Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg er så irritert på han gamle tullingen som ville kjøre forbi en hestetransport i dag.

Det er no`dritt, når jeg allerede ER på siden av han...

Jeg fikk ødelagt bunnpanna da jeg måtte ut i veigrøfta for å ikke kollidere med han.

Dette skjedde like før stigningene opp mot Rullestadjuvet. Viking kjørte bilen tilbake til Haugesund (10 mil - som er kortere enn til merkeforhandler der jeg bor ) og jeg måtte ta Haukeliekspressen hjem til Telemark.

Heldigvis fikk jeg gamlingen til å skrive under på at han hadde skylden, da han ikke så i speilet da han skulle kjøre forbi lastebilen. :no:

5770486[/snapback]

 

flaks at gammer'n i det hele tatt la merke til at du noensinne var der, da - og ikke kjørte videre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg i de siste dagene har irritert meg til tider kraftig over folk som går i veien pga litt snø på fortauet. Misforstå meg rett, er det meterstore brøytekanter plager det meg mindre at folk går i veien. Gamle damer som går i veien med trillevogn på vei til butikken plager meg delvis, men skjønner jo at de er redd for å skli å brekke hoften.

 

Men, jeg bor relativt nærmt et stort fjell i bergen, og når jeg da ser ungre mennesker som tydeligvis har vært på fjelltur på ulriken, og klatret over steiner og dårlige stier, som med 99,9999% sannsynlighet aldri har vært brøytet, for så å drive å traske hjemmeover halvveis uti veibanen fordi det er 2cm snø på fortauet, da ser jeg rødt. du har nettopp vært på fjelltur kvinnfolk, et lite fortau burde være barnemat i forhold. men neida, her må vi bruke veien, fortauet bruker vi kun når det er helt bart ja.... snakk om idioti.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid undret meg over folk som etter å ha kjørt inn på et busstopp for å slippe fram et utrykningskjøretøy, tror de har rett til å vrenge ut igjen slik at bilen som kommer bak må bråstoppe. Har man stoppet utenfor veibanen, så har man vikeplikt når man skal inn på veien igjen. BASTA!

Lenke til kommentar

Og når jeg først er i gang...

 

Hva er det dere med tåke/kurvelys ikke forstår i kjøretøyforskriftenes kapittel om lysbruk?

Disse lysene kan godt brukes som kjørelys på dagtid. Men IKKE sammen med nærlysene.

Slapp av, bilen din er like tøff med kun tåkelysene tent. :thumbup:

Lenke til kommentar

OK, når er jeg DRITFORBANNA!! :mad:

Jeg tok lettmotorsykkel lappen for 2 år siden, og skulle nå gå ned til trafikkskolen for å sjekke om man kunne - som jeg ble lovet da jeg tok den - bare ta oppkjøring + teoriprøve så fikk du utdelt mellom-tung lappen.

 

Men NEI DA!! Det viste seg at du må fuckings ta HELE den stygge lappen på nytt!

Dette er meg nå: :realmad:

 

Etter noen sekunders betenknings tid klarte jeg - utrolig nok - å ikke miste besinnelsen og drepe alle rundt meg, og spurte hvor mye dette kom til å koste. Hun tok kalkulatoren og regnet ut at det minst koster 10300kr! :wallbash:

 

Så da har jeg betalt 12000kroner for å få lov til å kjøre i to jæææææævla år!!

Lenke til kommentar

Prat med kjørelæreren du hadde når du tok lappen på lett-mc..

 

Dette er uhørt!!

 

Firkantet reglement og nye regler som kommer med tilbakevirkende kraft, bla bla bla :mad:

 

Jeg holdt på å ta lettmc-lappen for to år siden, så det vil si at jeg hadde fått samma dritten.

Lenke til kommentar

Går ikke å beskrive hvor jævlig dette er med ett ord!

 

Ikke nok med at jeg betalte 13000 kr for den helvetes lappen, jeg betalte også 25000 for å fikse opp den jævla sykkelen. Enda ikke nok med det var at den brukte 0,3 liter olje på hver tank. Og som ikke det skulle være nok så kosta olja 190 kroner for hver liter. Sykkelen brukte F*** meg 1,1 liter bensin på mila. Og for ikke å snakke om forsikringa!!

 

:realmad:

 

OK! HVEM våger å lage disse reglene! Hvem skal jeg hate resten av mitt liv? Hva heter hun/han? Er det en minister eller noe sånt? :mad:

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Så da oppsummerer vi:

 

1. For å få mellomtung lappen må du begynne med hele opplæring på nytt, til tross for at du har lett motorsykkel lappen - og har gått gjennom samme opplæring som de som skal ta tung lappen.

2. For å få tung lappen må du begynne med hele opplæringen på nytt, for tredje gang. Ja, du leste riktig. Hele opplæringen; obligatoriske, teori, oppkjøring.

3. Får å gå direkte på tung, må du være 24 år!!

Lenke til kommentar

Dette er jo reint spikk de kommer med for å få inn enda mer penger..

 

Hvorfor skal de endre på så mye hele tiden da?

F.eks trafikalt gk. som jeg, utrolig nok, ikke måtte ta, men det var fordet jeg hadde tatt mopedlappen før regelen om det kom (de som tok den etterpå (1.Juli 04 vel?) måtte ta det, mens de som ikke tok mopedlappen slapp, men måtte ta noe glattkjøring i stedet?

 

Bare meg som ikke greier å henge på i dette byråkratiet?

 

Før kunne du oppgradere fra lettmc til mellomtung med kun oppkjøring, så var det bare å hente "lappen" på tung hos biltilsynet når du hadde fylt 20 og hatt lappen i 2 år..

 

*sliten*

 

Vil ikke vente til jeg er 24, men ville vente til jeg hadde fått trafikkerfaring (ved hjelp av bil) nok til at følte meg trygg på sykkel før jeg tok lappen på det..

 

18 år med 150 hester?

Som 18 år med mellomtung sykkel kan du kjøre 600ccm opptil 34hk :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg ringte min gamle kjøre lærer og han sa at det jeg sa var helt feil. Jeg snakket med en kontor dame :p, så hun var visst ikke helt klar i toppen, hun trodde vel at jeg var ny, at jeg ikke hadde lapp fra før av.

 

 

Dette trengtes for å konvertere lett til mellom tung:

Dobbelttime 1000 (de slipper deg ikke løs på deres sykkel før de vet at du kan kjøre)

Sikkerhetskurs på bane 3000

Langtur 4t 2000+/-

Leie av sykkel: 1000

600 oppkjøring

300 for lapp

 

Totalt: 7900kr.

 

For å konvertere fra mellom tung til tung var det som vanlig. Men han sa at det KAN bli slik som NMCU skrev på siden sin, det visste han ikke. Han sa at det tar litt tid før sånne kommer gjennom. Men at det skjer, tvilte han ikke på.

Lenke til kommentar
18 år med 150 hester?

Som 18 år med mellomtung sykkel kan du kjøre 600ccm opptil 34hk :)

5833602[/snapback]

 

I gamle dager da jeg var ung og kjørte knallert.

Dette har vært på tegnebrettet i mange år så det var vel ikek annet en ventet at det måtte skje til slutt og da passer det jo fint inn nå som det fokuseres på 0 dødsfall i trafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...