gyldig førerkort man får. Dog, førerkortet kan inndras selv om det er polsk, og jeg har min tvil om at det vil være lovlig å kjøre med polsk førerkort i Norge når man har blitt fratatt sitt norske.

 

Edit: Jeg tror vel og merke, jeg veit ikke :)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Det er et førerkort, men det er IKKE gyldig i Norge med tanke på at du ikke bare mister lappen om du blir tatt, men du får også kjøreforbud..

 

Det er bare å dundre i de, uansett hvor mye det er din skyld, så får han skylda med tanke på at han kjørte i ruset tilstand..

 

Vi fikk til og med beskjed av politiet (!) om å presse en fyllekjører av veien om det skulle bli riktig farlig..

Vi møtte en litt full mann på kjøretur for et par uker siden og ringte politiet, da vi spurte om hva vi skulle gjøre hvis det var fare for møtende bilister (noe det var rett før vi ringte politiet), så fikk vi beskjed om at vi bare skulle henge på til politiet tok oss igjen (de hadde ingen ledig patrulje akkurat da, så vi måtte bare følge etter for å kunne si de veien), og om det skulle bli noen fare, så måtte vi prøve å presse han av veien, men det måtte ikke være noen fare for liv!

Lenke til kommentar

Det var i januar en gang: (jeg øvelseskjører, fattern sitter ved siden av meg.)

 

En kvinnelig kjører hadde stoppet/parkert bilen midt på veien rett før en tunnel.

Hvorfor?

For å skrape vekk isen på vinduet! :realmad:

 

Jeg måtte selvfølgelig stå på bremsene.

 

Hva jeg gjorde?

 

Gitt ut av bilen, spurte hu om hu trengte hjelp, hu svarte ja.

Jeg gikk bort til bilen min, hentet baseball kølla som lå liggende i bagasjen(noe enhver trenger), og knuste alle rutene hennes. :devil::devil:

 

Meg: Der fikk du all hjelpen du trenger!

Kjerringa: Neiii, du ødela bilen min.

Meg: MAN SKAL IKKE STOPPE RETT FORAN EN TUNNEL FOR Å SKRAPE IS!

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

ramma_2pac: Du tuller nå? (PS. 1. april var i går, ikke i dag.)

 

Etter å ha fulgt med i denne tråden en stund så kom jeg på en idé:

Er det lov å filme andre i trafikken og bruke det som bevismateriale for en anmeldelse for brudd på trafikkregler? Datatilsynet blir neppe begeistret over idéen, men jeg spør likevel.

 

I så fall må det jo være et stort marked for videokameraer til plassering i biler sånn at man kan anmelde alle som gjør farlige og ulovlige ting i trafikken.

Lenke til kommentar
Etter å ha fulgt med i denne tråden en stund så kom jeg på en idé:

Er det lov å filme andre i trafikken og bruke det som bevismateriale for en anmeldelse for brudd på trafikkregler? Datatilsynet blir neppe begeistret over idéen, men jeg spør likevel.

 

I så fall må det jo være et stort marked for videokameraer til plassering i biler sånn at man kan anmelde alle som gjør farlige og ulovlige ting i trafikken.

5854147[/snapback]

Altså, det hadde vært gøy iallfall. Da hadde jeg hatt 2stk montert, en rettet forover og en bakover. I tillegg hadde jeg selvsagt hatt knapper for å slå de av og på. Ja, også hadde jeg gått mye til politiet med videobevisene :evil:

Lenke til kommentar
ramma_2pac: Du tuller nå? (PS. 1. april var i går, ikke i dag.)

5854147[/snapback]

Hvorfor skulle jeg det?

 

HATER kvinnfolk som kjører bil. Stoppe midt på veien for å skrape is liksom. :realmad::realmad:

 

Hva om jeg hadde kjørt ned hu, hvis jeg ikke kjørte sakte den svingen. :realmad:

Lenke til kommentar

en 17 åring, med sin far i passasjersetet går ut og knuser alle rutene på bilen som stoppet foran? Og begge parter er fornøyd etter at 2000 kroner skiftet eier?

 

HAHA, mest tåpelige jeg har hørt. Det ble vel ikke skrevet noe om det i avisa heller?

Lenke til kommentar
ramma_2pac: Du tuller nå? (PS. 1. april var i går, ikke i dag.)

 

Etter å ha fulgt med i denne tråden en stund så kom jeg på en idé:

Er det lov å filme andre i trafikken og bruke det som bevismateriale for en anmeldelse for brudd på trafikkregler? Datatilsynet blir neppe begeistret over idéen, men jeg spør likevel.

 

I så fall må det jo være et stort marked for videokameraer til plassering i biler sånn at man kan anmelde alle som gjør farlige og ulovlige ting i trafikken.

5854147[/snapback]

 

Det er lov å filme hva man vil på et offentlig sted, og man kan også offentliggjøre bildene. Folk har ikke copyright på seg selv. I utgangspunktet kan ingen nekte deg å filme ut av frontruta på din egen bil mens du kjører. Jeg vil også bli overrasket om ikke en slik video kan brukes som bevismateriale ved en eventuell rettssak. Men hvis du planlegger å anmelde alle som gjør farlige/ulovlige ting i trafikken får du neppe tid til stort annet, dessuten vil nok 99% av disse anmeldelsene bli henlagt av politiet. Slik jeg ser det kommer et slikt kamera først og fremst til nytte dersom du selv blir involvert i et uhell. Dersom noen bestemmer seg for å drite i vikeplikten og krasje inn i bilen din skader det ikke å ha video av hendelsen.

Lenke til kommentar

Det enkleste er jo å ha et engangskamera ligende i bilen, kameraet er helt mekanisk og man trenger ikke å tenke på dårlige batterier.

Smeller det så er det bare å sprette ut av bilen og begynne å knipse.

Når det smeller har man ikke tid til å filme det hele så filmen vil jo kun bli nyttig til å dokumentere situasjonen etter at bilen/e har stoppet, noe et fotoapparat også duger til.

Lenke til kommentar

perpyro: Poenget var at man skulle la kameraet gå hele tiden og bare stoppe opptaket og spare på kassettene når man ser noe som enten fører til ulykker eller nestenulykker. For hver ulykke som skjer, så skjer det sikkert et utall nestenulykker. Samtlige sjofører som lager farlige situasjoner bør få påpakning for det selv om ulykkene ikke blir fullbyrdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...